Siirry suoraan sisältöön

Digitaalisen markkinoinnin työvälineet (5 op)

Toteutuksen tunnus: KH00CM22-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

01.12.2022 - 01.03.2023

Ajoitus

01.03.2023 - 31.05.2023

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Tekniikka ja liiketoiminta

Toimipiste

Lemminkäisenkatu

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

15 - 25

Koulutus

  • Liiketalouden koulutus

Opettaja

  • Saara Tikkanen
  • Janne Granfors
  • 26.04.2023 09:00 - 12:00, Digitaalisen markkinoinnin työvälineet KH00CM22-3001
  • 03.05.2023 13:00 - 16:00, Digitaalisen markkinoinnin työvälineet KH00CM22-3001
  • 10.05.2023 09:00 - 12:00, Digitaalisen markkinoinnin työvälineet KH00CM22-3001
  • 10.05.2023 09:00 - 12:00, Digitaalisen markkinoinnin työvälineet KH00CM22-3001

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija
- tuntee valo- ja videokuvauksen sekä kuvankäsittelyn ja videoeditoinnin työvälineet ja osaa hyödyntää niitä digimarkkinoinnissa
- osaa käyttää julkaisujen taitossa tarvittavaa ohjelmistoa
- hallitsee yksinkertaisten verkkosivustojen ja verkkokaupojen rakentamisen ja ylläpidon
- osaa hyödyntää verkkoanalytiikan ja kamppanjanhallinnan työkaluja.

Sisältö

Valokuvaus ja kuvankäsittely
Videokuvaus ja -editointi
Julkaisun taitto
Nettisivujen ja verkkokauppojen luonti ja ylläpito (sis. optimointi)
Kampanjoiden luonti ja hallinta

Oppimateriaalit

Ilmoitetaan myöhemmin, julkaistaan ITSLearningissa.

Opetusmenetelmät

Kurssilla opitaan käyttämään digimarkkinoinnin työvälineitä käytännönläheisten oppimistehtävien kautta hyödyntämällä yleisesti käytössä olevia työvälineitä ja ohjelmistoja. Näitä ovat mm. Adobe Photoshop, Premiere Pro, InDesign ja Lightroom sekä WordPress, Woocommerce, Google Analytics, Ads & Keyword Planner ja Metan markkinointialustat.

Oppimista tapahtuu niin itsenäisesti kuin yhdessä koko ryhmän kanssa. Opiskelija rakentaa oppimistehtävien pohjalta kurssiportfolion, joka esitellään kurssin päätöskerralla lyhyesti muille kurssilaisille.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Kurssista ei järjestetä tenttiä.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

-

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Kurssilla työstetään oppimistehtäviä, jotka syventävät kunkin käsiteltävän osa-alueen ymmärtämistä. Kurssin aikana rakennetaan portfolio, jonka sisältöön arviointi perustuu.

Lähiopetusta noin 33 h, itsenäistä opiskelua noin 100 h.

Google fundamentals of digital marketing -sertifikaatin suorittaminen on vapaaehtoista, mutta se vaikuttaa arviointiin nostavasti. Sertifikaatin voi suorittaa jo ennen kurssin alkua.

Sisällön jaksotus

Ajoitus: 1.3.-10.5.2023
Opetusta 3 h kerrallaan.

SISÄLTÖ:
- Kurssin esittely, orientaatio
- Valokuvaus
- Kuvankäsittely
- Julkaisujen taitto
- Videotuotannon suunnittelu ja kuvaus
- Videoiden editointi
- Verkkosivujen ja verkkokaupan rakentaminen
- Analytiikka
- Kampanjoiden luonti ja hallinta
- Päätöstilaisuus, portfolioiden esittely

Kurssin sisältö on suunniteltu vahvistamaan digitaalisen markkinoinnin valmiuksia työelämän tarpeita varten.

Google fundamentals of digital marketing -sertifikaatin suorittaminen on vapaaehtoista, mutta se vaikuttaa arviointiin nostavasti. Sertifikaatin voi suorittaa jo ennen kurssin alkua.

Viestintäkanava ja lisätietoja

ITSLearning & sähköposti

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arvioinnin kohteena on kurssin portfolio, jonka jokainen opiskelija rakentaa itsenäisesti kurssin aikana suoritettavista yksilö-, pari- ja ryhmätöistä.
Jokainen tehtävä on suoritettava hyväksytysti (hyväksytty/hylätty). Portfolio arvioidaan asteikolla 1-5.

Kurssin onnistunut läpäiseminen vaatii läsnäoloa, koska oppimistehtäviä suoritetaan myös lähiopetuksen aikana. Opiskelijan aktiivisuuden taso kurssilla voi nostaa tai laskea arvosanaa.

Hylätty (0)

Hylkäämisen perusteena on se, että yksi tai useampi vaadittava osuus opintojaksosta on hylätty/suorittamatta.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija on omaksunut yksittäisiä aihealueen käsitteitä ja näkökulmia sekä soveltaa niitä jossain määrin arvioitavissa tehtävissä. Arvioitavat oppimistehtävät perustuvat pääosin irrallisiin yksityiskohtiin, ei suunnitelmalliseen kokonaisnäkemykseen tietoperustan soveltamisesta.

Opiskelijan laatima portfolio on suppea ja siinä on merkittäviä puutteita.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija toimii oma-aloitteisesti kohti arvioitavien tehtävien ja opintojakson tavoitteita ja yleisvaikutelmana on, että opiskelija on sisäistänyt kurssin sisällön pääpiirteet. Opiskelija kykenee jakamaan ja yhdistelemään tietoa oppimistehtäviä suorittaessaan.

Opiskelijan laatima portfolio on huoliteltu ja tehtävänannon mukainen.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija toimii aktiivisesti ja yleisvaikutelmana on, että hän on omaksunut erinomaisesti kurssin sisällön. Opitun hyödyntäminen oppimistehtävissä on laajaa ja tuotokset osoittavat, että tietoa on yhdistelty loogisesti ja ymmärrettävästi.

Opiskelijan laatima portfolio erityisen taidokkaasti viimeistelty, se noudattaa tehtävänantoa ja osoittaa selkeästi opiskelijan ammattimaista kypsyyttä sekä innostuneisuutta digimarkkinointia kohtaan.