Opinnäytetyön raportointi ja kypsyysnäyte (10 op) (10 op)
Toteutuksen tunnus: TE00CS20-3002
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 10.08.2024 - 08.09.2024
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 09.09.2024 - 31.12.2024
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 10 op
- Lähiosuus
- 10 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Tekniikka ja liiketoiminta
- Toimipiste
- Kupittaan kampus
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Tuotantotalouden koulutus
- Opettajat
- Babi Lyrintzis
- Heidi Kurvinen
- Monica Tamminen
- Ryhmät
-
PTUTAMS21APTUTAMS21A
-
PTUTAMS21BPTUTAMS21B
- Opintojakso
- TE00CS20
Toteutuksella on 7 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 14 t 0 min.
Aika | Aihe | Tila |
---|---|---|
To 12.09.2024 klo 12:00 - 14:00 (2 t 0 min) |
Opinnäytetyön raportointi ja kypsyysnäyte (10 op) TE00CS20-3002 |
LEM_A317
Oppimistila
|
Ti 24.09.2024 klo 08:00 - 10:00 (2 t 0 min) |
Opinnäytetyön raportointi ja kypsyysnäyte (10 op) TE00CS20-3002 |
ICT_C2033_2034
Teoriatila muunto
|
To 10.10.2024 klo 08:00 - 10:00 (2 t 0 min) |
Opinnäytetyön raportointi ja kypsyysnäyte (10 op) TE00CS20-3002 |
EDU_3034
Helena muunto byod
|
Ke 23.10.2024 klo 13:00 - 15:00 (2 t 0 min) |
Opinnäytetyön raportointi ja kypsyysnäyte (10 op) TE00CS20-3002 |
LEM_A311
Oppimistila BYOD
|
Ke 06.11.2024 klo 13:00 - 15:00 (2 t 0 min) |
Opinnäytetyön raportointi ja kypsyysnäyte (10 op) TE00CS20-3002 |
LEM_B143
Oppimistila muunto
|
Ke 20.11.2024 klo 12:00 - 14:00 (2 t 0 min) |
Opinnäytetyön raportointi ja kypsyysnäyte (10 op) TE00CS20-3002 |
LEM_B143
Oppimistila muunto
|
Ke 04.12.2024 klo 11:00 - 13:00 (2 t 0 min) |
Opinnäytetyön raportointi ja kypsyysnäyte (10 op) TE00CS20-3002 |
LEM_B143
Oppimistila muunto
|
Arviointiasteikko
H-5
Sisällön jaksotus
Kurssin sisältö:
- Toteutussuunnitelman läpikäynti
- Oman opinnäytetyön suunnitelman ja aikataulun esittely
- Opiskelijan tunnistaman oman opinnäytetyön ohjaustarpeen mukaisesti ajan varaaminen nimetyltä AMK-opinnäytetyöohjaajalta
- Prosessin etenemän seuranta kurssin aikana ja ohjaukset tarpeen mukaisesti
- Vertaispalautteen ja opponoinnin hyödyntäminen
- Opinnäytetyöseminaarikäytäntöjen läpikäynti ja ohjeistus
- Raportointiin liittyvien käytäntöjen läpikäynti ja ohjeistus
Kurssin sisältö tukee sitä että kurssille asetetut oppimistavoitteet suoritetaan määräajassa.
Kurssi toteutuu kurssille etukäteen määritellyn aikataulun mukaisesti.
Tavoitteet
Opiskelija osaa:
- esitellä työskentelynsä etenemistä sekä antaa ja hyödyntää rakentavaa palautetta
- toteuttaa sovitussa aikataulussa kehittämishankkeen tai projektin loppuun
- toimia itsenäisesti
- toimia tutkimuseettisten periaatteiden mukaisesti
- hoitaa mahdolliset yhteistyökumppanuudet vastuullisesti
- viestiä tuloksista
- raportoida opinnäytetyön sovitulla tavalla
- tehdä kypsyysnäytteen ohjeiden mukaisesti (Talk by Students)
Oppimateriaalit
Ammatilliset, laadukkaat lähteet opinnäytetyöhön, jotka opiskelija itseohjautuvasti hyväksyttää AMK-ohjaajalla.
Opetusmenetelmät
Itseohjautuva läsnäoloa kampuksella edellyttävä tuntityöskentely, jossa ohjausta on saatavilla välittömästi tarpeen mukaan. AMK- ohjaajan tapaamiset tapahtuvat pääsääntöisesti näiden kampustapaamisten aikana.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Opinnäytetyötä ei voi uusia.
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Keskustellen, ohjaten lähitapaamisissa.
Yksin ryhmässä tehtävä kirjoittaminen tukee sosiaalista kontekstia.
Käytössä voi olla mm. tutkiva oppiminen.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei valinnaisia suoritustapoja.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
10 op = 270 h opiskelijan työtä
Kurssilla on läsnäolovelvoite.
Toteutustavan seurauksena läsnäolo kampuksella on välttämätön.
