Basics of Marketing (5cr)
Code: 3011510-3016
General information
- Enrollment
- 13.12.2025 - 11.01.2026
- Registration for introductions has not started yet.
- Timing
- 12.01.2026 - 12.05.2026
- The implementation has not yet started.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Unit
- Engineering and Business
- Campus
- Kupittaa Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Library and Information Services
- Teachers
- Monica Tamminen
- Course
- 3011510
Unfortunately, no reservations were found for the realization Basics of Marketing 3011510-3016. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.
Evaluation scale
H-5
Objective
Opiskelija osaa
- tehdä asiakaslähtöisen liiketoimintasuunnitelman
- tehdä liiketoimintasuunnitelmaa tukevan markkinointisuunnitelman
- nimetä ja kuvata yrityksen kärkiasiakkaat ja asiakassegmentit
- määritellä ja kuvata asiakaslähtöisesti suunnitellun tuotteen tai palvelun
- tuottaa yrityksen kohderyhmälle kehitetyn tuotteen markkinointimateriaalia.
Content
- Segmentation
- Marketing plan
- Branding
- Marketing mix