Siirry suoraan sisältöön

Opinnäytetyön ideointi ja suunnittelu (5 op)

Toteutuksen tunnus: TH00BF69-3008

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

01.05.2024 - 26.08.2024

Ajoitus

01.08.2024 - 31.12.2024

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Terveys ja hyvinvointi

Toimipiste

Kupittaan kampus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

8 - 14

Koulutus

  • Toimintaterapeuttikoulutus

Opettaja

  • Irina Katajisto-Korhonen
  • Tuija Suominen-Romberg

Ryhmät

  • MTOIMK22
    Toimintaterapeutti
  • 05.09.2024 08:00 - 13:00, Opinnäytetyön ideointi ja suunnittelu TH00BF69-3008

Tavoitteet

Opiskelija osaa
• tunnistaa ja perustella toimintaterapian kehittämiskohteen ja /tai –tarpeen,
• soveltaa tiedonhaku- ja arviointitaitojaan kuvatessaan kehittämiskohteen näyttöön perustuen,
• muodostaa yhdessä toimeksiantajan kanssa yhteisen ymmärryksen kehittämiskohteesta ja sen rajauksesta,
• kuvata opinnäytetyönä toteutuvan kehittämistoiminnan tarkoituksen ja tavoitteen,
• valita kehittämistoiminnan tarkoituksenmukaiset kehittämis- ja arviointimenetelmät halutun tuotteen tai muutoksen toteuttamiseksi/ aikaansaamiseksi,
• tunnistaa eettiset ja uskottavuus kysymykset osana kehittämistoimintaa,
• laatia realistisen kirjallisen suunnitelman kehittämistoiminnan toteuttamiseksi ja tulosten julkistamiseksi,
• laatia arviointikriteerit suunnitelmalleen kehittämistoiminnalle,
• hakea opinnäytetyön toteuttamiseen liittyvät luvat,
• hyödyntää ohjausta ja palautetta kehittämisprosessissaan.

Sisältö

Aiheen valinta ja rajaus, yhteistyö toimeksiantajan kanssa, luotettavan näytön hakeminen ja tunnistaminen, kirjallisen suunnitelman laatiminen ja esittäminen (aiheen teoreettinen jäsentäminen, kehittämistehtävän määrittäminen, aineiston keruun ja analyysin suunnittelu, tiedottaminen), lupamenettelyt.

Opetusmenetelmät

Opinnäytetyön suunnitelmavaiheen tehtävät on kuvattu tarkemmin Itsissä.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Mikäli opiskelijalla on aikaisempi korkeakoulututkinto, voi opinnäytetyön suorittaa osittain ahotoituna artikkelimuotoisesti. Tästä on erikseen ohjeet oppimisalustalla (Its Learning).

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty

Hyväksytty suoritus:

Opiskelija suorittaa jaksolle sisältyvät oppimistehtävät määräajan puitteissa.
Opiskelija noudattaa opintojakson ohjeita
Opiskelija osoittaa riittävää tietämystä opintojakson tavoitteiden mukaisista sisällöistä
Opiskelija tarkastelee asioita eri näkökulmista.
Opiskelija käyttää annettua lähdekirjallisuutta tai hyödyntää asianmukaisia lähteitä
Opiskelija käyttää asianmukaisia lähdeviitemerkintöjä

Sisällön jaksotus

Ajoitus:


30.9 Pajapäivä
28.10 Pajapäivä
25.11 Pajapäivä



Opinnäytetöiden ohjaus:

Ohjaajan kanssa opinnäytetyön ohjausta sovitusti ja pyydettäessä.
Ohjausta opinnäytetyön tekoon saa pajapäivissä.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arviointi tehdään vasta, kun opiskelija on suorittanut kaikki opintojaksoon liittyvät tehtävät, jotka on kuvattu tarkemmin Its Learningissa.

Hylätty (0)

Hylätty suoritus:

Opiskelija ei suorita opintojaksolle jaksolle sisältyvät oppimistehtävät määräajan puitteissa.
Opiskelija ei noudata opintojakson ohjeita
Opiskelija ei osoita riittävää tietämystä opintojakson tavoitteiden mukaisista sisällöistä
Opiskelija ei tarkastele asioita eri näkökulmista.
Opiskelija ei käytä annettua lähdekirjallisuutta tai hyödynnä asianmukaisia lähteitä
Opiskelija käyttää virheellisiä lähdeviitemerkintöjä