Oppimistehtävät ovat:
- Opinnäytetyön raportoinnin loppuunsaattaminen
- Raportoinnin esittäminen loppuseminaarissa
- Artikkelin laadinta tehdyn opinnäytetyöraportin pohjalta, joka toimii kypsyysnäytteenä
- Ohjaajan luvalla, AMK-ohjaajan hyväksymän opinnäytetyön julkaisu Theseuksessa
Kypsyysnäyte arvioidaan erikseen hyväksytty / hylätty
Loppuseminaaripäivät, jolloin opinnäytetyö on mahdollista esittää, kerrotaan kurssin alussa.
Nämä päivät eivät välttämättä ole kurssille etukäteen määritetyt lukujärjestykseen sijoitetut tunnit.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arviointi tapahtuu koko opinnäytetyöprosessin ajan.
Jokaiselle opiskelijalle nimetään oma AMK-ohjaaja opinnäytetyölle.
Kiitettävän arvosanan voi saada vain aktiivisella osallistumisella kurssin lähitapaamisiin.
Mikäli opiskelija on ollut vaihdossa Opinnäytetyön ideointi, suunnittelu ja aloitus -kurssin kanssa päällekkäin, voidaan opiskelijalle
mahdollisesti hyväksilukea -0,5 kurssiarvosanaa alentava vaikutus vaihto-opinnoista johtuen – opiskelijan pitää tällöin erikseen osoittaa
kurssin opettajalle millä aikavälillä hän on ollut vaihdossa (ja että hän on näin ollen ollut estyneenä kevään 2024 Opinnäytetyön ideointi -kurssin lähitoteutukseen).
Opintojakso TE00CS20-3002 Opinnäytetyön raportointi ja kypsyysnäyte (10 op) toteutuu syksyllä 2024 aikataulullisesti ryhmälle PTUTAMS21.
Mikäli opintojaksolla on opiskelija, joka on aloittanut opinnot myöhemmin kuin ryhmä PTUTAMS21, arvosanaa alentava vaikutus -0,5 arvosanayksikköä,
ei kohdistu häneen.
Kurssin opettaja voi olla eri henkilö kuin opiskelijalle nimetty oma AMK-opinnäytetyöohjaaja.
Opinnäytetyön arvioinnin toteuttaa vain opiskelijalle nimetty oma AMK-ohjaaja.
Arvosanan muodostavat arviointikohteet ja arviointiperusteet, erillinen taulukko esitetään opiskelijalle toteutuksen alussa. Lisäksi oma AMK-ohjaaja käy yksilöllisesti läpi arvioitavaksi jätetyn opinnäytetyön arvioinnin arviointilomakkeen avulla.
Arviointi on numeerinen 0-5.
Hylätty (0)
Kurssi on hylätty, kunnes toteutuksen oppimistehtävät on hyväksytysti suoritettu:
- Opinnäytetyön raportoinnin loppuunsaattaminen
- Raportoinnin esittäminen loppuseminaarissa
- Artikkelin laadinta tehdyn opinnäytetyöraportin pohjalta, joka toimii kypsyysnäytteenä
- Ohjaajan luvalla, AMK-ohjaajan hyväksymän opinnäytetyön julkaisu Theseuksessa
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Arviointi perustuu opinnäytetyön arviointilomakkeen arvioitaviin elementteihin.
Tämän lisäksi arvioinnissa huomioidaan erityisesti aikataulussa pysyminen.
Arviointivaikutus opinnäytetyölomakkeella tehtyyn arviointiin on -0,5 arvosanayksikköä alentavasti, mikäli opiskelija ei ole suorittanut opintojakson päättymispäivään mennessä opintojaksolle määritettyjä oppimistehtäviä ja tavoitteita hyväksytysti.
Arviointielementit opinnäytetyön arviointilomakkeella on eritelty alla.
Kaikki arviointikohdat arvioidaan erikseen asteikolla 0-5. Arvioitavat kohdat muodostavat keskiarvon kautta arvosanan. Tästä arvosanasta vähennetään em. -0,5 arvosanayksikköä, mikäli opiskelija ei noudata opintojaksolle määritettyä aikataulua.
1. KEHITTÄMISTEHTÄVÄ
ajankohtainen, työelämälähtöinen, haasteellinen ja perusteltu aihe
selkeästi määritelty ja rajattu tavoite, tavoite tähtää kehittämiseen
2. TIETOPERUSTA JA MENETELMÄT
tiedonhankinnan kohdentuminen, rajaus ja riittävyys
ilmiön hahmotus / viitekehys
olemassa olevaan tietoon perehtyminen
aineiston ja menetelmien perusteltu valinta ja asianmukainen käyttö
3. TUOTOKSET/ TULOKSET
tarkoituksen ja tavoitteen mukainen
hyödynnettävyys
innovatiivisuus
selkeys ja havainnollisuus
tiedonhankinnalla ja sen analyysilla perustellut kehittämisratkaisut
luotettavuuden tarkastelu ja kriittisyys
opinnäytteen tekstin rakenne, oikeakielisyys, ulkoasu sekä luettavuus
4. PROSESSI
itsenäinen ja vastuullinen prosessin hallinta, aikataulussa pysyminen
ammatillinen kasvu ja kehittämismenetelmien ymmärtäminen
looginen, perusteltu ja yhtenäinen kokonaisuus, teorian ja käytännön vuoropuhelu
analyyttisyys ja kriittisyys
Englanniksi
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Arviointi perustuu opinnäytetyön arviointilomakkeen arvioitaviin elementteihin.
