Skip to main content

Basics of Marketing (5cr)

Code: 3011510-3016

General information


Enrollment
13.12.2025 - 11.01.2026
Registration for introductions has not started yet.
Timing
12.01.2026 - 12.05.2026
The implementation has not yet started.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Unit
Engineering and Business
Campus
Kupittaa Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Library and Information Services
Teachers
Maija Palosaari
Course
3011510

Unfortunately, no reservations were found for the realization Basics of Marketing 3011510-3016. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Innovaatiopedagogiikkaan perustuva monimuotoinen kurssi, joka vaatii itsenäistä työskentelyä sekä oppisen ja oivallusten jakamista ja työstämistä ryhmässä. Opiskelija kykenee löytämään kehittämiskohteita. Hyvää argumentointia käyttäen hän osaa kehittää kirjaston toimintaa kohderyhmien tarpeet huomioiden. Hän kykenee vaikuttavaan viestintään eli kertomaan kohderyhmää puhuttelevasti tuottensa/palvelunsa hyödyt. Opiskelija kykenee tunnistamaan palvelubrändin luomiseen liittyviä ydinasioita.

Objective

Opiskelija osaa
- tehdä asiakaslähtöisen liiketoimintasuunnitelman
- tehdä liiketoimintasuunnitelmaa tukevan markkinointisuunnitelman
- nimetä ja kuvata yrityksen kärkiasiakkaat ja asiakassegmentit
- määritellä ja kuvata asiakaslähtöisesti suunnitellun tuotteen tai palvelun
- tuottaa yrityksen kohderyhmälle kehitetyn tuotteen markkinointimateriaalia.

Content

- Segmentation
- Marketing plan
- Branding
- Marketing mix

Materials

ItsLearningissä oleva oppimismateriaali.

Toteutuksessa saa käyttää tekoälyä.

Teaching methods

Innovaatiopedagogiikkaan perustuva monimuotoinen kurssi, joka vaatii itsenäistä työskentelyä sekä oppisen ja oivallusten jakamista ja työstämistä ryhmässä

Exam schedules

Kurssilla ei ole tenttiä.

Completion alternatives

Ei ole.

Student workload

Kirjaston toimintaan liittyvä kehittämistehtävä, jonka opiskelija valitsee oman kiinnostuksensa perusteella. Kehittämistehtävä on laajuudeltaan 5 opintopistettä, joka on 133 tuntia opiskelijan työtä.

Lähipetusta on keväällä neljä kertaa ja se toteutetaan alkusysksystä annetun suunnitelman mukaisesti.

Evaluation methods and criteria

Kehittämissuunnitelma johonkin kirjastopalveluun liittyen. Suunnitelma esitetään viimeisellä lähikerralla, joka on arvioinnin kohteena.

Failed (0)

Suunnitelmaa ei ole palautettu.

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

Opiskelija osaa etsiä ja refeoida eri tietolähteitä. Hän osaa luokitella ja luetteloida keskeisiä käsitteitä ja teorioita ja käyttää niitä esityksissä ja tehtävissä. Oma pohdinta näkyy jo, ei ole tyydytty itsestään selvyyksiin. Opiskelija on aktiivinen tapaamisissa.

Assessment criteria, good (3-4)

Opiskelija onhyvä ymmärrys aihealueista ja hän kykenee hahmottamaan niiden väliset sidokset. Hän osaa ammattilaisen tavoin soveltaa teorioita esityksissään ja tehtävissään. Opiskelija jakaa avoimesti tietoaan muille ja ottaa muiden kommentit huomioon.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija on ymmärtänyt syvällisesti opintojaksossa käsitellyt aihealueet ja niiden merkityksen liiketoiminnalle ja käyttää teorioita oivaltavasti. Opiskelija on omalla toiminnallaan vienyt koko ryhmän oppimista esimerkillisesti eteenpäin.

Further information

Kommunikointi sähköpostitse monica.tamminen@turkuamk.fi.

Go back to top of page