Skip to main content

Dramaturgy 2 (3 cr)

Code: KU00CH67-3001

General information


Enrollment
25.01.2023 - 31.03.2023
Registration for the implementation has ended.
Timing
24.02.2023 - 01.06.2023
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
3 cr
Local portion
3 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Arts Academy
Campus
Linnankatu Arts Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
10 - 15
Degree programmes
Degree Programme in Performing Arts
Teachers
Mervi Rankila-Källström
Course
KU00CH67
No reservations found for realization KU00CH67-3001!

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Dramaturgian ja draaman kirjoittamisen perusteet - luennot sekä keskustelut. Henkilökohtainen kirjoittamistyö sekä kirjoittaminen ryhmissä. Näytelmien sekä toisten opiskelijoiden tekstien lukeminen. Vertaispalautteen anto pienryhmissä tai pareittain.

Objective

Opiskelija osaa kirjoittaa esitystekstiä ja tunnistaa dramaturgisia elementtejä.

Content

Luennot, harjoitukset, itsenäinen työ

Materials

Opettaja ohjeistaa kaunokirjallisen materiaalin, lisäksi:
Reitala, Heinonen (toim.): Dramaturgioita. Palmenia-kustannus 2001.
Salminen, Snicker (toim.): Jumalainen näytelmä. Dramaturgisia työkaluja. Like 2012

Pedagogic approaches and sustainable development

Opettajajohtoiset tilanteet, keskustelut, henkilökohtaiset sekä ryhmässä tehtävät oppimistehtävät.

Evaluation methods and criteria

Osallistumien vuorovaikutustilanteisiin kontaktiopetuksessa
Oppimistehtävät.

Failed (0)

Opiskelija osallistuu ja tekee oppimistehtävät puutteellisesti.

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

Opiskelija osallistuu vuorovaikutustilanteisiin ja tekee oppimistehtävät määräajoissa.

Assessment criteria, good (3-4)

Lisäksi opiskelija asettaa itselleen oppimistavoitteita ja yhdistää aikaisempia tietoja ja taitojaan dramaturgiasta opintojaksolla opittuun.

Assessment criteria, excellent (5)

Lisäksi opiskelija pyrkii kehittämään omaa taiteellista näkemystään dramaturgisesta näkökulmasta. Opiskelija toimii tiimeissä ja ryhmässä ammattimaisesti ja rakentavasti.

Go back to top of page