Siirry suoraan sisältöön

Konseptisuunnittelu (5 op)

Toteutuksen tunnus: 2081325-3007

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

02.09.2024 - 06.10.2024

Ajoitus

08.10.2024 - 31.10.2024

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

1 op

Toteutustapa

80 % Lähiopetus, 20 % Etäopetus

Yksikkö

Taideakatemia

Toimipiste

Kupittaan kampus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

15 - 22

Koulutus

  • Media-alan koulutus

Opettaja

  • Minna Teittinen

Vastuuopettaja

Minna Teittinen

Ryhmät

  • PMEDIS23masu
    PMEDIS23 Mainonnan suunnittelu
  • 08.10.2024 09:15 - 15:00, Konseptisuunnittelu 2081325-3007
  • 09.10.2024 09:15 - 15:00, Konseptisuunnittelu 2081325-3007
  • 10.10.2024 09:15 - 15:00, Konseptisuunnittelu 2081325-3007
  • 11.10.2024 09:00 - 15:00, Konseptisuunnittelu 2081325-3007
  • 22.10.2024 09:15 - 15:00, Konseptisuunnittelu 2081325-3007
  • 23.10.2024 09:15 - 15:00, Konseptisuunnittelu 2081325-3007
  • 24.10.2024 10:00 - 13:00, Konseptisuunnittelu 2081325-3007
  • 29.10.2024 09:15 - 15:00, Konseptisuunnittelu 2081325-3007
  • 30.10.2024 10:00 - 12:00, Konseptisuunnittelu 2081325-3007
  • 30.10.2024 12:00 - 15:00, Konseptisuunnittelu 2081325-3007
  • 31.10.2024 09:15 - 15:00, Konseptisuunnittelu 2081325-3007

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- kuvata konseptisuunnittelun lähtökohdat ja merkityksen
- soveltaa konseptisuunnittelua erityisillä ammatillisilla osa-alueilla
- tuottaa ja rakentaa tuote- ja kampanjakonsepteja

Sisältö

Opintojaksolla perehdytään konseptisuunnittelun keskeisiin tekijöihin mainonnan suunnittelijan näkökulmasta. Opiskelijat tutustuvat konseptuaalisen ajattelun prosesseihin ja suunnittelutyökaluihin sekä niiden merkitykseen mainonnan suunnittelun kivijalkana. Opintojaksolla opitaan ymmärtämään konseptuaalisen kokonaissuunnittelun merkitys insightista yksittäisiin kampanjasuunnitelmiin eri medioissa sekä syvennetään ymmärrystä markkinointiviestinnän strategisessa suunnittelussa, asiakasymmärryksessä ja ongelmanratkaisussa.

Oppimateriaalit

Pete Barry: The Advertising Concept Book
Muu materiaali ilmoitetaan lähiopetuksen yhteydessä

Opetusmenetelmät

lähiopetusta luentojen ja harjoitusten avulla, projektioppiminen, tehtäväperustainen opiskelu, vertaisoppiminen ja pienryhmätyöskentely

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

-

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

työelämälähtöisyys, projektioppiminen, tiimioppiminen

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

-

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Lähiopetuksessa harjoituksia ja tehtäviä pienryhmissä, itsenäisesti ja mainostoimistovierailijoiden kanssa, etätehtävät ItsLearningissa

Sisällön jaksotus

konseptisuunnittelun prosessi, konseptisuunnittelun ideointi ja soveltaminen, mainostoimistovierailijoiden ja ekskursioiden tuottama sisältö

* huomioi, että opintojaksolla on runsaasti lähipäiviä, eli rinnakkaista verkkototeutusta ei järjestetä
--> lähipäiviin osallistuminen on edellytyksenä opintojakson suorittamiselle

* päiväkohtainen aikataulu ja ohjelma ItsLearningissä

Viestintäkanava ja lisätietoja

ItsLearning ja sähköposti

HUOM! EDELTÄVYYSEHTO: Markkinoinnin perusteet ja Markkinointiviestinnän perusteet, Kampanjasuunnittelun perusteet

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Konseptisuunnittelun prosessin haltuunotto, medioiden ja muiden markkinointiviestintäkeinojen soveltaminen konseptisuunnittelussa, tehtävien läpivienti annettujen tavoitteiden mukaisesti, aktiivisuus lähiopetuksessa ja tiimityöskentelyssä. Lähiopetuksessa läsnäolo on erityisen tärkeää, koska pääosa tehtävistä ja harjoituksista suoritetaan lähipäivien yhteydessä.

Opintojakson kokonaisarvosana muodostuu sen eri osien ja tehtävien arviointikriteerien perusteella (ks. ItsLearning ja opintojakson aloituspäivän info).