Ryhmän ohjaaminen ja pedagogiikka 2 (5op)
Toteutuksen tunnus: 2011405-3003
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 02.07.2020 - 30.11.2020
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 01.08.2020 - 31.12.2020
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Toimipiste
- Linnankadun taidekampus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 8 - 12
- Opettajat
- Marja Susi
- Opintojakso
- 2011405
Toteutukselle Ryhmän ohjaaminen ja pedagogiikka 2 2011405-3003 ei valitettavasti löytynyt varauksia. Varauksia ei ole mahdollisesti vielä julkaistu tai toteutus on itsenäisesti suoritettava.
Arviointiasteikko
H-5
Sisällön jaksotus
19.10.-6.11.2010
Ryhmän ohjaaminen ja pedagogiikka, painopistealueena taiteen hyvinvointivaikutukset ja osallisuus.
Tavoitteet
Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa teatterilähtöisen opintokokonaisuuden opettajan valitsemille osallistujille. Opiskelija osaa ohjata ryhmää osallistavien ja eettisten periaatteiden mukaan. Opiskelija osaa käsitteellistää teatteri-ilmaisun ohjaajan työtä osana kulttuurihyvinvoinnin kontekstia.
Sisältö
Teatteriopetuksen suunnittelu ja toteutus tiimissä. Luennot, työpajat, harjoitteet, harjoitustyöt ja itsenäinen työ.
Oppimateriaalit
Annetaan opintojakson aikana
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opintojakson aikana opiskelijat suunnittelevat ja toteuttavat 3 x 2 tunnin työpajakokonaisuudet Turun ammatti-instituutin valma-luokille.
21.10. tutustumiskäynti klo 12.30-13.30
Pajat:
30.10. klo 12.30-14.30
3.11. klo 12.30-14.30
4.11. klo 12.30-14.30
Opintojakson aikana syvennetään osaamista ryhmän ohjaamisesta ja tutustutaan taiteen hyvinvointivaikutuksiin sekä draamaan osallisuuden edistäjänä.
Opettajina toimivat Marja Susi sekä teatteri-ilmaisun ohjaaja (YAMK) Sarika Lipasti.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
-läsnäolo opetuksessa ja osallistuminen
-annettujen tehtävien suorittaminen määräajassa
-sisällön kehittäminen itsenäisesti ja yhdessä ryhmän kanssa
-ohjaajana toimiminen ja siinä kehittyminen
-vuorovaikutus osana prosessia
-raportti
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
-opiskelija on läsnä opetuksessa
-opiskelija ymmärtää perustiedot sisällöstä
-annettujen tehtävien suorittaminen
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
-läsnäolo opetuksessa
-opiskeltavan sisällön soveltaminen ja kehittäminen ryhmässä ja yksilönä sekä ohjaustilanteissa
-ryhmätehtävissä rakentavasti ja reflektiivisesti toimiminen, sisällön soveltaminen jäsennetysti
-oman reflektiokyvyn osoittaminen suhteessa annettuihin tehtäviin
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
-läsnäolo opetuksessa
-opiskeltavan sisällön soveltaminen ryhmässä ja yksilönä sekä ohaustilanteissa
-ryhmätehtävissä rakentavasti ja reflektiivisesti toimiminen, sisällön soveltaminen jäsennetysti
-oman reflektiokyvyn osoittaminen suhteessa annettuihin tehtäviin
-lisäksi sisällön kehittäminen erityisen kiitettävällä tavalla yksilönä ja ryhmässä