Report and Maturity Test (10 cr)
Code: TE00CS20-3002
General information
- Enrollment
-
10.08.2024 - 08.09.2024
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
09.09.2024 - 31.12.2024
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 10 cr
- Local portion
- 10 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Engineering and Business
- Campus
- Kupittaa Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Industrial Management Engineering
- Teachers
- Babi Lyrintzis
- Heidi Kurvinen
- Monica Tamminen
- Groups
-
PTUTAMS21APTUTAMS21A
-
PTUTAMS21BPTUTAMS21B
- Course
- TE00CS20
Realization has 7 reservations. Total duration of reservations is 14 h 0 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Thu 12.09.2024 time 12:00 - 14:00 (2 h 0 min) |
Opinnäytetyön raportointi ja kypsyysnäyte (10 op) TE00CS20-3002 |
LEM_A317
Oppimistila
|
Tue 24.09.2024 time 08:00 - 10:00 (2 h 0 min) |
Opinnäytetyön raportointi ja kypsyysnäyte (10 op) TE00CS20-3002 |
ICT_C2033_2034
Teoriatila muunto
|
Thu 10.10.2024 time 08:00 - 10:00 (2 h 0 min) |
Opinnäytetyön raportointi ja kypsyysnäyte (10 op) TE00CS20-3002 |
EDU_3034
Helena muunto byod
|
Wed 23.10.2024 time 13:00 - 15:00 (2 h 0 min) |
Opinnäytetyön raportointi ja kypsyysnäyte (10 op) TE00CS20-3002 |
LEM_A311
Oppimistila BYOD
|
Wed 06.11.2024 time 13:00 - 15:00 (2 h 0 min) |
Opinnäytetyön raportointi ja kypsyysnäyte (10 op) TE00CS20-3002 |
LEM_B143
Oppimistila muunto
|
Wed 20.11.2024 time 12:00 - 14:00 (2 h 0 min) |
Opinnäytetyön raportointi ja kypsyysnäyte (10 op) TE00CS20-3002 |
LEM_B143
Oppimistila muunto
|
Wed 04.12.2024 time 11:00 - 13:00 (2 h 0 min) |
Opinnäytetyön raportointi ja kypsyysnäyte (10 op) TE00CS20-3002 |
LEM_B143
Oppimistila muunto
|
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Kurssin sisältö:
- Toteutussuunnitelman läpikäynti
- Oman opinnäytetyön suunnitelman ja aikataulun esittely
- Opiskelijan tunnistaman oman opinnäytetyön ohjaustarpeen mukaisesti ajan varaaminen nimetyltä AMK-opinnäytetyöohjaajalta
- Prosessin etenemän seuranta kurssin aikana ja ohjaukset tarpeen mukaisesti
- Vertaispalautteen ja opponoinnin hyödyntäminen
- Opinnäytetyöseminaarikäytäntöjen läpikäynti ja ohjeistus
- Raportointiin liittyvien käytäntöjen läpikäynti ja ohjeistus
Kurssin sisältö tukee sitä että kurssille asetetut oppimistavoitteet suoritetaan määräajassa.
Kurssi toteutuu kurssille etukäteen määritellyn aikataulun mukaisesti.
Objective
Students can report on their Bachelor’s thesis flawlessly both orally and in writing.
Students have to pass The Maturity Test.
Students have to write Publication concerning Thesis Subject
Materials
Ammatilliset, laadukkaat lähteet opinnäytetyöhön, jotka opiskelija itseohjautuvasti hyväksyttää AMK-ohjaajalla.
Teaching methods
Itseohjautuva läsnäoloa kampuksella edellyttävä tuntityöskentely, jossa ohjausta on saatavilla välittömästi tarpeen mukaan. AMK- ohjaajan tapaamiset tapahtuvat pääsääntöisesti näiden kampustapaamisten aikana.
Exam schedules
Opinnäytetyötä ei voi uusia.
Pedagogic approaches and sustainable development
Keskustellen, ohjaten lähitapaamisissa.
Yksin ryhmässä tehtävä kirjoittaminen tukee sosiaalista kontekstia.
Käytössä voi olla mm. tutkiva oppiminen.
Completion alternatives
Ei valinnaisia suoritustapoja.
Student workload
10 op = 270 h opiskelijan työtä
Kurssilla on läsnäolovelvoite.
Toteutustavan seurauksena läsnäolo kampuksella on välttämätön.
Oppimistehtävät ovat:
- Opinnäytetyön raportoinnin loppuunsaattaminen
- Raportoinnin esittäminen loppuseminaarissa
- Artikkelin laadinta tehdyn opinnäytetyöraportin pohjalta, joka toimii kypsyysnäytteenä
- Ohjaajan luvalla, AMK-ohjaajan hyväksymän opinnäytetyön julkaisu Theseuksessa
Kypsyysnäyte arvioidaan erikseen hyväksytty / hylätty
Loppuseminaaripäivät, jolloin opinnäytetyö on mahdollista esittää, kerrotaan kurssin alussa.
