Managing Customers and Customer Experience (5 cr)
Code: 3101275-3007
General information
- Enrollment
-
10.12.2024 - 16.01.2025
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
16.01.2025 - 03.04.2025
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Engineering and Business
- Campus
- Kupittaa Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Professional Sales
- Teachers
- Saara Tikkanen
- Marianne Renvall
- Course
- 3101275
Realization has 8 reservations. Total duration of reservations is 24 h 0 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Thu 30.01.2025 time 08:00 - 11:00 (3 h 0 min) |
Asiakkuuksien ja asiakaskokemuksen johtaminen 3101275-3007 |
EDU_3034
Helena muunto byod
|
Thu 06.02.2025 time 08:00 - 11:00 (3 h 0 min) |
Asiakkuuksien ja asiakaskokemuksen johtaminen 3101275-3007 |
EDU_3034
Helena muunto byod
|
Thu 13.02.2025 time 08:00 - 11:00 (3 h 0 min) |
Asiakkuuksien ja asiakaskokemuksen johtaminen 3101275-3007 |
ICT_B1033
Teoriatila
|
Thu 27.02.2025 time 08:00 - 11:00 (3 h 0 min) |
Asiakkuuksien ja asiakaskokemuksen johtaminen 3101275-3007 |
EDU_3034
Helena muunto byod
|
Thu 06.03.2025 time 08:00 - 11:00 (3 h 0 min) |
Asiakkuuksien ja asiakaskokemuksen johtaminen 3101275-3007 |
EDU_3034
Helena muunto byod
|
Thu 13.03.2025 time 08:00 - 11:00 (3 h 0 min) |
Asiakkuuksien ja asiakaskokemuksen johtaminen 3101275-3007 |
EDU_1089
Maskulin esitystila byod
|
Thu 20.03.2025 time 08:00 - 11:00 (3 h 0 min) |
Asiakkuuksien ja asiakaskokemuksen johtaminen 3101275-3007 |
EDU_3034
Helena muunto byod
|
Wed 26.03.2025 time 08:00 - 11:00 (3 h 0 min) |
Asiakkuuksien ja asiakaskokemuksen johtaminen 3101275-3007 |
ICT_C3043
Teoriatila muunto
|
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Ajoitus: 16.01.2025 - 27.03.2025. Lähiopetus alkaa viikolla 5.
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:
- soveltaa asiakaslähtöistä ajattelua myynti- ja asiakaspalveluprosesseissa
- luoda, arvioida ja ylläpitää asiakassuhteita
- analysoida asiakaskokemuksen muodostumista
Objective
Student is able:
- to create and develop business relationships in B-to-B markets
Content
Managing customers
Customer experience
Materials
- Saarijärvi, H., & Puustinen, P. (2020). Strategiana asiakaskokemus: Miksi, mitä, miten?
(https://turkuamk.finna.fi/Record/turkuamk_electronic.995621006905970)
- Korkiakoski, K., & Gerdt, B. (2016). Ylivoimainen asiakaskokemus: Työkalupakki. Talentum Pro.
(https://turkuamk.finna.fi/Record/turkuamk_electronic.995029447205970)
- Gerdt, B., & Eskelinen, S. (2018). Digiajan asiakaskokemus: Oppia kansainvälisiltä huipuilta. Alma Talent.
(https://turkuamk.finna.fi/Record/turkuamk_electronic.995125977205970)
- Mäntyneva, M. (2019). Key account management: Kasvata yrityksesi avainasiakkuuksia. Kauppakamari.
(https://turkuamk.finna.fi/Record/turkuamk_electronic.995224337205970)
Teaching methods
Opintojaksolla käytetään aktivoivia, yhteistoiminnallisia oppimismenetelmiä siten, että oppimista tapahtuu itsenäisesti, yhteisesti ja pienryhmissä.
Teoriatietoperusta otetaan haltuun mm. tutustumalla oppimateriaaliin itsenäiseti sekä pienryhmissä, esityksissä sekä luentojen, podcastien ja videoiden avulla.
Exam schedules
Kurssilla on monivalintentti, jonka tarkempi ajankohta ilmoitetaan ensimmäisellä luentokerralla.
