Siirry suoraan sisältöön

Julkinen taide projektina: ideasta toteutukseen (5 op)

Toteutuksen tunnus: MS00BZ66-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

22.11.2021 - 19.01.2022

Ajoitus

08.02.2022 - 08.03.2022

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Taideakatemia

Toimipiste

Linnankadun taidekampus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

10 - 20

Koulutus

  • Kuvataiteen koulutus

Opettaja

  • Susana Nevado Carbajo

Ajoitusryhmät

  • Pienryhmä 1 (Koko: 15. Avoin AMK: 15.)

Pienryhmät

  • Pienryhmä 1

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija
• hahmottaa taiteen roolin osana rakennushanketta
• tunnistaa julkisen taiteen projektinhallinnan erityispiirteitä
• osaa laatia projektisuunnitelman, aikataulun ja budjetin
• osaa hyödyntää erilaisia projektinhallinnan työkaluja.

Sisältö

Opintojaksolla syvennytään taiteen prosesseihin osana rakennushanketta. Jaksolla tutustutaan projektihallintaan ja sen työkaluihin julkisen taiteen kontekstissa. Opintojakson aikana syvennytään projektisuunnitelman laatimiseen, budjetointiin ja budjetin seurantaan sekä aikatauluttamiseen.

Opetusmenetelmät

Opintojaksolla työskennellään etäyhteyksin. Osallistujilla on käytössään Itslearning-oppimisalusta, jonne tehtävät palautetaan. Alusta mahdollistaa myös vuorovaikutuksen opiskelijoiden ja opettajan välillä.

Tuntemusta julkisen taiteen prosesseista ja käytännöistä syvennetään erilaisten viikkotehtävien avulla. Luennoilla keskitytään opintojakson teeman käytännöllisiin kysymyksiin, kuten sopimuksellisiin ja vastuihin liittyviin käytäntöihin.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

5 op (5 x 27 h)

4 x lähiopetus 3 t (12 t) luento-opetus ja keskustelut joka kertaa
Käsitteistön ja tietopohjan haltuunotto
Harjoitustehtävät: opiskelijat valmistelle kotitehtäviä, joita puretaan seuraavan kontaktiopetuksen alussa
Soveltaminen ja itsenäinen oppiminen

Sisällön jaksotus

Opintojaksolla syvennytään taiteen prosesseihin osana rakennushanketta. Jaksolla tutustutaan projektihallintaan ja sen työkaluihin julkisen taiteen kontekstissa. Opintojakson aikana syvennytään projektisuunnitelman laatimiseen, budjetointiin ja budjetin seurantaan sekä aikatauluttamiseen.

Opintojakson suoritettuaan opiskelija
- hahmottaa taiteen roolin osana rakennushanketta
- tunnistaa julkisen taiteen projektinhallinnan erityispiirteitä
- osaa laatia projektisuunnitelman, aikataulun ja budjetin
- osaa hyödyntää erilaisia projektinhallinnan työkaluja.

Etätapaamiset:
ti 8.2. klo 17-20
ti 15.2. klo 17-20
ti 1.3. klo 17-20
ti 8.3. klo 17-20

Zoom link: https://turkuamk.zoom.us/j/68332221475?from=addon

Viestintäkanava ja lisätietoja

Max. 20 opiskelijaa (15 avoin AMK, 5 CampusOnline)

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Kurssin lopuksi käydään yhteinen arviointikeskustelu, jonka jälkeen opiskelija reflektoi oppimaansa. Arvioinnin kohteena on opiskelijan oma kehitys sekä teoreettisten ja käytännöllisten prosessien kehittäminen, ei taiteellinen lopputulos.

Hylätty (0)

Tehtävät ovat jääneet tekemättä tai eivät vastaa tehtävänantoa eikä ole osallistunut yhteisiin tapaamisiin, luentoihin, ym.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija
• osaa soveltaa annettuja ohjeita omaan työskentelyynsä
• osaa käyttää keskeisiä ammattikäsitteitä ja -välineitä ja soveltaa niitä omaan ilmaisuunsa
• osallistuu dialogisesti yhteisön vuorovaikutustilanteisiin.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Edellisten lisäksi opiskelija
• osaa suunnitella omaa työskentelyään ja tunnistaa työskentelyprosessinsa vaiheet
• osaa arvioida ja mitoittaa opiskelun/työn valmistamisen vaatiman ajan
• työskentelee ja toimii eettisten ja ekologisten periaatteiden mukaisesti
• kykenee kehittämään ja syventämään persoonallista ilmaisuaan
• osaa sijoittaa työskentelynsä laajempiin yhteyksiin ja nykytaiteen kentälle

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Edellisten lisäksi opiskelija
• osoittaa hallitsevansa valitsemiensa materiaalien, työskentelymetodien ja sisältöjen kriittisen limittymisen nykytaiteen diskursseihin
• osaa analysoida ja kehittää työskentelyprosessinsa vaiheita
• osaa analysoida kriittisesti erilaisia ratkaisumalleja