Markkinointiviestintä ja mediaosaaminen (5op)
Toteutuksen tunnus: KU00CW49-3002
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 02.07.2024 - 31.07.2024
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 01.08.2024 - 01.01.2025
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Kulttuuri- ja taidealan ammattilaisten osaajakoulutus
- Opintojakso
- KU00CW49
Toteutukselle Markkinointiviestintä ja mediaosaaminen KU00CW49-3002 ei valitettavasti löytynyt varauksia. Varauksia ei ole mahdollisesti vielä julkaistu tai toteutus on itsenäisesti suoritettava.
Arviointiasteikko
H-5
Sisällön jaksotus
Opintojakson suoritettuaan opiskelija
• Ymmärtää viestinnän perusteita, brändäämistä, ja kohderyhmäajattelua
• Tunnistaa sosiaalisen median mahdollisuudet markkinointiviestinnässä
• Osaa viestiä medialle ja luoda kiinnostavaa sisältöä eri kanaviin
• Osaa määritellä sisältömarkkinoinnin ja soveltaa sisällön konseptointia
• Ymmärtää hakukoneoptimoinnin perusteet
• Ymmärtää markkinoinnin ja viestinnän yhteyden sekä ostopolun merkityksen
Sisältö
• Ydinviesti, tarina ja brändin luominen
• Sisällön tuottaminen: nopeat ja kevyet tuotannot (valokuvaus, video, jne.)
• Mitä kirjoitetaan mediassa, missä mediassa, hissipuhe/pitchaus-taidot
• Ansaittu näkyvyys, median tavoittaminen
• Ostaja-osaaminen, mistä ja mitä ostaa, hakukoneoptimointi
• Sosiaalisen median mahdollisuudet, verkostot, brändäys
• Ostettu näkyvyys, sisältömarkkinointi, pitkäjänteisyys
• Markkinoinnin ekosysteemi, sosiaalisen ostopolku
• Mikä trendaa? Millä erotut? Sisältösuunnittelu
Aikataulu
25.4. klo 13-16 Ydinviesti, tarina ja brändi, Brand Manager, KT Mari Hartemo
7.5. klo 13-16 Visuaalinen sisällöntuotanto (valokuvaus, video), Median tuntiopettaja Timo Närä
9.5. klo 13-16 Mediaviestintä Juha Sopanen, Viestinnän asiantuntija
14.5. klo 13-16 Mediaviestintä Juha Sopanen
16.5. klo 13-16 Hakukoneoptimointi Taru Lehtinen, Median opettaja
21.5. klo 13-16 Sosiaalisen median mahdollisuudet Taru Lehtinen
28.5. klo 13-16 Sisältömarkkinointi ja markkinoinnin ostaminen Taru Lehtinen
30.5. klo 13-16 Markkinoinnin ekosysteemi ja ostopolut Timo Närä
4.6. klo 13-16 Mikä trendaa? Millä erotut? Sisältösuunnittelu Timo Närä
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija
• Ymmärtää viestinnän perusteita, brändäämistä, ja kohderyhmäajattelua
• Tunnistaa sosiaalisen median mahdollisuudet markkinointiviestinnässä
• Osaa viestiä medialle ja luoda kiinnostavaa sisältöä eri kanaviin
• Osaa määritellä sisältömarkkinoinnin ja soveltaa sisällön konseptointia
• Ymmärtää hakukoneoptimoinnin perusteet
• Ymmärtää markkinoinnin ja viestinnän yhteyden sekä ostopolun merkityksen
Sisältö
• Ydinviesti, tarina ja brändin luominen
• Sisällön tuottaminen: nopeat ja kevyet tuotannot (valokuvaus, video, jne.)
• Mitä kirjoitetaan mediassa, missä mediassa, hissipuhe/pitchaus-taidot
• Ansaittu näkyvyys, median tavoittaminen
• Ostaja-osaaminen, mistä ja mitä ostaa, hakukoneoptimointi
• Sosiaalisen median mahdollisuudet, verkostot, brändäys
• Ostettu näkyvyys, sisältömarkkinointi, pitkäjänteisyys
• Markkinoinnin ekosysteemi, sosiaalisen ostopolku
• Mikä trendaa? Millä erotut? Sisältösuunnittelu