Business Models (5 op)
Toteutuksen tunnus: KH00BM06-3001
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
01.06.2020 - 09.10.2020
Ajoitus
27.08.2020 - 20.11.2020
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
1 op
Toteutustapa
80 % Lähiopetus, 20 % Etäopetus
Yksikkö
Tekniikka ja liiketoiminta
Toimipiste
Salo IoT Campus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
15 - 30
Koulutus
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Arto Manninen
- Taru Kankaanpää
Ryhmät
-
PLIISS19Liiketalous
Tavoitteet
The student
• Identifies and analyses digital business models including, productization, customer segments, earnings models, CRM
• Understands changes in business models
• Is able to identify new and emerging business models
• Is able to build and manage businesses with different business models.
Sisältö
• Examples and case studies of different business models
• Analysis of different business models
• Changes in business models
• How to identify new and emerging business models
Oppimateriaalit
Chan, K.W. & al. 2015. Sinisen meren strategia. Löydä markkina-alue kilpailun ulkopuolelta. Laajennettu painos. Talentum
Osterwalder, A., Pigneur, Y. 2010.Business model generation: a handbook for visionaries, game changers, and challengers. (ebook)
Opetusmenetelmät
Luennot, kirjallinen materiaali, case-oppiminen, itsenäinen tiedonhankinta
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Opintojaksoon ei sisälly tenttiä, vaan loppuraportti.
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
innovaatiopedagogiikka
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Lähitapaamiset edesauttavat opintojakson lopputehtävää.
Opintojakso sisältää kaksi kirja-/artikkelireflektiota, jotka pitää suorittaa hyväksytysti.
Sisällön jaksotus
Opintojakso alkaa viikolla 39 ja lähitapaamiset on suunniteltu päättyvän viikolla 47.
Opintojakson teemat:
-liiketoimintamallin sisältö ja osa-alueet
-perinteiset ja digitaaliset liiketoimintamallit ja niiden analysointi
-liiketoimintamalleihin liittyvät ansaintamallit
-liiketoimintamallien kehittämisen työkalut ja liiketoimintamallien kehittäminen
-asiakkuudenhoitomallit
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Loppuraportti
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija tunnistaa erilaiset liiketoiminta- ja asiakkuudenhoitomallit ja osaa kirjoittaa niistä raportin.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opiskelija ymmärtää erilaiset liiketoiminta- ja asiakkuudenhoitomallit ja analysoi kriittisesti konsepteja.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija ymmärtää syvällisesti liiketoiminta- ja asiakkuudenhoitomallit ja pystyy analysoimaan ja tekemään omia johtopäätöksiä ja ehdotuksia konsepteihin.