Nämä päivät eivät välttämättä ole kurssille etukäteen määritetyt lukujärjestykseen sijoitetut tunnit.
Evaluation methods and criteria
Arviointi tapahtuu koko opinnäytetyöprosessin ajan.
Jokaiselle opiskelijalle nimetään oma AMK-ohjaaja opinnäytetyölle.
Kiitettävän arvosanan voi saada vain aktiivisella osallistumisella kurssin lähitapaamisiin.
Mikäli opiskelija on ollut vaihdossa Opinnäytetyön ideointi, suunnittelu ja aloitus -kurssin kanssa päällekkäin, voidaan opiskelijalle
mahdollisesti hyväksilukea -0,5 kurssiarvosanaa alentava vaikutus vaihto-opinnoista johtuen – opiskelijan pitää tällöin erikseen osoittaa
kurssin opettajalle millä aikavälillä hän on ollut vaihdossa (ja että hän on näin ollen ollut estyneenä kevään 2024 Opinnäytetyön ideointi -kurssin lähitoteutukseen).
Opintojakso TE00CS20-3002 Opinnäytetyön raportointi ja kypsyysnäyte (10 op) toteutuu syksyllä 2024 aikataulullisesti ryhmälle PTUTAMS21.
Mikäli opintojaksolla on opiskelija, joka on aloittanut opinnot myöhemmin kuin ryhmä PTUTAMS21, arvosanaa alentava vaikutus -0,5 arvosanayksikköä,
ei kohdistu häneen.
Kurssin opettaja voi olla eri henkilö kuin opiskelijalle nimetty oma AMK-opinnäytetyöohjaaja.
Opinnäytetyön arvioinnin toteuttaa vain opiskelijalle nimetty oma AMK-ohjaaja.
Arvosanan muodostavat arviointikohteet ja arviointiperusteet, erillinen taulukko esitetään opiskelijalle toteutuksen alussa. Lisäksi oma AMK-ohjaaja käy yksilöllisesti läpi arvioitavaksi jätetyn opinnäytetyön arvioinnin arviointilomakkeen avulla.
Arviointi on numeerinen 0-5.
Failed (0)
Kurssi on hylätty, kunnes toteutuksen oppimistehtävät on hyväksytysti suoritettu:
- Opinnäytetyön raportoinnin loppuunsaattaminen
- Raportoinnin esittäminen loppuseminaarissa
- Artikkelin laadinta tehdyn opinnäytetyöraportin pohjalta, joka toimii kypsyysnäytteenä
- Ohjaajan luvalla, AMK-ohjaajan hyväksymän opinnäytetyön julkaisu Theseuksessa
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
Arviointi perustuu opinnäytetyön arviointilomakkeen arvioitaviin elementteihin.
Tämän lisäksi arvioinnissa huomioidaan erityisesti aikataulussa pysyminen.
Arviointivaikutus opinnäytetyölomakkeella tehtyyn arviointiin on -0,5 arvosanayksikköä alentavasti, mikäli opiskelija ei ole suorittanut opintojakson päättymispäivään mennessä opintojaksolle määritettyjä oppimistehtäviä ja tavoitteita hyväksytysti.
Arviointielementit opinnäytetyön arviointilomakkeella on eritelty alla.
Kaikki arviointikohdat arvioidaan erikseen asteikolla 0-5. Arvioitavat kohdat muodostavat keskiarvon kautta arvosanan. Tästä arvosanasta vähennetään em. -0,5 arvosanayksikköä, mikäli opiskelija ei noudata opintojaksolle määritettyä aikataulua.
1. KEHITTÄMISTEHTÄVÄ
ajankohtainen, työelämälähtöinen, haasteellinen ja perusteltu aihe
selkeästi määritelty ja rajattu tavoite, tavoite tähtää kehittämiseen
2. TIETOPERUSTA JA MENETELMÄT
tiedonhankinnan kohdentuminen, rajaus ja riittävyys
ilmiön hahmotus / viitekehys
olemassa olevaan tietoon perehtyminen
aineiston ja menetelmien perusteltu valinta ja asianmukainen käyttö
3. TUOTOKSET/ TULOKSET
tarkoituksen ja tavoitteen mukainen
hyödynnettävyys
innovatiivisuus
selkeys ja havainnollisuus
tiedonhankinnalla ja sen analyysilla perustellut kehittämisratkaisut
luotettavuuden tarkastelu ja kriittisyys
opinnäytteen tekstin rakenne, oikeakielisyys, ulkoasu sekä luettavuus
4. PROSESSI
itsenäinen ja vastuullinen prosessin hallinta, aikataulussa pysyminen
ammatillinen kasvu ja kehittämismenetelmien ymmärtäminen
looginen, perusteltu ja yhtenäinen kokonaisuus, teorian ja käytännön vuoropuhelu
analyyttisyys ja kriittisyys
Englanniksi
Assessment criteria, good (3-4)
Arviointi perustuu opinnäytetyön arviointilomakkeen arvioitaviin elementteihin.
