Monikulttuurinen kirjasto ja asiakasyhteisöt (5 op)
Toteutuksen tunnus: KH00DG63-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 02.08.2025 - 31.08.2025
- Ilmoittautuminen toteutukselle alkaa :startDate.
- Ajoitus
- 01.09.2025 - 08.12.2025
- Toteutus ei ole vielä alkanut.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Tekniikka ja liiketoiminta
- Toimipiste
- Kupittaan kampus
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Kirjasto- ja tietopalvelualan koulutus
- Opettajat
- Ritva Hyttinen
- Ryhmät
-
DKITIS25Kirjasto- ja tietopalvelualan korkeakouludiplomi
- Opintojakso
- KH00DG63
Toteutuksella on 3 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 9 t 0 min.
Aika | Aihe | Tila |
---|---|---|
Ma 01.09.2025 klo 13:00 - 16:00 (3 t 0 min) |
Lähitapaaminen, Monikulttuurinen kirjasto ja asiakasyhteisöt KH00DG63-3001 |
LEM_A317
Oppimistila
|
Ke 01.10.2025 klo 09:00 - 12:00 (3 t 0 min) |
Monikulttuurinen kirjasto ja asiakasyhteisöt KH00DG63-3001 |
Teams
|
Ke 05.11.2025 klo 09:00 - 12:00 (3 t 0 min) |
Monikulttuurinen kirjasto ja asiakasyhteisöt KH00DG63-3001 |
Teams
|
Arviointiasteikko
H-5
Sisällön jaksotus
Opintojakso muodostuu seuraavista elementeistä
- lähitapaamiset
- yksilötehtävät
- ryhmätehtävät
- väliraportti
- loppuarviointi
Opiskelija osaa
- selostaa monikulttuurisen asiakastyön periaatteen
- koota asukastietoja ja kirjastotilastoja asiakastyön tueksi
- arvioida kirjaston asiakastyötä
- tuottaa asiakaslähtöistä kirjastopalvelua
Lähitapaaminen pe 1.9. klo 13-16, Teams tapaamiset ke 1.10. klo 9-12 ja ke 5.11. klo 9-12
Tavoitteet
Opiskelija osaa
- selostaa monikulttuurisen kirjaston periaatteen
- hyödyntää tilastoja kirjastopalvelujen kehittämisessä
- kehittää asiakaslähtöisiä kirjastopalveluita
- arvioida monikulttuurisen kirjaston palveluja
Sisältö
- Monikulttuurisen kirjaston periaate
- Tilastot monikulttuurisen kirjastopalvelun kehittämisessä
- Asiakaslähtöinen palveluiden kehittäminen
- Monikulttuurisen kirjaston arviointi
Opetusmenetelmät
Opintojaksolla sovelletaan aktiivista ja vuorovaikutteista oppimista, keskeisinä lähituntientien menetelminä ovat johdatukset, keskustelut ja ideapajat. Lisäksi opintojaksolla on itsenäistä työskentelyä, johon liittyy vertaispalaute sekä ryhmätyöskentelyä.
Opintojaksolla noudatetaan Turun AMK:n innovaatiopedagogista strategiaa, jonka keskiössä on opiskelija. Opiskelija on aktiivinen toimija ja oppija, joka eri vuorovaikutuksen keinoin lisää osaamistaan ja ymmärtämystään aiheesta. Hän oppii ja osoittaa oppimistaan eri yksilö- ja ryhmätehtävissä.
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Opintojakso tähtää kestävään kehitykseen välillisesti keskittyen luotettavan tiedon tuottamiseen.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5 opintopistettä = 127 tuntia oppimistyötä
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opintojaksolla noudatetaan Turun AMK:n innovaatiopedagogista strategiaa, jonka keskiössä on opiskelija. Opiskelija on aktiivinen toimija ja oppija, joka eri vuorovaikutuksen keinoin lisää osaamistaan ja ymmärtämystään aiheesta. Hän oppii ja osoittaa oppimistaan eri yksilö- ja ryhmätehtävissä.
Opintojakso tähtää kestävään kehitykseen välillisesti keskittyen luotettavan tiedon tuottamiseen.