Siirry suoraan sisältöön

Yritystoiminta ja markkinointi (5 op)

Toteutuksen tunnus: KH00BF16-3006

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

25.08.2020 - 30.09.2020

Ajoitus

03.09.2020 - 18.12.2020

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Tekniikka ja liiketoiminta

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

15 - 55

Koulutus

  • Liiketoiminnan logistiikan koulutus

Opettaja

  • Helena Rantanen

Ryhmät

  • PLILOS20B
    PLILOS20B
  • PLILOS20A
    PLILOS20A

Tavoitteet

Opiskelija osaa kuvata ja analysoida yritystoiminnan keskeiset osa-alueet ja kannattavan liiketoiminnan edellytykset. Hän osaa etsiä ratkaisuja toimivan liikeidean löytämiseen ja menestymismahdollisuuksien selvittämiseen. Opiskelija osaa kertoa sopivista markkinoinnin kilpailukeinoista tavoiteltujen asiakassegmenttien saavuttamisessa.

Sisältö

• Yrittäjyys
• Yrityksen toimintaympäristö
• Asiakaslähtöisyys ja markkinointi
• Yritystoiminnan suunnittelu, käynnistäminen, organisointi ja kehittäminen

Oppimateriaalit

Kurssiin liittyvä kirjamateriaali ilmoitetaan kurssin alkaessa.
Lisäksi verkossa oleva runsas aineisto liittyen yrityksen perustamiseen, esim. www.yritystulkki.fi, www.uusyrityskeskus.fi --> Perustamisopas 2020, www.finnvera.fi, www.yrityssuomi.fi.

Opetusmenetelmät

Luennot, ryhmäkeskustelut, ryhmä- ja yksilötehtävät.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Tentti pidetään opintojakson päättyessä. Päivämäärä sovitaan kurssin alettua. Kurssin kaksi uusintatenttiä järjestetään keväällä 2021. Päivämäärät ilmoitetaan myöhemmin.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Lähiopetus, tehtävät lähituntien aikana, ryhmätyöt, ryhmäkeskustelut.
Lisäksi mahdollisesti yritysvierailut/vierailevat luennoitsijat tai osallistuminen yrittäjyyttä sivuaviin tapahtumiin (mahdollinen Yrittäjyyspäivä tms.).

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Kurssiin sisältyy mm. yrityksen perustamiseen liittyvä laaja ryhmätyö, jota työstetään myös markkinoinnin näkökulmasta. Tämä ryhmätyö liittyy myös kurssiin Suomen kieli ja työelämäviestintä. Yhtenä tehtävänä on myös yrittäjähaastattelu.
Opiskelijoiden työmäärä koostuu osallistumisesta lähitunneille, ryhmätöiden tekemisestä ja itsenäisestä opiskelusta liittyen tehtäviin ja tenttiin.

Sisällön jaksotus

* Yrittäjyys
• Yrityksen toimintaympäristö
• Asiakaslähtöisyys ja markkinointi
• Yritystoiminnan suunnittelu, käynnistäminen, organisointi ja kehittäminen

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Tehtävien osuus arvosanasta 40 % ja tentin 60 %. Arviointi asteikolla 0-5. Opintojakson suorittaminen edellyttää, että kaikki tehtävät on tehty hyväksytysti.