Siirry suoraan sisältöön

Monikulttuurinen kirjasto ja asiakasyhteisöt (5 op)

Toteutuksen tunnus: KH00DG63-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.08.2025 - 31.08.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle alkaa :startDate.
Ajoitus
01.09.2025 - 08.12.2025
Toteutus ei ole vielä alkanut.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tekniikka ja liiketoiminta
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Kirjasto- ja tietopalvelualan koulutus
Opettajat
Ritva Hyttinen
Ryhmät
DKITIS25
Kirjasto- ja tietopalvelualan korkeakouludiplomi
Opintojakso
KH00DG63

Toteutuksella on 3 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 9 t 0 min.

Aika Aihe Tila
Ma 01.09.2025 klo 13:00 - 16:00
(3 t 0 min)
Lähitapaaminen, Monikulttuurinen kirjasto ja asiakasyhteisöt KH00DG63-3001
LEM_A317 Oppimistila
Ke 01.10.2025 klo 09:00 - 12:00
(3 t 0 min)
Monikulttuurinen kirjasto ja asiakasyhteisöt KH00DG63-3001
Teams
Ke 05.11.2025 klo 09:00 - 12:00
(3 t 0 min)
Monikulttuurinen kirjasto ja asiakasyhteisöt KH00DG63-3001
Teams
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Arviointiasteikko

H-5

Sisällön jaksotus

Opintojakso muodostuu seuraavista elementeistä
- lähitapaamiset
- yksilötehtävät
- ryhmätehtävät
- väliraportti
- loppuarviointi

Opiskelija osaa
- selostaa monikulttuurisen asiakastyön periaatteen
- koota asukastietoja ja kirjastotilastoja asiakastyön tueksi
- arvioida kirjaston asiakastyötä
- tuottaa asiakaslähtöistä kirjastopalvelua

Lähitapaaminen pe 1.9. klo 13-16, Teams tapaamiset ke 1.10. klo 9-12 ja ke 5.11. klo 9-12

Tavoitteet

Opiskelija osaa
- selostaa monikulttuurisen kirjaston periaatteen
- hyödyntää tilastoja kirjastopalvelujen kehittämisessä
- kehittää asiakaslähtöisiä kirjastopalveluita
- arvioida monikulttuurisen kirjaston palveluja

Sisältö

- Monikulttuurisen kirjaston periaate
- Tilastot monikulttuurisen kirjastopalvelun kehittämisessä
- Asiakaslähtöinen palveluiden kehittäminen
- Monikulttuurisen kirjaston arviointi

Opetusmenetelmät

Opintojaksolla sovelletaan aktiivista ja vuorovaikutteista oppimista, keskeisinä lähituntientien menetelminä ovat johdatukset, keskustelut ja ideapajat. Lisäksi opintojaksolla on itsenäistä työskentelyä, johon liittyy vertaispalaute sekä ryhmätyöskentelyä.

Opintojaksolla noudatetaan Turun AMK:n innovaatiopedagogista strategiaa, jonka keskiössä on opiskelija. Opiskelija on aktiivinen toimija ja oppija, joka eri vuorovaikutuksen keinoin lisää osaamistaan ja ymmärtämystään aiheesta. Hän oppii ja osoittaa oppimistaan eri yksilö- ja ryhmätehtävissä.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Opintojakso tähtää kestävään kehitykseen välillisesti keskittyen luotettavan tiedon tuottamiseen.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

5 opintopistettä = 127 tuntia oppimistyötä

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opintojaksolla noudatetaan Turun AMK:n innovaatiopedagogista strategiaa, jonka keskiössä on opiskelija. Opiskelija on aktiivinen toimija ja oppija, joka eri vuorovaikutuksen keinoin lisää osaamistaan ja ymmärtämystään aiheesta. Hän oppii ja osoittaa oppimistaan eri yksilö- ja ryhmätehtävissä.

Opintojakso tähtää kestävään kehitykseen välillisesti keskittyen luotettavan tiedon tuottamiseen.

Siirry alkuun