Entrepreneurship and Marketing (5 cr)
Code: KH00BF16-3012
General information
- Enrollment
-
03.08.2024 - 02.09.2024
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
02.09.2024 - 31.12.2024
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Engineering and Business
- Campus
- Kupittaa Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Business Logistics
Realization has 13 reservations. Total duration of reservations is 39 h 0 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Mon 02.09.2024 time 13:00 - 16:00 (3 h 0 min) |
Yritystoiminta ja markkinointi KH00BF16-3012 |
LEM_A314
Oppimistila BYOD
|
Mon 09.09.2024 time 13:00 - 16:00 (3 h 0 min) |
Yritystoiminta ja markkinointi KH00BF16-3012 |
EDU_2027
Frans muunto byod
|
Mon 16.09.2024 time 13:00 - 16:00 (3 h 0 min) |
Yritystoiminta ja markkinointi KH00BF16-3012 |
LEM_A311
Oppimistila BYOD
|
Mon 23.09.2024 time 13:00 - 16:00 (3 h 0 min) |
Yritystoiminta ja markkinointi KH00BF16-3012 |
LEM_A311
Oppimistila BYOD
|
Mon 30.09.2024 time 13:00 - 16:00 (3 h 0 min) |
Yritystoiminta ja markkinointi KH00BF16-3012 |
LEM_A317
Oppimistila
|
Mon 07.10.2024 time 13:00 - 16:00 (3 h 0 min) |
Yritystoiminta ja markkinointi KH00BF16-3012 |
LEM_B143
Teoriatila muunto
|
Mon 21.10.2024 time 13:00 - 16:00 (3 h 0 min) |
Yritystoiminta ja markkinointi KH00BF16-3012 |
LEM_A317
Oppimistila
|
Mon 28.10.2024 time 13:00 - 16:00 (3 h 0 min) |
Yritystoiminta ja markkinointi KH00BF16-3012 |
LEM_A312
Oppimistila BYOD
|
Mon 04.11.2024 time 13:00 - 16:00 (3 h 0 min) |
Yritystoiminta ja markkinointi KH00BF16-3012 |
LEM_A306
Oppimistila BYOD
|
Mon 11.11.2024 time 13:00 - 16:00 (3 h 0 min) |
Yritystoiminta ja markkinointi KH00BF16-3012 / Tenttiin kertaamista. |
|
Mon 18.11.2024 time 13:00 - 16:00 (3 h 0 min) |
TENTTI / Yritystoiminta ja markkinointi KH00BF16-3012, Yritystoiminta ja markkinointi KH00BF16-3011 |
ICT_B1032_Beta
BETA
|
Mon 25.11.2024 time 14:00 - 17:00 (3 h 0 min) |
1. Uusintatentti / Yritystoiminta ja markkinointi KH00BF16-3012, Yritystoiminta ja markkinointi KH00BF16-3011 |
LEM_A173_Lemminkäinen
Lemminkäinen
|
Mon 02.12.2024 time 13:00 - 16:00 (3 h 0 min) |
2. Uusintatentti / Yritystoiminta ja markkinoini KH00BF16-3012 ja KH00BF16-3011 |
ICT_B1032_Beta
BETA
|
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
2.9.2024-31.12.2024
• Yrittäjyys
• Yrityksen toimintaympäristö
• Asiakaslähtöisyys ja markkinointi
• Yritystoiminnan suunnittelu, käynnistäminen, organisointi ja kehittäminen
Objective
The student can describe the requirements for a successful business. The student can communicate goals of a business to various interest groups of a business. The student is able to establish a marketing plan to reach customers. The student can describe a business idea.
Content
Entrepreneurship
Business environment
Marketing
Business planning
Materials
Itslearning alustalla mainittu kirjallisuus, artikkelit, nettilähteet ja muu alustalla mainittu aineisto tukee kurssilla opittua ja käsiteltyä materiaalia. Aineistoa on paljon ja omaehtoista tutustumista aihealueisiin edellytetään.
Luentojen aikana on tärkeää tehdä omia muistiinpanoja, sillä ne ovat olennaisia kurssin suoriutumisen kannalta. Luentomateriaali jaetaan kurssin lopussa.
Vaikka kurssin aineisto on mittava, kurssin pystyy läpäisemään hyvin arvosanoin tekemällä omia muistiinpanoja, osallistumalla aktiivisesti luennoille ja kertaamalla materiaalin itsenäisesti.
Teaching methods
Luennot ja luentotehtävät. Luennot ovat tärkeä osa opintoja.
Oppiminen tapahtuu sovelletun ongelmalähtöisen oppimisen avulla, jossa teoreettinen osa sovelletaan käytäntöön erilaisten luentomateriaalien, uutisten, harjoitusten, case -aineistojen ja mahdollisten yritystoimeksiantojen avulla. Johtuen opetettavan aiheen luonteesta kurssilla on kuitenkin vähäisessä määrin lyhyitä luentoja. Kurssilla merkittävä osa opetuksesta tapahtuu keskustellen, itseopiskellen, yksilö- ja ryhmätyöskentelynä annetun tai suositellun materiaalin pohjalta, oppimistehtävien ja esitysten myötä.
