Siirry suoraan sisältöön

Business Models (5 op)

Toteutuksen tunnus: KH00BM06-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

01.06.2020 - 09.10.2020

Ajoitus

27.08.2020 - 20.11.2020

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

1 op

Toteutustapa

80 % Lähiopetus, 20 % Etäopetus

Yksikkö

Tekniikka ja liiketoiminta

Toimipiste

Salo IoT Campus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

15 - 30

Koulutus

  • Liiketalouden koulutus

Opettaja

  • Arto Manninen
  • Taru Kankaanpää

Ryhmät

  • PLIISS19
    Liiketalous

Tavoitteet

The student
• Identifies and analyses digital business models including, productization, customer segments, earnings models, CRM
• Understands changes in business models
• Is able to identify new and emerging business models
• Is able to build and manage businesses with different business models.

Sisältö

• Examples and case studies of different business models
• Analysis of different business models
• Changes in business models
• How to identify new and emerging business models

Oppimateriaalit

Chan, K.W. & al. 2015. Sinisen meren strategia. Löydä markkina-alue kilpailun ulkopuolelta. Laajennettu painos. Talentum

Osterwalder, A., Pigneur, Y. 2010.Business model generation: a handbook for visionaries, game changers, and challengers. (ebook)

Opetusmenetelmät

Luennot, kirjallinen materiaali, case-oppiminen, itsenäinen tiedonhankinta

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Opintojaksoon ei sisälly tenttiä, vaan loppuraportti.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

innovaatiopedagogiikka

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Lähitapaamiset edesauttavat opintojakson lopputehtävää.
Opintojakso sisältää kaksi kirja-/artikkelireflektiota, jotka pitää suorittaa hyväksytysti.

Sisällön jaksotus

Opintojakso alkaa viikolla 39 ja lähitapaamiset on suunniteltu päättyvän viikolla 47.

Opintojakson teemat:
-liiketoimintamallin sisältö ja osa-alueet
-perinteiset ja digitaaliset liiketoimintamallit ja niiden analysointi
-liiketoimintamalleihin liittyvät ansaintamallit
-liiketoimintamallien kehittämisen työkalut ja liiketoimintamallien kehittäminen
-asiakkuudenhoitomallit

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Loppuraportti

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija tunnistaa erilaiset liiketoiminta- ja asiakkuudenhoitomallit ja osaa kirjoittaa niistä raportin.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija ymmärtää erilaiset liiketoiminta- ja asiakkuudenhoitomallit ja analysoi kriittisesti konsepteja.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija ymmärtää syvällisesti liiketoiminta- ja asiakkuudenhoitomallit ja pystyy analysoimaan ja tekemään omia johtopäätöksiä ja ehdotuksia konsepteihin.