Skip to main content

Drawn Animation Scene Exercise (5cr)

Code: 2081333-3002

General information


Enrollment
02.12.2019 - 01.09.2020
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.01.2020 - 30.10.2020
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Arts Academy
Teaching languages
Finnish
Seats
9 - 10
Teachers
Eija Saarinen
Teacher in charge
Eija Saarinen
Course
2081333

Unfortunately, no reservations were found for the realization Drawn Animation Scene Exercise 2081333-3002. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Student makes a short drawn animated scene exercise. He/she can use 2D-software for line testing and colouring

Objective

.

Content

.The student comes up with an idea for a short 10-20 seconds complete scene. The scene can be implemented using a pen and paper or digital tools. The principles of animation are used in the implementation of the scene.

Materials

Richard Williams: Animator´s Survival Kit + DVD:t sekä muu piirroanimaation tekniikkaan johdattava kirjallisuus ja verkkomateriaali

Teaching methods

Student makes a 10-20 sec animated scene exercise either using pen and pencil or with TVPaint. Scene must include at least two characters and one big movement.

Pedagogic approaches and sustainable development

Opiskelija esittelee kohtausideansa koko ryhmälle ja ohjaaville opettajille jotka hyväksyvät sen esittelyn pohjalta. Opiskelija esittelee valmiin kohtauksen yhteisessä presentaatiotilaisuudessa.

Kohtausharjoituksen toteutus voi liittyä myös johonkin hankkeeseen.

Student workload

10-20 sekunnin kohtausharjoitus ja 2D animaatio-ohjelmat

Failed (0)

Opiskelija ei suorita annettua tehtävää

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

Opiskelija suorittaa tehtävän ja osallistuu palautetilaisuuteen. Hän ymmärtää saamansa palautteen.

Assessment criteria, good (3-4)

Opiskelija ideoi, suunnittelee ja esittelee ideansa. Hän toteuttaa annetun tehtävän. Hän on paneutunut tehtävän suorittamiseen, osaa ottaa vastaan palautetta ja tekee korjaukset tarvittaessa. Hän ymmärtää animoinnin periaatteet ja osaa soveltaa niitä itsenäisesti. Hän osallistuu tehtävän palautetilaisuuteen ja ymmärtää saamansa palautteen.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija ideoi, suunnittelee ja toteuttaa annetun tehtävän ja esittelee ideansa. Hän on paneutunut tehtävän suorittamiseen, osaa ottaa vastaan palautetta ja tekee korjaukset tarvittaessa. Hän ymmärtää animoinnin periaatteet ja osaa soveltaa niitä itsenäisesti. Hän tunnistaa rytmin ja ajoituksen merkityksen animoinnissa ja on asettanut tavoitteita niiden suhteen. Hän osallistuu aktiivisesti tehtävän palautetilaisuuteen ja ymmärtää saamansa palautteen.

Go back to top of page