Kurssin toteutukseen saattaa tulla muutoksia tehtävänantojen, yritystoimeksiantojen tai työelämälähtöisen oppimisen osalta; näistä tiedotetaan tarkemmin kurssin aikana.
Exam schedules
Tentit järjestetään lukujärjestykseen ilmoitetuissa luentosaleissa, tarkasta tila viimeistään edeltävän päivänä mahdollisten muutosten osalta.
Kurssilla noudatetaan tutkintosäännön asetuksia tenttien toteuttamisesta ja arvioinnista. Uusintamahdollisuuden tutkintosäädöksen mukaisesti.
Tenttien ajankohdat:
Kurssin tentti 18.11.2024
1. korotus/uusintatentti: 25.11.2024
2. korotus/uusintatentti: 2.12.2024
Tentin suorittaminen muina ajankohtina ei ole mahdollista: mikäli opiskelija ei kykene suorittamaan hyväksyttyä arvosanaa em. tenttiajankohtina, seuraava mahdollinen ajankohta suorittaa tentti/kurssi hyväksytysti on opinto-ohjelman mukainen, seuraava ajankohta kun kurssia järjestetään.
Pedagogic approaches and sustainable development
Opetuksessa sovelletaan innovaatiopedagogiikkaa, jota sovelletaan luentojen ja harjoitusten aikana, sekä tehtävänannoissa. Painopiste on keskeisestä teoreettisesta aineksesta johdetussa käytännönläheisessä toiminnassa. Opintojaksolla opiskelijalla tulee olla aktiivinen rooli ja hänen täytyy ottaa itsenäisesti vastuuta omasta oppimisestaan sekä oppimistehtävien toteuttamisesta.
Completion alternatives
-
Student workload
Luennot toteutetaan fyysisinä luentoina kampuksen tiloilla eikä etäosallistuminen ole mahdollista.
Luennot ja luentotehtävät ovat tärkeä osa opintoja. Kurssin keskeinen sisältö opitaan luennoilla ja luentojen perusteella tehtävät oppimistehtävät tukevat kurssin asiasisällön sisäistämistä. Pääosa tehtävänannoista toteutetaan suullisina toimeksiantoina luentojen ja teoreettisen aiheen yhteydessä, eikä niitä toisteta luennoitsijan toimesta. Suullisten tehtävänantojen tavoitteena on simuloida asiakkaiden antamia toimeksiantoja.
Luennot
Luentotehtävät
Kotitehtävät
Itsenäinen tiedonhaku
Ryhmätehtävät ja esitykset
Tenttiin valmistautuminen ja tentti
1op vastaa 27h opiskelijan työtä eli 5op = 135h.
Oppimisympäristönä Itslearning. Tehtävänpalautukset vain ja ainoastaan Itslearning oppimisympäristöön ohjeistuksen- ja aikataulun mukaisesti.
Kurssin toteutukseen saattaa tulla muutoksia tehtävänantojen, yritystoimeksiantojen tai työelämälähtöisen oppimisen osalta; näistä tiedotetaan tarkemmin kurssin aikana.
Evaluation methods and criteria
Kurssin läpäiseminen edellyttää aktiivista osallistumista luennoille ja jokaisen opiskelijan edellytetään aktiivisesti osallistuvan opetukseen. Osallistuminen luennoille ja opiskelijan aktiivisuus luennoilla on tärkeä osa opintoja.
Hyväksytysti suoritetuista opinnoista käytetään arvosanoja (5-portainen numeerinen asteikko):
5 = kiitettävä
4 ja 3 = hyvä
2 ja 1 = tyydyttävä
0 = hylätty
KURSSIN ARVOSANA MUODOSTUU:
Tentti (yksilösuoritus) 80 % vaikutus kurssin kokonaisarvosanaan (80% kok. arvosanasta).
Osallistuminen luennoille ja opiskelijan aktiivisuus luennoilla 20 % vaikutus kurssin kokonaisarvosanaan (20% kok. arvosanasta). (Luennoille pitää osallistua vähintään 50 %, jotta kurssin voi läpäistä)
Kurssin läpäisy vaatii läsnäolon tunneilla vähintään 50 % ja tentti läpäisty vähintään arvosanalla T1.
Kurssin toteutukseen saattaa tulla muutoksia tehtävänantojen, yritystoimeksiantojen tai työelämälähtöisen oppimisen osalta; näistä tiedotetaan tarkemmin kurssin aikana ja arviointi sovitaan yhdessä.
Failed (0)
Kurssin arvosana muodostuu tentistä ja osallistumisesta luennoille / opiskelijan aktiivisuudesta luennoilla.
