Siirry suoraan sisältöön

Projektijohtaminen (5 op)

Toteutuksen tunnus: KU00BT16-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

02.07.2022 - 30.09.2022

Ajoitus

01.08.2022 - 31.12.2022

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Taideakatemia

Opetuskielet

  • Suomi

Koulutus

  • Media-alan koulutus

Opettaja

  • Milla Järvipetäjä
  • Taru Lehtinen

Vastuuopettaja

Milla Järvipetäjä

Ryhmät

  • MMEDTK22V
    Mediatuotanto, verkko, kevät 2022

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
· kehittää idean toteuttamiskelpoiseksi mediaprojektiksi
· laatia tuotanto- tai projektisuunnitelman ja osittaa projektin
· laatia projektin seuranta- ja arviointisuunnitelman
· suunnitella projektille tai tuotannolle sopivan johtamistavan
· suhteuttaa erilaisia projektinhallinnan työvälineitä erityyppisissä projekteissa
· arvioida immateriaalioikeuksien myymiseen ja ostamiseen liittyviä tekijöitä ja sopimuksia

Sisältö

Tuotanto- tai projektisuunnittelu erilaisissa ympäristöissä, projektin seuranta ja arviointi, projektijohtaminen, projektinhallinnan työvälineet, projektiin liittyvien immateriaalioikeuksien hankkiminen, hallinta ja sopimukset.

Oppimateriaalit

Kerrotaan its:ssä

Opetusmenetelmät

Verkkotapaamiset, oppimistehtävät

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Oppimistehtävät yksilö- ja ryhmätehtävänä, vertaispalaute, työelämäorientaatio.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Opintojakson ahotointi kokonaan tai osittain. Ota yhteyttä Milla Järvipetäjään ennenopintojakson alkua, ja ehdota, miten voit osaamisesi näyttää eri oppimistavoitteiden osalta:

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
· kehittää idean toteuttamiskelpoiseksi mediaprojektiksi
· laatia tuotanto- tai projektisuunnitelman ja osittaa projektin
· laatia projektin seuranta- ja arviointisuunnitelman
· suunnitella projektille tai tuotannolle sopivan johtamistavan
· suhteuttaa erilaisia projektinhallinnan työvälineitä erityyppisissä projekteissa
· arvioida immateriaalioikeuksien myymiseen ja ostamiseen liittyviä tekijöitä ja sopimuksia

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Julkaistaa itslearning ympäristössä.

Sisällön jaksotus

Opintojakson voi suorittaa kokonaan etänä, mutta opintojakson aloitus tapahtuu lähiopetuksena Turussa Kupittaan kampuksella

AJOITUS:
26.8. PE klo 12.30-15.15 EDU CITY Katri 3015 tai etänä
30.8. TI klo 16-18 verkkotapaaminen
13.9. TI klo 16-18 verkkotapaaminen
15.11. TI klo 16-18 verkkotapaaminen

SISÄLTÖ:
Projektin osittaminen ja arviointisuunnitelma
Projektin johtaminen
Projektinhallinnan työvälineet
IPR-oikeudet ja sopimukset

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opintojakson arviointi perustuu tehtäväpalautuksiin. Tehtäväohjeissa itslearningissä kerrotaan tehtävän osuus kokonaisarvosanasta ja tehtäväkotaiset arvosanat.

Palautettuja dokumentteja arvioidaan vertaamalla niitä tehtävänantoon. Arvioinnissa kiinnitetään huomiota:
- Sisältö ja käsittelyn laajuus vastaavat tehtävänasettelua
- Ilmaisu ja tehtävän jäsentely ovat selkeitä
- Aihetta on käsitelty analyyttisesti ja ongelmakeskeisesti
- Esitettyjen lähteiden luotettavuus ja pätevyys on perusteltu (myös teorian näkökulmasta)
- Asiasisältö on oikein ja riittävän laaja
- Tekstistä välittyy asioiden omakohtainen ymmärtäminen
- Tehtävä luo aiheesta selkeä kokonaiskuvan

Hylätty (0)

Oppimistehtäviä ei ole palautettu tai ne on tehty hyvin suppeasti ja ilman lähteidenkäyttöä.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Oppimistehtävät on tehty tehtävänannon mukaisen tuotoksen, mutta tuotos on jäänyt sisällöltään vaatimattomaksi ja laajuudeltaan suppeaksi.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Yksilö/ryhmä on omaksunut opintojakson ja lähdeaineiston keskeisen sisällön ja osannut hyödyntää näitä oppimistehtävien laatimisessa. Tehtävät on tehty tehtävänannon mukaisesti ja palautettu dokumentti on sisällöltään ja laajuudeltaan hyvä.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Yksilö/ryhmä on omaksunut erinomaisesti opintojakson sekä lähdeaineiston sisällön ja osannut hyödyntää näitä työssään tehokkaasti. Yksilö/ryhmä on etsinyt aktiivisesti informaatiota, uusia ratkaisuja ja näkökulmia. Oppimistehtävistä palautetut dokumentit ovat laadultaan ja laajuudeltaan erinomaisia. Ne osoittavat syvää perehtymistä lähdeaineistoihin sekä kykyä soveltaa näistä ammennettuja oppeja tarkoituksenmukaisella tavalla.