Siirry suoraan sisältöön

Asiakkaan kohtaaminen ja henkilökohtainen myyntityö (5 op)

Toteutuksen tunnus: KH00BS04-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

01.06.2022 - 26.08.2022

Ajoitus

17.08.2022 - 17.11.2022

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Tekniikka ja liiketoiminta

Toimipiste

Kupittaan kampus

Opetuskielet

  • Suomi

Koulutus

  • Liiketalouden koulutus

Opettaja

  • Marianne Renvall

Ryhmät

  • MLIITS21
    Liiketalous, aikuiskoulutus

Tavoitteet

Opiskelija:
-tunnistaa ja kehittää omia vahvuuksia myyjänä
-kommunikoi dialogissa asiakkaan kanssa
-etenee myyntiprosessin mukaisesti kaupantekoon

Sisältö

-reflektio omasta myyntitaidosta
-dialogin tunnusmerkit ja vuorovaikutuksen tärkeys
-myyntiprosessin harjoittelu ja arviointi

Oppimateriaalit

Oivalta myyntityö-asiakkaan organisaatio, Hänti Sirpa, Kairisto-Mertanen Liisa.

Opetusmenetelmät

Oppimismenetelminä hyödynnetään pääasiassa yhteistoiminnallisia oppimismenetelmiä kuten
- kirjapiiri ja tiedon jakaminen ja rakentaminen
-yrityslähtöisten pari- ja ryhmätöiden työstäminen ja esittelyt
-harjoitukset ja simuloidut myyntitilanteet

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Ei tenttiä.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Työelämäläheisyys ja opiskelijalähtöisyys luovat lähtökohdat pedagogiikkaan.
Monimuoto-opiskelu, jossa yhteisiä lähijaksoja sekä etäjaksolla tapahtuva itsenäinen työskentely ja pari- ja pienryhmätyöskentely.
Innopedan mukaista yhteisöllistä ja työelämälähtöistä tiedon rakentamista, jakamista ja oppimista.
It´s Learning hyödynnetään verkko-oppimisalustana.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

5 op=135 h
Työmäärä koostuu seuraavista osioista:
Teorian lukeminen itsenäisesti ja kirjallisuusreflektion kirjoittaminen, toisen opiskelijan reflektion arviointi sekä tiedon jakaminen kirjapiirissä.
Lähiopetus: Opettajan luennot, pari/ryhmätöitten työstäminen ja esittelyt (tiedon jakaminen ja rakentaminen), harjoitukset, simuloidut myyntitilanteet
Itsenäiset pari/ryhmätyöt lähiopetuksen välillä.

Sisällön jaksotus

Tavoitteet:
Opiskelija:
-tunnistaa ja kehittää omia vahvuuksia myyjänä
-kommunikoi dialogissa asiakkaan kanssa läpi myyntiprosessin
-etenee myyntiprosessin mukaisesti kaupantekoon
-ymmärtää myyntiprosessin ja asiakasajattelun kokonaisuuden.

Sisältö:
-myynnin teorian omaksuminen kirjareflektion ja kirjapiirin avulla
-myyntiprosessin hallinta ja harjoitus
-asiakasymmärrys ja dialogin merkitys
-oman myyntitaidon reflektointi.

Kurssi alkaa etätehtävällä viikolla 33.
1.9. klo 9-16. Yhteinen aloitus: Liiketoiminnan kehittämisen, Myynti- ja markkinoinnin ja Työyhteisöosaaminen kurssien osallistujat.
Lähiopetuskerrat:
2.9. klo 13-16
29.9. klo 13-16
27.10. klo 9.15-12
17.11. klo 9.15-12

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Kohteet:
Kirjallisuusreflektion kirjoittaminen hyväksytty/hylätty 25%
Asiakastapaaminen Teamsissä 25 %, 1-5
Myyntineuvottelu face-to-face 25%, 1-5
Myyntiprosessin esittely 25%, 1-5

Jos opintojakson tuotokset toimitetaan myöhässä, tämä voi vaikuttaa arvosanaan. Myös poissaolot ja aktiivisuus lähiopetuksessa voi vaikuttaa arvosanaan.
Menetelmät:
Opettajan arviointi
Itsearviointi
Vertaisarviointi

Hylätty (0)

Suomeksi
Mikäli jokin osasuoristuksista on hylätty, opintojakson suoritus on hylätty

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Arvosana hyväksytty (1-2), opiskelija:
-palauttaa kaikki arvioitavat tehtävät
-osaa reflektoida luettua materiaalia
-osaa tehdä tarjouksen ja käydä sopimusneuvottelun
-ymmärtää myyntiprosessin vaiheet ja osaa kuvata näitä
-toimii osana ryhmää pari/ryhmätöissä.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Arvosana hyväksytty (3-4), opiskelija:
-palauttaa kaikki arvioitavat tehtävät
-osaa reflektoida luettua materiaalia ja tuoda esille omia ajatuksia ja uusia näkökulmia
-osaa tehdä asiakaslähtöisen tarjouksen ja käydä sopimusneuvottelun tuloshakuisesti
-ymmärtää myyntiprosessin vaiheet ja osaa kuvata näitä osana yrityksen toimintaa
-toimii dialogisesti osana ryhmää pari/ryhmätöissä.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Arvosana hyväksytty (5), opiskelija:
-palauttaa kaikki arvioitavat tehtävät
-osaa reflektoida luettua materiaalia ja tuoda esille omia ajatuksia ja uusia näkökulmia
-osaa tehdä asiakaslähtöisen tarjouksen ja käydä sopimusneuvottelun tuloshakuisesti ja dialogisesti
-ymmärtää myyntiprosessin vaiheet ja osaa kuvata näitä osana yrityksen toimintaa myös peilaten laajempaan teoriataustaan
-toimii dialogisesti osana ryhmää pari/ryhmätöissä ja tuo niihin uutta aspektia.