Arvosanan 0 koostuu seuraavista:
Tentin suoritus alle 50% kokonaispistemäärästä ja tentti on hylätty.
TAI / JA
Osallistuminen luennoille ja opiskelijan aktiivisuus luennoilla alle 50 % mukaisesti.
TAI / JA
Plagiointitarkastus ei ole OK.
TAI / JA
Ei suorituksia
Minkäänlainen kopiointi ei ole sallittua.
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
Opiskelija osaa tyydyttävällä tasolla etsiä ratkaisuja toimivan liikeidean löytämiseen ja selvittää menestymismahdollisuuksia. Opiskelija osaa pintapuolisesti kertoa markkinoinnin kilpailukeinoista tavoiteltujen asiakassegmenttien saavuttamiseksi. Opiskelijalla osaa pintapuolisesti kuvailla ja analysoida yritystoiminnan keskeisiä osa-alueita ja kannattavan liiketoiminnan edellytykset.
Opiskelija on osallistunut heikosti luennoille. Harjoitustehtäviin, ryhmätyöskentelyyn ja kurssin aihealueiden käsittelyyn osallistuminen on ollut heikkoa tai puutteellista. Ryhmätehtävien osalta mahdollinen ristiin- ja vertaisarviointi toteutuu hyväksyttävästi.
Luennoille osallistuminen vähintään 50-60 % mukaisesti. Aktiivisuus luennoilla tyydyttävällä tasolla.
Tentin suoritus 50-65% kokonaispistemäärästä.
Assessment criteria, good (3-4)
Opiskelija on osallistunut hyvin luennoilla käytävään keskusteluun ja kyennyt rakentamaan kurssilla käsiteltäviä aiheita oman aikaisemman tietotaitonsa sekä kurssilla aikaisemmin opittujen kokonaisuuksien päälle. Opiskelija on aktiivisella otteella ja hyvällä tasolla osallistunut ryhmätyöskentelyyn kurssin aihealueiden käsitellyssä. Aihepiirien käsittely on kypsää, rakentavaa ja kriittistä. Opiskelija osaa kuvata ja analysoida hyvällä tasolla yritystoiminnan keskeisiä osa-alueita ja kannattavan liiketoiminnan edellytyksien. Opiskelija osaa etsiä hyvin ratkaisuja toimivan liikeidean löytämiseen, selvittää menestymismahdollisuuksia ja osaa kertoa hyvällä tasolla sopivista markkinoinnin kilpailukeinoista tavoiteltujen asiakassegmenttien saavuttamiseksi. Ryhmätehtävien osalta mahdollinen ristiin- ja vertaisarviointi toteutuu hyväksyttävästi.
Luennoille osallistuminen vähintään 70-80 % mukaisesti. Aktiivisuus luennoilla hyvällä tasolla.
Tentin suoritus 65-85% kokonaispistemäärästä.
Assessment criteria, excellent (5)
Arvosanaan K 5:
Opiskelijan ajattelu on itsenäistä ja laaja-alaista. Opiskelija kykenee ymmärtämään laajasti käsiteltyjen asioiden kytkeytymisen toisiinsa. Opiskelija osaa kuvata kiitettävällä tasolla yritystoiminnan keskeisiä osa-alueita ja kannattavan liiketoiminnan edellytyksiä käyttäen oman alansa ammattitermistöä. Opiskelija osaa kiitettävällä tasolla etsiä ratkaisuja toimivan liikeidean löytämiseen ja selvittää monipuolisesti sen menestymismahdollisuuksia. Opiskelija osaa kertoa sopivista markkinoinnin kilpailukeinoista tavoiteltujen asiakassegmenttien saavuttamiseksi.
Luennoille osallistuminen on ollut kiitettävällä tasolla ja opiskelija on kyennyt ryhmätyöskentelyssä muokkaamaan ryhmän tuotosta erinomaiseen suuntaan sekä yhteistyössä muiden kanssa tuomaan aitoa lisäarvoa aihealueiden käsittelyyn. Ryhmätehtävien osalta mahdollinen ristiin- ja vertaisarviointi toteutuu hyväksyttävästi.
Luennoille osallistuminen vähintään 90 % mukaisesti. Aktiivisuus luennoilla erinomaisella tasolla.
Tentin suoritus yli 85% kokonaispistemäärästä.
Further information
Tapaamme joka viikko luennoilla.
Kurssiin liittyvä viestintä on suunnattu kokonaisuudessaan kurssin ITSLearning-sivustolle, jossa vastuuopettaja viestii mahdollisista aikataulumuutoksista tms.
Jos et pääse osallistumaan luennolle, katso kurssin itslearning-sivulta tai kysy opiskelukaverilta, mitä aiheita luennolla käsiteltiin.
Ensimmäisellä luentokerralla kysytään opiskelijoilta lupa kurssin luentojen läsnäololistalle.