Asiakkaan kohtaaminen ja henkilökohtainen myyntityö (5 op)
Toteutuksen tunnus: KH00BS04-3003
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
01.06.2021 - 30.08.2021
Ajoitus
16.08.2021 - 14.11.2021
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tekniikka ja liiketoiminta
Toimipiste
Lemminkäisenkatu
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Marianne Renvall
Ryhmät
-
MLIITS20Liiketalouden monimuotokoulutus, syksy 2020
Tavoitteet
Opiskelija:
-tunnistaa ja kehittää omia vahvuuksia myyjänä
-kommunikoi dialogissa asiakkaan kanssa
-etenee myyntiprosessin mukaisesti kaupantekoon
Sisältö
-reflektio omasta myyntitaidosta
-dialogin tunnusmerkit ja vuorovaikutuksen tärkeys
-myyntiprosessin harjoittelu ja arviointi
Oppimateriaalit
Oivalta myyntityö-asiakkaan organisaatio, Hänti Sirpa, Kairisto-Mertanen Liisa.
Opettajan oma luentomateriaali.
Opetusmenetelmät
Oppimismenetelminä hyödynnetään pääasiassa yhteistoiminnallisia oppimismenetelmiä kuten
- kirjapiiri ja tiedon jakaminen ja rakentaminen
-yrityslähtöisten ryhmätöiden työstäminen ja esittelyt
-harjoitukset ja simuloidut myyntitilanteet
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Ei tenttiä.
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Työelämäläheisyys ja opiskelijalähtöisyys luovat lähtökohdat pedagogiikkaan.
Monimuoto-opiskelu, jossa yhteisiä lähijaksoja sekä etäjaksolla tapahtuva itsenäinen työskentely ja pienryhmätyöskentely
It´s Learning hyödynnetään verkko-oppimisalustana.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5 op=135 h
Työmäärä koostuu seuraavista osioista:
Teorian lukeminen itsenäisesti ja kirjallisuusreflektion kirjoittaminen, toisen opiskelijan reflektion arviointi sekä tiedon jakaminen kirjapiirissä
Lähiopetus: Opettajan luennot, ryhmätöitten työstäminen ja esittelyt (tiedon jakaminen ja rakentaminen), harjoitukset, simuloidut myyntitilanteet
Itsenäiset ryhmätyöt.
Sisällön jaksotus
Tavoitteet:
Opiskelija:
-tunnistaa ja kehittää omia vahvuuksia myyjänä
-kommunikoi dialogissa asiakkaan kanssa läpi myyntiprosessin
-etenee myyntiprosessin mukaisesti kaupantekoon
-ymmärtää myyntiprosessin ja asiakasajattelun kokonaisuuden.
Sisältö:
-myynnin teorian omaksuminen kirjareflektion ja kirjapiirin avulla
-myynnin ja oman myyntitaidon reflektointi
-asiakkaan kontaktointi, tarjouksen tarkentaminen Teams-neuvottelussa , f2f-myyntineuvottelun TRIPOD:in mukaan, myyntiprosessin hallinta ja esittely.
Kurssi alkaa etätehtävällä viikolla 33.
2.9. klo 9-16. Yhteinen aloitus: Liiketoiminnan kehittämisen, Myynti- ja markkinoinnin ja Työyhteisöosaaminen kurssien osallistujat.
Lähiopetuskerrat:
3.9. klo 13-16
23.9. klo 13-16
21.10. klo 9:15-12
11.11. klo 9:15-12.
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Kohteet:
Kirjallisuusreflektion kirjoittaminen hyväksytty/hylätty 25%
Nauhoitettu Teams-neuvottelu 25 %, 1-5
Myyntineuvottelu face-to-face 25%, 1-5
Myyntiprosessin esittely 25%, 1-5
Jos opintojakson tuotokset toimitetaan myöhässä, tämä voi vaikuttaa arvosanaan. Myös poissaolot ja aktiivisuus lähiopetuksessa voi vaikuttaa arvosanaan.
Menetelmät:
Opettajan arviointi
Itsearviointi
Vertaisarviointi
Hylätty (0)
Mikäli jokin osasuoristuksista on hylätty, opintojakson suoritus on hylätty
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija toimii ohjeita noudattaen, mutta hän ei tuota itsenäisiä ratkaisuja.
Optintojakson aikana tehdyt työt eivät tuo uutta ajattelua tai lisäarvoa.
Esitykset ovat rutiininomaisia.
Opiskelijan ryhmätyöskentely ja tuntiaktiivisuus ovat puutteellisia.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opiskelija toimii itsenäisesti ja alan tietotaitoa hyödyntäen.
Optintojakson aikana tehdyt työt ovat selkeästi tavoitteellisia sekä kehityshakuisia ja innovatiivisia.
Tietoperustan ja faktojen valinta ja soveltaminen ovat monipuolista ja aiheeseen sopivia.
Johtopäätösten ja tuotosten esittelyt ovat loogisia, selkeitä ja myös inspiroivia.
Ryhmätyö on dialogista ja aktiivista. Opiskelija osoittaa aktiivisuutta lähiopetuksessa.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa soveltaa faktoja ja optintojakson aikana tehdyt työt ovat innovatiivisia sekä hyödynnettävissä.
Tietoperustan käyttö on monipuolista ja lähteitä on käytetty kriittisesti..
Johtopäätösten esittäminen pohjautuu tietoperustaan ja on loogista keskeisten asioiden esittämistä sekä omaa pohdintaa sisältävää.
Esitykset ovat inspiroivia ja innovatiivisia.
Ryhmätyöskentely on dialogista ja aktiivista.
Opiskelja osoittaa aktiivisuutta lähiopetuksessa.