•   Terveyden edistäminen TH00BW22-3002 07.03.2022-22.04.2022  5 op  (PTERTK22) +-
    Opintojakson osaamistavoitteet
    Some of the studies in the study unit are arranged in English

    Objectives

    After the study unit the student will be able to:
    • Describe how the health-oriented approach is used as a basis for public health nursing work
    • Describe the current challenges related to the health and well-being of the population and the factors behind them
    • Describe the indicators of the health and well-being of the population and the importance of data in identifying the need for services and the provision of services
    • Describe the overall structure of social and health services and the legislation concerning social and health services
    • Retrieve information and guide people in different life stages to seek social and health services
    • Recognize the importance of multiprofessional activities from the perspective of service needs
    • Understand the importance of occupational and patient safety in nursing
    • Describe the meaning, benefits and general fields of application of health care technology in nursing
    • Describe the principles of sustainable development taking into account ecological, financial and social and cultural sustainability and the capital they generate.
    Opintojakson sisältö
    Contents



    • Health-orientation in the work of a public health nurse

    o The concepts of health and health-orientation

    o Engagement, empowerment, resource-orientation

    o A public health nurse as an expert of health promotion

    • Customer-oriented social and health services

    o Health and well-being of the population (current challenges and the factors behind them, register data and statistics)

    o Promotion of health and functional capacity, prevention of illnesses and accidents

    o Social and health care system and its development, funding, responsibilities and supervision and customer/patient rights

    o Social and health care services

    o Rehabilitation and rehabilitation services

    o Referring a customer to social and health care services

    • Health care technology

    o Digitalization and the use of technology in health care

    o Health care technology products and their usability in health promotion and self-care of customers

    • Sustainable development

    o Elements of sustainable development: ecological sustainability, financial sustainability, social sustainability, cultural sustainability

    o Objectives and action programmes in sustainable development

    o Sustainable development compliant activities in the work of a public health nurse

    Vastuuopettaja

    Maika Kummel, Hanna Ollikkala, Nita Björklöf

    Oppimateriaali

    Itslearning - oppimisalustalla

    Oppimismenetelmät

    Etä- ja verkko-opinnot
    Tiimityöskentely
    Ohjaus ja opettaminen

    Opetuskieli

    Suomi

    Ajoitus

    07.03.2022 - 22.04.2022

    Ilmoittautumisaika

    02.12.2021 - 14.03.2022

    Ryhmä(t)
    • PTERTK22
    Vastuuyksikkö

    Terveys ja hyvinvointi

    Ohjausvastuut

    Hanna Ollikkala ja Nita Björklöf

    Lisätietoja

    Työelämälähtöisesti opetus integroituu JunioriAMK-toimintaan.

    Koulutus

    Terveydenhoitajakoulutus

    Arviointiasteikko

    Hyväksytty/Hylätty

    Pedagogiset toimintatavat

    Työelämälähtöinen tiimioppiminen.

    Oppimistehtävät ja opiskelijan työn mitoitus

    Teemat.
    Terveyslähtöisyys terveydenhoitajan työssä
    Asiakaslähtöinen sosiaali- ja terveydenhuollon palvelujärjestelmä
    Terveysteknologia
    Kestävä kehitys


    tehtäväksiannot tarkemmin It`slearning - oppimisalustalla

    Sisältö ja ajoitus

    vk 10 - vk 17
    Teemat.
    Terveyslähtöisyys terveydenhoitajan työssä
    Asiakaslähtöinen sosiaali- ja terveydenhuollon palvelujärjestelmä
    Terveysteknologia
    Kestävä kehitys

    Arviointikriteerit
    Hyväksytty / Hylätty

    Hyväksytty:
    Osoittaa monipuolista tietämystä useimmista opintojakson sisällön mukaisista tavoitteista. Viestintä on pääosin havainnollista ja asiantuntevaa.
    Yhteistyötä on tehty rakentavasti.
    Omia näkemyksiä ja ratkaisuja on pääosin arvioitu luotettavasti ja kriittisesti perustellen.
    Työskentely on ollut pääosin sitoutunutta ja tehdyt ratkaisut ovat perusteltuja ja hyödynnettäviä.
    Pääosin aktiivinen oppimistilanteisiin osallistuminen ja hakeutuminen sekä vastuun ottaminen omasta ja yhteisestä oppimisesta