Siirry suoraan sisältöön

Gerontologisen asiantuntijuuden lähtökohdat (5 op)

Toteutuksen tunnus: TH00BQ06-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

15.12.2020 - 31.01.2021

Ajoitus

08.02.2021 - 19.04.2021

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Terveys ja hyvinvointi

Toimipiste

Kupittaan kampus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

0 - 25

Koulutus

  • Sosiaali- ja terveysalan ylempi AMK, gerontologinen asiantuntijuus

Opettaja

  • Kari Salonen
  • Sini Eloranta

Ryhmät

  • YGEROK21
    Gerontologinen asiantuntijuus, K21

Tavoitteet

Opintojakson suoritettaan opiskelija osaa:
· jäsentää ja soveltaa gerontologian laaja-alaista monitieteistä tietoperustaa.
· hahmottaa vanhuuden ja vanhenemisen monimuotoisen ilmiön.
· arvioida ja hyödyntää eri lähteistä saatua vanhenemiseen ja ikääntymiseen liittyvää tietoa.

Sisältö

· Monitieteinen lähestymistapa ja vanhuudentutkimus työn perustana
· Vanhuus ja vanhenemisen monimuotoisuus yhteiskunnassa ja kulttuurissa

Oppimateriaalit

Ilmoitetaan jakson ensimmäisellä lähikerralla.

Opetusmenetelmät

Lähiopetus, itsenäinen opiskelu ja oppimistehtävät. Tarkemmat ohjeet ilmoitetaan opiskelijalle jakson ensimmäisellä kerralla.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Innovaatiopedagogiikka, oppimista aktivoivat menetelmät

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Oppimistehtävät ilmoitetaan jakson ensimmäisellä lähikerralla.
5 op = 133t

Sisällön jaksotus

Tavoitteet
Opintojakson suoritettaan opiskelija osaa:
· jäsentää ja soveltaa gerontologian laaja-alaista monitieteistä tietoperustaa.
· hahmottaa vanhuuden ja vanhenemisen monimuotoisen ilmiön.
· arvioida ja hyödyntää eri lähteistä saatua vanhenemiseen ja ikääntymiseen liittyvää tietoa.

Sisältö
· Monitieteinen lähestymistapa ja vanhuudentutkimus työn perustana
· Vanhuus ja vanhenemisen monimuotoisuus yhteiskunnassa ja kulttuurissa

Aikataulu:
8.2. 12.30-15.30
8.3. 12.30-15.30
19.4. 12.30-15.30

Viestintäkanava ja lisätietoja

YAMK-opintoja, Avoin AMK: max 5 opiskelijaa.

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Kirjallinen tehtävä (1-5)