Skip to main content

Higher Education Studies and Working Life Skills (1cr)

Code: 1002356-3173

General information


Enrollment
03.07.2020 - 30.09.2020
Registration for the implementation has ended.
Timing
31.08.2020 - 31.05.2021
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
1 cr
Local portion
1 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Arts Academy
Campus
Linnankatu Arts Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
8 - 8
Degree programmes
Degree Programme in Performing Arts, Dance Teacher
Teachers
Heidi Alppirinne
Katja Korpi
Course
1002356

Unfortunately, no reservations were found for the realization Higher Education Studies and Working Life Skills 1002356-3173. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.

Evaluation scale

Hyväksytty/Hylätty

Content scheduling

Ammatillisen kasvun tukeminen, osallistuminen AMK:n lukuvuoden avajaisiin, sektorin (Taideakatemian) lukukauden avajaisiin ja yhteisiin tilaisuuksiin osallistuminen, opiskelijabarometriin vastaaminen, hops-keskustelut, 3.vsk:n nykytanssin opetusharjoittelun palautekeskusteluun ja Sadonkorjuupäiville.
Lähiopetuksen teemoina mm.
- työelämätaidot
- ammatti-identiteetti
- urasuunnittelu
- kansainvälisyys
- ryhmätyö-, palaute- ja arviointitaidot
Ajoitus: Opintojen 2.lukuvuosi (syksy 2020-kevät 2021), lähiopetus annetun työohjelman mukaan.

Objective

The student learns to evaluate and develop his/her study skills and professional competence.
Course targets
Higher education study skills
- The student can plan his/her studies and recognise development needs in his/her study skills and time management

- The student can study in different learning environments

- The student can evaluate his/her actions in higher education studies and in developing as an expert

- The student gives feedback through the student barometre questionnaire

ISP
- Based on the curriculum, the student can update his/her individual study plan

Content

Higher education study skills
- Inner entrepreneurship and goal-orientation

- teamwork skills

- keeping to a schedule

- giving and receiving feedback

- Innovation pedagogy

- classroom studies

- online learning environments

- working life oriented learning environments

- broaching a subject and getting help from different guidance actors

- developing into an expert

ISP
- competence paths

- practical training (the important of the practical training place in career planning, applying for a training place, evaluation of the realization)

- working life skills

- strengthening the professional identity

- the significance of career planning

- development discussion

- internationality as a part of the studies

Teaching methods

Lähioppiminen, keskustelut, oppimispäiväkirja, vierailut, vertaispalautteet, hops-keskustelut ja hopsin päivittäminen.

Pedagogic approaches and sustainable development

Lähiopetus, itsenäinen työskentely, oppimistehtävät, keskustelut, vierailut, seminaari, digioppiminen.

Student workload

27h opiskelijan työtä.
Oppimistehtävät annetaan jakson aikana.

Assessment criteria, approved/failed

Hyväksytty
Aktiivinen osallistuminen kontaktiopetukseen, motivoituneisuus ja tavoitteellisuus opiskelussa, annettujen tehtävien tekeminen vastuullisella asenteella määräajassa ja vaaditussa laajuudessa, aktiivinen osallistuminen ryhmäkeskusteluihin. Osallistuminen hops-keskusteluihin. Osallistuminen tanssinopettajakoulutuksen 3.vsk:n nykytanssin opetusharjoittelun palautekeskusteluun ja 4.vsk:n Sadonkorjuupäiville.
Hylätty
Tehtävät ovat jääneet tekemättä tai eivät vastaa tehtävänantoja. Poissaoloja lähiopetuksesta enemmän kuin 20%. Henkilökohtaiset hops-keskustelut käymättä ja/tai Sadonkurjuupäiville ei ole osallistuttu.

Evaluation methods and criteria

Aktiivinen osallistuminen kontaktiopetukseen, motivoituneisuus ja tavoitteellisuus opiskelussa, annettujen tehtävien tekeminen vastuullisella asenteella määräajassa ja vaaditussa laajuudessa, aktiivinen osallistuminen ryhmäkeskusteluihin. Osallistuminen hops-keskusteluihin. Osallistuminen 3.vsk:n nykytanssin opetusharjoittelun palautekeskusteluun ja 4.vsk:n Sadonkorjuupäiville.

Failed (0)

Hylätty
Tehtävät ovat jääneet tekemättä tai eivät vastaa tehtävänantoja. Poissaoloja lähiopetuksesta enemmän kuin 20%. Henkilökohtaiset hops-keskustelut käymättä ja/tai Sadonkurjuupäiville ei ole osallistuttu.

Go back to top of page