Siirry suoraan sisältöön

Opinnäytetyön loppuraportti (10 op)

Toteutuksen tunnus: TH00BP82-3018

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

01.12.2022 - 31.12.2023

Ajoitus

03.01.2023 - 31.05.2024

Opintopistemäärä

10 op

Virtuaaliosuus

9 op

TKI-osuus

10 op

Toteutustapa

10 % Lähiopetus, 90 % Etäopetus

Yksikkö

Terveys ja hyvinvointi

Toimipiste

Kupittaan kampus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

20 - 30

Koulutus

  • Sosiaali- ja terveysalan ylempi AMK, terveyden edistäminen

Opettaja

  • Hille Halonen
  • Ritva Laaksonen-Heikkilä
  • Heli Vaartio-Rajalin
  • Sanna-Maria Nurmi

Ryhmät

  • YTEEDK22
    Terveyden edistämisen koulutus, K22
  • 24.08.2023 09:00 - 11:30, YTEEDK22 LUKUKAUDEN ALOITUS +ONT-loppuraportti TH00BP82-3018 +TILA 30hlöä
  • 24.08.2023 11:30 - 15:00, Ohjausta Opinnäytetyön loppuraportti TH00BP82-3018 KOLME tilaa (10+10+10hlöä)

Tavoitteet

Opintojakson suoritettaan opiskelija osaa:
· tuottaa kehittämisprojektistaan kielellisesti hyväksyttävän kirjallisen loppuraportin
· suullisesti esittää kehittämisprojektinsa prosessin, keskeiset tulokset ja tuotoksen
· arvioida kriittisesti omaa osaamistaan projektipäällikkönä ja kehittämisprojektinsa eri vaiheita
· tunnistaa kehittämisprojektinsa lopputuotoksen hyödynnettävyyden
· arvioida kriittisesti toisten kehittämisprojektien prosessia, tuotosta ja loppuraporttia
· kirjoittaa opinnäytetyöstään kypsyysnäytteen

Sisältö

· Kehittämisprojektin loppuraportti
· Raportointiseminaari
· Kypsyysnäyte
· Opponointi
· Vertaispalaute
· Itsearviointi
· Kehittämisprojektia esittelevä posteri

Oppimateriaalit

Opinnäytetyön aiheeseen liittyvät kansallset ja kansainväliset julkaisut, kehittämis- ja tutkimusmenetelmiin sekä mentorointiin liittyvä kirjallisuus.

Opetusmenetelmät

Itsenäinen työskentely, projektipäällikkönä toimiminen sekä seminaarityöskentely. Lähtökohtana sosiokulttuurinen oppimiskäsitys sekä innovatiivisuutta tuottava toimintatapa oppimisessa ja kehittämisessä. Kehittämisprojekti kokonaisuudessaan perustuu Innopeda-oppimisjatkumoon ja kolmikantamalliin. Edelliset kuvataan yksityiskohtaisesti Itslearning-oppimisympäristön materiaaleissa.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Oppiminen ja soveltava TKI-toiminta yhdistetään työelämän kehittämistarpeisiin Innopeda-pohjaisen oppimisjatkumon ja kolmikantamallin avulla.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Loppuraportin valmiiksi saattaminen
Ouriginal plagiointitarkistus
Itsearviointi
Posterien työstäminen ja esittäminen KV-päivässä sekä TALK-seminaarissa
Kypsyysnäytteen kirjoittaminen
10 op

Sisällön jaksotus

Tavoitteet:
Opiskelija osaa
• tuottaa kielellisesti hyväksyttävän kirjallisen loppuraportiin joka sisältää prosessin,
keskeiset tulokset ja tuotoksen
• arvioida kriittisesti omaa ennakoivan kehittämisen osaamistaan
• osoittaa opinnäytetyön hyödynnettävyyden
• kirjoittaa opinnäytetyöstään artikkelimuotoisen kypsyysnäytteen

Sisältö:
• Opinnäytetyön loppuraportti
• Ouriginal plagiointitesti
• Kypsyysnäyte
• Opinnäytetyötä esittelevä suullinen posteri KV-seminaarissa (englanti)
• Posteri opinnäytetyöstä TALK-seminaarissa (suomi)


- Opinnäytetyön raportointi. Viimeisen lukukauden yhteinen aloitus 25.8.22 klo 9.00 - 11.45
- KV-seminaari 25.09.2023 tai ??
- Opinnäytetyön sparraus I, raportin kirjoittaminen, kypsyysnäyte ??
-TALK-seminaari ?? (ks. tarkemmat ohjeet ITS Terhy yhteiset)
- Opinnäytetyön sparraus II, raportin kirjoittaminen, kypsyysnäyte ??

Viestintäkanava ja lisätietoja

Raporttivaiheeseen voi siirtyä, kun toteutusvaihe on hyväksytty.

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Hyväksytty tehtävien suorittaminen
Loppuraportti T1 - K5