User-centered development (5 cr)
Code: KU00BR34-3001
General information
- Enrollment
- 31.08.2020 - 30.11.2020
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 03.09.2020 - 31.12.2020
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 1 cr
- Virtual portion
- 4 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Arts Academy
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 10 - 24
- Degree programmes
- Master's Degree Programme in Cultural and Media Entrepreneurship
Evaluation scale
Hyväksytty/Hylätty
Content scheduling
Opetussuunnitelmassa kuvatut keskeiset sisällöt:
• Asiakkaiden ja käyttäjien ongelmat ja tarpeet kehittämisen lähtökohtana
• Ratkaisujen ideointi, testaaminen ja arviointi
• Muotoiluajattelu liikeidean kehittämisen tukena
• Palvelumuotoilun menetelmät kehittämistyössä
*******************************************************
Lähijaksot ja niiden teemat:
SYYSKUUN LÄHIJAKSO
- Opintojakson sisältö ja tavoitteet, tiimiroolit, tiimeihin jakautuminen
LOKAKUUN LÄHIJAKSO
- Uudet teknologiat taiteessa
- Ideointi, innovointi, idean testaaminen ja arviointi
MARRASKUUN LÄHIJAKSO
- Muotoiluajattelu ja palvelumuotoilu liiketoiminnan tukena
JOULUKUUN LÄHIJAKSO
- Palvelumuotoilun tehtävän purku
Objective
After completing this course, the students will be able to
• identify, analyse and define problems and needs of customers and users
• generate and evaluate creative ideas and solutions in a multiprofessional team
• make use of design thinking and service design methods in business concept, product and service development
Content
• Problems and needs of customers and users as a starting point of development
• Creating, testing and evaluating ideas for solutions
• Using design thinking to support business idea development
• Service design methods and tools in development work
Teaching methods
Lähitapaamisissa perehdytään aiheina oleviin teemoihin luentojen, keskustelujen ja työpajojen kautta. Opiskelijat tekevät lähijaksojen välissä annettuja tehtäviä itsenäisesti ja oppimistiimissä. Tehtävissä kehitetään opiskelijan omasta yritystoiminnastaan valitsemaa palvelua/tuotetta, tai opiskelijan omaa kehittämishanketta.
Lähitapaamisissa hyödynnetään osin vierailevia asiantuntijoita KeyNote-puhujina ja työpajojen pitäjinä.
Pedagogic approaches and sustainable development
Opintojaksolla hyödynnetään yhteisopettajuutta sekä tiimioppimista monialaisissa opiskelijatiimeissä.
Student workload
Opintojakso on 5 opintopisteen laajuinen eli se edellyttää noin 135 tuntia opiskelijan työtä.
Työ koostuu suurimmaksi osaksi opiskelijan itsenäisestä työskentelystä lähijaksojen välissä.
Evaluation methods and criteria
Aktiivinen osallistuminen lähitapaamisissa, sekä annettujen tehtävien suorittaminen.