Tämän lisäksi arvioinnissa huomioidaan erityisesti aikataulussa pysyminen.
Arviointivaikutus opinnäytetyölomakkeella tehtyyn arviointiin on -0,5 arvosanayksikköä alentavasti, mikäli opiskelija ei ole suorittanut opintojakson päättymispäivään mennessä opintojaksolle määritettyjä oppimistehtäviä ja tavoitteita hyväksytysti.
Arviointielementit opinnäytetyön arviointilomakkeella on eritelty alla.
Kaikki arviointikohdat arvioidaan erikseen asteikolla 0-5. Arvioitavat kohdat muodostavat keskiarvon kautta arvosanan. Tästä arvosanasta vähennetään em. -0,5 arvosanayksikköä, mikäli opiskelija ei noudata opintojaksolle määritettyä aikataulua.
1. KEHITTÄMISTEHTÄVÄ
ajankohtainen, työelämälähtöinen, haasteellinen ja perusteltu aihe
selkeästi määritelty ja rajattu tavoite, tavoite tähtää kehittämiseen
2. TIETOPERUSTA JA MENETELMÄT
tiedonhankinnan kohdentuminen, rajaus ja riittävyys
ilmiön hahmotus / viitekehys
olemassa olevaan tietoon perehtyminen
aineiston ja menetelmien perusteltu valinta ja asianmukainen käyttö
3. TUOTOKSET/ TULOKSET
tarkoituksen ja tavoitteen mukainen
hyödynnettävyys
innovatiivisuus
selkeys ja havainnollisuus
tiedonhankinnalla ja sen analyysilla perustellut kehittämisratkaisut
luotettavuuden tarkastelu ja kriittisyys
opinnäytteen tekstin rakenne, oikeakielisyys, ulkoasu sekä luettavuus
4. PROSESSI
itsenäinen ja vastuullinen prosessin hallinta, aikataulussa pysyminen
ammatillinen kasvu ja kehittämismenetelmien ymmärtäminen
looginen, perusteltu ja yhtenäinen kokonaisuus, teorian ja käytännön vuoropuhelu
analyyttisyys ja kriittisyys
Assessment criteria, excellent (5)
Arviointi perustuu opinnäytetyön arviointilomakkeen arvioitaviin elementteihin.
Tämän lisäksi arvioinnissa huomioidaan erityisesti aikataulussa pysyminen.
Arviointivaikutus opinnäytetyölomakkeella tehtyyn arviointiin on -0,5 arvosanayksikköä alentavasti, mikäli opiskelija ei ole suorittanut opintojakson päättymispäivään mennessä opintojaksolle määritettyjä oppimistehtäviä ja tavoitteita hyväksytysti.
Arviointielementit opinnäytetyön arviointilomakkeella on eritelty alla.
Kaikki arviointikohdat arvioidaan erikseen asteikolla 0-5. Arvioitavat kohdat muodostavat keskiarvon kautta arvosanan. Tästä arvosanasta vähennetään em. -0,5 arvosanayksikköä, mikäli opiskelija ei noudata opintojaksolle määritettyä aikataulua.
1. KEHITTÄMISTEHTÄVÄ
ajankohtainen, työelämälähtöinen, haasteellinen ja perusteltu aihe
selkeästi määritelty ja rajattu tavoite, tavoite tähtää kehittämiseen
2. TIETOPERUSTA JA MENETELMÄT
tiedonhankinnan kohdentuminen, rajaus ja riittävyys
ilmiön hahmotus / viitekehys
olemassa olevaan tietoon perehtyminen
aineiston ja menetelmien perusteltu valinta ja asianmukainen käyttö
3. TUOTOKSET/ TULOKSET
tarkoituksen ja tavoitteen mukainen
hyödynnettävyys
innovatiivisuus
selkeys ja havainnollisuus
tiedonhankinnalla ja sen analyysilla perustellut kehittämisratkaisut
luotettavuuden tarkastelu ja kriittisyys
opinnäytteen tekstin rakenne, oikeakielisyys, ulkoasu sekä luettavuus
4. PROSESSI
itsenäinen ja vastuullinen prosessin hallinta, aikataulussa pysyminen
ammatillinen kasvu ja kehittämismenetelmien ymmärtäminen
looginen, perusteltu ja yhtenäinen kokonaisuus, teorian ja käytännön vuoropuhelu
analyyttisyys ja kriittisyys
Further information
Kurssin aikainen viestintäkanava on lähiohjauksen läsnäolokerrat sekä näiden aikana tapahtuva keskustelu.
Varmista omalta AMK-ohjaajaltasi mahdollinen poikkeava viestintäkanava.