Siirry suoraan sisältöön

Sosiaali- ja terveysalan projektipaja (5 op)

Toteutuksen tunnus: TH00BN95-3007

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

02.07.2020 - 31.07.2020

Ajoitus

01.08.2020 - 31.12.2020

Opintopistemäärä

5 op

TKI-osuus

3 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Terveys ja hyvinvointi

Toimipiste

Kupittaan kampus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

5 - 25

Koulutus

  • Röntgenhoitajakoulutus

Opettaja

  • Petteri Aatsinki

Ryhmät

  • PENHOK20
    Ensihoitaja (AMK), päiväkoulutus, K20
  • PTERTK20
    Terveydenhoitaja (AMK), päivätoteutus K20
  • PRÖNTS20
    Röntgenhoitaja (AMK), päivätoteutus
  • PENHOS20
    Ensihoitajakoulutus, Turku, S20
  • PKÄTIS20
    Kätilö (AMK), päivätoteutus

Tavoitteet

Projektipajan tavoitteena on, että uusi opiskelija harjaantuu tutkivaan työotteeseen ja oppimiseen. Opiskelija oppii projektityöskentelyn perusteet ja projektityötaitoja sosiaali- ja/tai terveysalan toimeksiannoissa.. Hän oppii työskentelemään monialaisessa ryhmässä mahdollisuuksien mukaan ja tutustuu osaamisalan muiden koulutusohjelmien opiskelijoihin sekä alkaa luoda työelämässä tarpeellisia verkostoja. Opintojakson tavoitteena on myös lisätä yhteisöllisyyttä tulosalueella. Opintojakson teemana on oppia työskentelemään turvallisesti erilaisissa ympäristöissä.

Sisältö

• johdatus pajatyöskentelyyn
• johdatus projektityöskentelyyn
• sisällön integroiminen turvallisuusosaamisen kehittymiseen
• työskentely monialaisissa projektipajoissa
• osaamisen jakaminen eli pajojen esitykset toiminnastaan
• projektin päättäminen

Opetusmenetelmät

Innovaatiopedagogiikka
Projektioppiminen

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Projektin toteutus moniammatillisissa (röntgenhoitaja, ensihoitaja, kätilö, terveydenhoitaja) tiimeissä. Totutuksessa mukana 120 opiskelijaa viidestä eri ryhmästä. Toteutus etä opetuksena . Tapaamiset ryhmittäin syksyn ajan joka tiistai iltapäivä.10.11 projektipaja tapahtuma, jossa ryhmien tuotokset esitellään

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

5 op on yhteensä 135 tuntia opiskelijan työtä.
Syksy 2020 3 op=81 tuntia opiskelijan työtä
Vuosi 2021 2 op= 54 tuntia opiskelijan työtä

Oppimistehtävät:
- Päihdevalistus koululaisille( tupakka, nuuska, . alkoholi, . huumeet).
- EDDIS (A Digital Program for Sexual Education in Secondary Schools): Seksuaalikasvatus yläkoululaisille
- BESS (Be Smart Senior): www-alustan kääntäminen & tsekkaus
- BESS (Be Smart Senior): Nettivinkit (kohderyhmänä iäkkäät),
- Luonto liikuntaan ja sydämeen: etäohjaus tilanne sydänsairaille.

Sisällön jaksotus

Ajoitus: Syksy 2020 (3 op), vuosi 2021 (2op)
Sisältö: Toteutetaan moniammatillisena projekti opintoina:
- Päihde ja seksuaalivalistus nuorille, digivinkit iäkkäille, luonto liikuntaan ja sydämeen

Arviointiasteikko

H-5

Hylätty (0)

Numeerinen arviointi 0-5
itse-vertais- opiskelijaohjaaja ja opettajan arviointia yhdistäe

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

TYYDYTTÄVÄ 1 ja 2
Tahallisia / tahattomia poissaoloja
Opiskelija osallistuu jonkin verran ryhmän työskentelyyn ryhmätilanteissa (projektipajatunnit + muu yhdessä tehtävä työ)
Opiskelija suoriutuu kohtalaisesti hänelle annetuista tehtävistä
Opiskelija osaa jonkin verran hyödyntää pajatyöskentelyssä monialaisuutta/erilaisia resursseja
Opiskelija osoittaa pyrkimystä innovatiivisiin ratkaisuihin
Opiskelija luo joitakin uusia verkostoja (vrt. verkostokartta, opiskelijan oppimispäiväkirjaan)
Opiskelija osallistuu kohtalaisesti vuorovaikutustilanteisiin (keskustelut tunneilla ja koulun ulkopuolella, esim. Facebook, intranet)
Aikataulujen noudattaminen tyydyttävää
Opiskelijan motivaatiossa kehitettävää
Myöhästymisiä

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

KIITETTÄVÄ 5
Edesauttaa omalla aktiivisella toiminnallaan ryhmän oppimista
Oppii uusia itsenäisiä työskentelytaitoja ja pystyy tunnistamaan ryhmän osaamiskompetensseja
Osoittaa omaksuneensa innovatiivisia taitoja
Osaa aktiivisesti luoda eritasoisia yhteistyöverkostoja
Oppii ja kehittää uusia projektityötaitoja
Käyttää monipuolisesti esiintymis- ja vuorovaikutustaitojaan projektin aikana
Opiskelija osallistuu aktiivisesti vuorovaikutustilanteisiin (keskustelut tunneilla ja koulun ulkopuolella, esim. Facebook, intranet)
Opiskelijan motivaatio kiitettävä
Aikataulujen noudattaminen kiitettävää