Skip to main content

Ideation and Planning of the Physiotherapy Thesis (5 cr)

Code: TH00BE24-3003

General information


Enrollment
07.08.2021 - 09.01.2022
Registration for the implementation has ended.
Timing
06.09.2021 - 31.07.2022
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Health and Well-being
Campus
Kupittaa Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
15 - 25
Degree programmes
Degree Programme in Physiotherapy
Teachers
Esa Bärlund
Kati Naamanka
Annukka Myllymäki
Course
TH00BE24
No reservations found for realization TH00BE24-3003!

Evaluation scale

Hyväksytty/Hylätty

Content scheduling

Opinnäytetyön ideointi alkaa joulukuussa 2021 aiheiden esittelyllä Its Learningssa
Varsinainen suunnitelmavaihe alkaa tammikuussa 2022 jolloin opiskelijat ilmoittavat opinnäytetyöparinsa ja aiheensa, aiheenvalintaseminaari 18.1 klo 12-14 (etänä linkki myöhemmin)

Pajapäivät, joissa opinnäytetyön suunnitelmaan liittyviä vaiheita ja eri vaiheisiin liittyviä dokumentteja ja sopimuksien käyttöä ohjataan, ovat seuraavasti:
24.1.22 koko päivä
28.2.22 koko päivä
28.3.22 koko päivä
25.4.22 koko päivä

Suunnitelman voi esittää ja opponoida joko ryhmän omassa suunnitelmaseminaari tai pajapäivissä. Esittämisaikataulu sovitaan ohjaavan opettajan kanssa, pääsääntöisesti oman ryhmän suunnitelmaseminaarissa,

Objective

The student is able to
• identify and justify the physiotherapy development target and/or needs,
• choose from the physiotherapy point of view the topic of the thesis,
• choose the theoretical backgrounds by using critical information retrieval, backgrounds related on physiotherapy and assignment,
• prepare a theoretical basis for the thesis,
• select and justify appropriate development, data collection and analysis methods for the thesis,
• draw up the plan of the thesis and taking into account as well the ethical starting points as the assignment’s point of view,
• develop a communication plan related on the thesis process,
• apply for permission to complete the thesis,
• justify his/her own solutions in the seminar work with existing knowledge,
• take advantage of the feedback and give constructive feedback,
• take advantage of the guidance on the thesis and feedback received, as well as the content and methodological solution learned in the seminars.

Content

Selecting and delineating the subject of thesis, collaborating with the client, obtaining and identifying reliable proofs, drafting and presenting the plan ( the theoretical structuring of the subject, defining the development task, planning both data collection and analysis , and information), authorization procedures

Teaching methods

Opiskelija on varmistanut, että hänellä on amk-tasoinen tutkimus -ja kehittämismenetelmien osaaminen kevään 2022 kuluessa. Parhaiten tästä voi varmistua suorittamalla oppimissuunnitelmana pakollisena opintojaksona sisältyvän 5op laajuiset Kehittämis- tutkimus ja innovaatiomenetelmien opinnot Itslearning järjestelmässä kevään ja kesän 2022 aikana.
Opinnäytetyön suunnitelma edellyttää opiskelijan aktiivista otetta työn eri vaiheissa
Ohjausta on saatavilla pajapäivissä sekä ohjaavalta opettajalta kun aktiivisesti hakee ohjausta

Student workload

5op = 82 t opiskelijan työtä
Osallistuminen kevvään ja syksyn pajapäivien aikana tapahtuviin ohjauksiin.

Opinnäytetyön passiin suoritusten kerääminen seuraavasti(yhteensä 10kpl):

1x Opinnäytetyön suunnitelman suullinen ja kirjallinen opponointi
1x Oman opinnäytetyösuunnitelman suullinen ja kirjallinen esitys
4x opinnäytetyön suunnitelman esitysten seuraamista
4x valmiin opinnäytetyön raportoinnin seuraamista

Lisäksi:
Opinnäytetyön kirjallisen suunnitelman kirjoittaminen vaadittavine liitteineen ja hyväksyttäminen ohjaavalla opettajalla
Opinnäytetyön suunnitelmalomakkeen ja kolmen osapuolen allekirjoittaman opinnäytetyösopimuksen tallentaminen Ankkurijärjestelmään

Qualifications

To begin planning the bachelor theses, student has to able to describe the main knowledge of physiotherapy evidence based practices that he/she has used in clinical practice.

Go back to top of page