Tämän lisäksi arvioinnissa huomioidaan erityisesti aikataulussa pysyminen.
Arviointivaikutus opinnäytetyölomakkeella tehtyyn arviointiin on -0,5 arvosanayksikköä alentavasti, mikäli opiskelija ei ole suorittanut opintojakson päättymispäivään mennessä opintojaksolle määritettyjä oppimistehtäviä ja tavoitteita hyväksytysti.
Arviointielementit opinnäytetyön arviointilomakkeella on eritelty alla.
Kaikki arviointikohdat arvioidaan erikseen asteikolla 0-5. Arvioitavat kohdat muodostavat keskiarvon kautta arvosanan. Tästä arvosanasta vähennetään em. -0,5 arvosanayksikköä, mikäli opiskelija ei noudata opintojaksolle määritettyä aikataulua.
1. KEHITTÄMISTEHTÄVÄ
ajankohtainen, työelämälähtöinen, haasteellinen ja perusteltu aihe
selkeästi määritelty ja rajattu tavoite, tavoite tähtää kehittämiseen
2. TIETOPERUSTA JA MENETELMÄT
tiedonhankinnan kohdentuminen, rajaus ja riittävyys
ilmiön hahmotus / viitekehys
olemassa olevaan tietoon perehtyminen
aineiston ja menetelmien perusteltu valinta ja asianmukainen käyttö
3. TUOTOKSET/ TULOKSET
tarkoituksen ja tavoitteen mukainen
hyödynnettävyys
innovatiivisuus
selkeys ja havainnollisuus
tiedonhankinnalla ja sen analyysilla perustellut kehittämisratkaisut
luotettavuuden tarkastelu ja kriittisyys
opinnäytteen tekstin rakenne, oikeakielisyys, ulkoasu sekä luettavuus
4. PROSESSI
itsenäinen ja vastuullinen prosessin hallinta, aikataulussa pysyminen
ammatillinen kasvu ja kehittämismenetelmien ymmärtäminen
looginen, perusteltu ja yhtenäinen kokonaisuus, teorian ja käytännön vuoropuhelu
analyyttisyys ja kriittisyys
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Arviointi perustuu opinnäytetyön arviointilomakkeen arvioitaviin elementteihin.
Tämän lisäksi arvioinnissa huomioidaan erityisesti aikataulussa pysyminen.
Arviointivaikutus opinnäytetyölomakkeella tehtyyn arviointiin on -0,5 arvosanayksikköä alentavasti, mikäli opiskelija ei ole suorittanut opintojakson päättymispäivään mennessä opintojaksolle määritettyjä oppimistehtäviä ja tavoitteita hyväksytysti.
Arviointielementit opinnäytetyön arviointilomakkeella on eritelty alla.
Kaikki arviointikohdat arvioidaan erikseen asteikolla 0-5. Arvioitavat kohdat muodostavat keskiarvon kautta arvosanan. Tästä arvosanasta vähennetään em. -0,5 arvosanayksikköä, mikäli opiskelija ei noudata opintojaksolle määritettyä aikataulua.
1. KEHITTÄMISTEHTÄVÄ
ajankohtainen, työelämälähtöinen, haasteellinen ja perusteltu aihe
selkeästi määritelty ja rajattu tavoite, tavoite tähtää kehittämiseen
2. TIETOPERUSTA JA MENETELMÄT
tiedonhankinnan kohdentuminen, rajaus ja riittävyys
ilmiön hahmotus / viitekehys
olemassa olevaan tietoon perehtyminen
aineiston ja menetelmien perusteltu valinta ja asianmukainen käyttö
3. TUOTOKSET/ TULOKSET
tarkoituksen ja tavoitteen mukainen
hyödynnettävyys
innovatiivisuus
selkeys ja havainnollisuus
tiedonhankinnalla ja sen analyysilla perustellut kehittämisratkaisut
luotettavuuden tarkastelu ja kriittisyys
opinnäytteen tekstin rakenne, oikeakielisyys, ulkoasu sekä luettavuus
4. PROSESSI
itsenäinen ja vastuullinen prosessin hallinta, aikataulussa pysyminen
ammatillinen kasvu ja kehittämismenetelmien ymmärtäminen
looginen, perusteltu ja yhtenäinen kokonaisuus, teorian ja käytännön vuoropuhelu
analyyttisyys ja kriittisyys
Lisätiedot
Kurssin aikainen viestintäkanava on lähiohjauksen läsnäolokerrat sekä näiden aikana tapahtuva keskustelu.
Varmista omalta AMK-ohjaajaltasi mahdollinen poikkeava viestintäkanava.