Pedagogiset työ- ja toimintatavat (5 op)
Toteutuksen tunnus: 7081175-3002
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
25.02.2019 - 20.08.2019
Ajoitus
05.11.2019 - 10.12.2019
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
2 op
Toteutustapa
60 % Lähiopetus, 40 % Etäopetus
Yksikkö
Terveys ja hyvinvointi
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
10 - 25
Koulutus
- Sosionomikoulutus
Opettaja
- Johanna Gadd
- Hanna Siren
Ryhmät
-
PSOSTK17Sosionomi (AMK), Turku, K17
-
MSOSSS17Sosionomi (AMK) monimuoto, Salo, S17
-
PSOSTS17Sosionomi(AMK) PSOSTS17
Tavoitteet
Opiskelija tuntee ja osaa soveltaa varhaiskasvatuksessa käytettäviä keskeisimpiä työ- ja toimintatapoja
Sisältö
leikkiminen liikkuminen taiteellinen kokeminen ja ilmaiseminen tutkiva oppiminen
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Innovaatiopedagogiikka
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opintojaksoon liittyvät oppimistehtävät ja oman sosionomin käsikirja varhaiskasvatukseen -kansion esittely messuilla
Lähiopetuksessa 100% läsnäolovelvollisuus, korvaavat tehtävät poissaoloista.
Sisällön jaksotus
5.11.2019:
klo 9:00 - 10:00 Jakson aloitus ja sisältö, ryhmien jako (Johanna Gadd)
klo 10.00-15.30 Osallisuus ja kokopäiväpedagogiikka ja Liikkumisen mahdollisuudet (JG)
12.11.2019
klo 9:00-12.00 Kielen rikas maailma ja kirjallisuus -ennakkotehtävän purku (HS)
klo 12.00-13.00 lounas
klo 13.00-15.30 Toiminnallinen matematiikka -luento ja harjoitteet (HS)
19.11.2019
klo 9:00 - 15:30 Taiteellinen kokeminen ja ilmaisu: Kuvallinen ilmaisu (Helena Malmivirta)
26.11.2019
klo 9:00-15.30 Musiikillinen ilmaisu, Kasvan liikun ja kehityn ja Draama/Kielelliset harjoitteet - Opiskelijat ohjaavat toimintaa työpareina. (HS, JG)
3.12.2019 Retkipäivä
klo 9.00-15:00 Tutkin ja toimin ympäristössäni (HS, JG)
10.12.2019
klo 9-11.00 Mediakasvatus (Juha Kontturi)
klo 12 - 15:30 Sosionomin käsikirja varhaiskasvatukseen, Messut (HS, JG)
Opiskelija on koonnut itselleen tulevaisuutta varten omatekoisen käsikirjan varhaiskasvatukseen.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opiskelija suorittaa jakson annetut oppimistehtävät. Opiskelija kokoaa sosionomin käsikirjan varhaiskasvatukseen ja esittelee sen ryhmälle. Opiskelija suunnittelee, toteuttaa ja arvioi toimintatuokion työparin kanssa. Opiskelija osallistuu retkipäivään ja messuihin. Läsnäolovelvollisuus 100%.
Korvaustehtävänä opiskelija suunnittelee ja toteuttaa poissaolopäivän opetuksen aihepiiriin/aihepiireihin liittyvän toiminnanlapsiryhmän kanssa ja videoi sen ja toimittaa suunnitelman sekä tallenteen vastuuopettajalle.
Opiskelija saa jaksolta hyväksytyn suoritusmerkinnän, kun kaikki oppimistehtävät on hyväksytysti suoritettu ja opiskelija on osallistunut lähiopetukseen 100%.