Skip to main content

Basics of Marketing (5cr)

Code: 3011510-3016

General information


Enrollment
13.12.2025 - 11.01.2026
Registration for introductions has not started yet.
Timing
12.01.2026 - 12.05.2026
The implementation has not yet started.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Unit
Engineering and Business
Campus
Kupittaa Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Library and Information Services
Teachers
Monica Tamminen
Course
3011510

Unfortunately, no reservations were found for the realization Basics of Marketing 3011510-3016. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.

Evaluation scale

H-5

Objective

Opiskelija osaa
- tehdä asiakaslähtöisen liiketoimintasuunnitelman
- tehdä liiketoimintasuunnitelmaa tukevan markkinointisuunnitelman
- nimetä ja kuvata yrityksen kärkiasiakkaat ja asiakassegmentit
- määritellä ja kuvata asiakaslähtöisesti suunnitellun tuotteen tai palvelun
- tuottaa yrityksen kohderyhmälle kehitetyn tuotteen markkinointimateriaalia.

Content

- Segmentation
- Marketing plan
- Branding
- Marketing mix

Go back to top of page