Konseptisuunnittelu (5 op)
Toteutuksen tunnus: 2081325-3007
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
02.09.2024 - 06.10.2024
Ajoitus
08.10.2024 - 31.10.2024
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
1 op
Toteutustapa
80 % Lähiopetus, 20 % Etäopetus
Yksikkö
Taideakatemia
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
15 - 22
Koulutus
- Media-alan koulutus
Opettaja
- Minna Teittinen
Vastuuopettaja
Minna Teittinen
Ryhmät
-
PMEDIS23masuPMEDIS23 Mainonnan suunnittelu
- 08.10.2024 09:15 - 15:00, Konseptisuunnittelu 2081325-3007
- 09.10.2024 09:15 - 15:00, Konseptisuunnittelu 2081325-3007
- 10.10.2024 09:15 - 15:00, Konseptisuunnittelu 2081325-3007
- 11.10.2024 09:00 - 15:00, Konseptisuunnittelu 2081325-3007
- 22.10.2024 09:15 - 15:00, Konseptisuunnittelu 2081325-3007
- 23.10.2024 09:15 - 15:00, Konseptisuunnittelu 2081325-3007
- 24.10.2024 10:00 - 13:00, Konseptisuunnittelu 2081325-3007
- 29.10.2024 09:15 - 15:00, Konseptisuunnittelu 2081325-3007
- 30.10.2024 10:00 - 12:00, Konseptisuunnittelu 2081325-3007
- 30.10.2024 12:00 - 15:00, Konseptisuunnittelu 2081325-3007
- 31.10.2024 09:15 - 15:00, Konseptisuunnittelu 2081325-3007
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- kuvata konseptisuunnittelun lähtökohdat ja merkityksen
- soveltaa konseptisuunnittelua erityisillä ammatillisilla osa-alueilla
- tuottaa ja rakentaa tuote- ja kampanjakonsepteja
Sisältö
Opintojaksolla perehdytään konseptisuunnittelun keskeisiin tekijöihin mainonnan suunnittelijan näkökulmasta. Opiskelijat tutustuvat konseptuaalisen ajattelun prosesseihin ja suunnittelutyökaluihin sekä niiden merkitykseen mainonnan suunnittelun kivijalkana. Opintojaksolla opitaan ymmärtämään konseptuaalisen kokonaissuunnittelun merkitys insightista yksittäisiin kampanjasuunnitelmiin eri medioissa sekä syvennetään ymmärrystä markkinointiviestinnän strategisessa suunnittelussa, asiakasymmärryksessä ja ongelmanratkaisussa.
Oppimateriaalit
Pete Barry: The Advertising Concept Book
Muu materiaali ilmoitetaan lähiopetuksen yhteydessä
Opetusmenetelmät
lähiopetusta luentojen ja harjoitusten avulla, projektioppiminen, tehtäväperustainen opiskelu, vertaisoppiminen ja pienryhmätyöskentely
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
-
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
työelämälähtöisyys, projektioppiminen, tiimioppiminen
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
-
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Lähiopetuksessa harjoituksia ja tehtäviä pienryhmissä, itsenäisesti ja mainostoimistovierailijoiden kanssa, etätehtävät ItsLearningissa
Sisällön jaksotus
konseptisuunnittelun prosessi, konseptisuunnittelun ideointi ja soveltaminen, mainostoimistovierailijoiden ja ekskursioiden tuottama sisältö
* huomioi, että opintojaksolla on runsaasti lähipäiviä, eli rinnakkaista verkkototeutusta ei järjestetä
--> lähipäiviin osallistuminen on edellytyksenä opintojakson suorittamiselle
* päiväkohtainen aikataulu ja ohjelma ItsLearningissä
Viestintäkanava ja lisätietoja
ItsLearning ja sähköposti
HUOM! EDELTÄVYYSEHTO: Markkinoinnin perusteet ja Markkinointiviestinnän perusteet, Kampanjasuunnittelun perusteet
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Konseptisuunnittelun prosessin haltuunotto, medioiden ja muiden markkinointiviestintäkeinojen soveltaminen konseptisuunnittelussa, tehtävien läpivienti annettujen tavoitteiden mukaisesti, aktiivisuus lähiopetuksessa ja tiimityöskentelyssä. Lähiopetuksessa läsnäolo on erityisen tärkeää, koska pääosa tehtävistä ja harjoituksista suoritetaan lähipäivien yhteydessä.
Opintojakson kokonaisarvosana muodostuu sen eri osien ja tehtävien arviointikriteerien perusteella (ks. ItsLearning ja opintojakson aloituspäivän info).