Pedagogic approaches and sustainable development
Yhteisöllinen oppiminen ja innovaatiopedagogiikka.
Completion alternatives
-
Student workload
- Kurssin ennakkotehtävä
- Tietoperustaan liittyvät ryhmätyöt, presentointi sekä yksilötehtävä ja monivalintatentti.
Opiskelijan laskennallinen työmäärä yht. 135 h.
Evaluation methods and criteria
- Yksilötehtävät: ennakkotehtävä ja kurssitehtävä (1-5) 15 % + 35 %
- Ryhmätyö (1-5) 30 %
- Kurssitentti (1-5) 20 %
- 75 % läsnäolovaatimus kurssin läpäisemiseksi (6/8 lähiopetuskerrasta paikalla)
- Osallistumis - ja läsnäoloaktiivisuus (esim. kysymyksiin vastaaminen, dialogi, kysyminen, ryhmätöiden esittäminen) voi vaikuttaa arviointiin nostavasti tai laskevasti
- Vertaisarviointi ryhmätyöskentelystä
- Tehtävien palautus määräajan jälkeen tai tehtävien palauttamatta jättäminen vaikuttaa tehtäväkohtaiseen arviointiin laskevasti
- Opiskelijan osuus ryhmätyöstä voidaan hylätä, mikäli hän on toiminut vapaamatkustajana
Lopullinen arvosana annetaan asteikolla 1-5, painotukset huomoiden.
Failed (0)
Mikäli jokin osasuoristuksista on hylätty, opintojakson suoritus on hylätty. Jos opiskelija on pois lähiopetuksesta enemmän kuin kaksi kertaa, kurssi hylätään.
Tuotokset sisältävät suoraan netistä tai eri lähteistä suoraan kopioitua tekstiä (plagiointi). Jos tekoälyä on käytetty ilman asianmukaista viittausta, johtaa se automaattisesti tehtävän hylkäämiseen. Kurssi hylätään, mikäli käy ilmi, että opiskelija palauttaa toisen opiskelijan tekemän työn (plagiointi).
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
Opiskelija/pienryhmä on omaksunut yksittäisiä aihealueen käsitteitä ja näkökulmia sekä soveltaa niitä jossain määrin arvioitavissa tehtävissä. Arvioitavat tuotokset perustuvat pääosin irrallisiin havaintoihin tai lähteistä otettuihin näkökulmiin, ei suunnitelmalliseen kokonaisnäkemykseen tietoperustan soveltamisesta.
Opiskelija ei osallistu ryhmätyöhön tai sen esittämiseen aktiivisesti. Opiskelijan saamasta vertaispalautteesta käy ilmi ryhmätyöskentelyn laiminlyöntiin viittaavia seikkoja.
Assessment criteria, good (3-4)
Opiskelija/pienryhmä toimii oma-aloitteisesti kohti arvioitavien tehtävien ja opintojakson tavoitteita ja yleisvaikutelmana on, että opiskelija/pienryhmä on hyvin ymmärtänyt asiakaskeskeisyyden, asiakaskokemuksen ja asiakassuhteen johtamisen ja hoitamisen merkityksen yrityksen menestystekijänä. Opiskelija/pienryhmä kykenee jakamaan ja yhdistelemään tietoa pienryhmän sisällä sekä tuottamaan loogisen ja olennaiset näkökulmat tiivistävän esityksen.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija/pienryhmä toimii aktiivisesti ja yleisvaikutelmana on, että hän/ryhmä on omaksunut erinomaisesti asiakaskeskeisyyden, asiakaskokemuksen sekä asiakassuhteen johtamisen ja hoitamisen merkityksen yrityksen kilpailutekijänä. Pienryhmätöissä tietoperustan hyödyntäminen on laajaa ja esitykset osoittavat, että tietoa on pienryhmässä jaettu ja yhdistelty loogisesti ja ymmärrettävästi. Palautettavat lopputuotokset ovat viimeisteltyjä ja perusteltuja. Tuotoksista käy ilmi opiskelijan/pienryhmän ammattimainen kypsyys. Esityksiin on panostettu ja onnistuttu tiivistämään olennaiset näkökulmat.
Further information
ITSLearning & sähköposti