Skip to main content

User-centered development (5 cr)

Code: KU00BR34-3001

General information


Enrollment
31.08.2020 - 30.11.2020
Registration for the implementation has ended.
Timing
03.09.2020 - 31.12.2020
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
1 cr
Virtual portion
4 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Arts Academy
Teaching languages
Finnish
Seats
10 - 24
Degree programmes
Master's Degree Programme in Cultural and Media Entrepreneurship
Teachers
Jani Pihlajamaa
Markus Hatakka
Teacher in charge
Jani Pihlajamaa
Course
KU00BR34
No reservations found for realization KU00BR34-3001!

Evaluation scale

Hyväksytty/Hylätty

Content scheduling

Opetussuunnitelmassa kuvatut keskeiset sisällöt:
• Asiakkaiden ja käyttäjien ongelmat ja tarpeet kehittämisen lähtökohtana
• Ratkaisujen ideointi, testaaminen ja arviointi
• Muotoiluajattelu liikeidean kehittämisen tukena
• Palvelumuotoilun menetelmät kehittämistyössä
*******************************************************
Lähijaksot ja niiden teemat:

SYYSKUUN LÄHIJAKSO
- Opintojakson sisältö ja tavoitteet, tiimiroolit, tiimeihin jakautuminen

LOKAKUUN LÄHIJAKSO
- Uudet teknologiat taiteessa
- Ideointi, innovointi, idean testaaminen ja arviointi

MARRASKUUN LÄHIJAKSO
- Muotoiluajattelu ja palvelumuotoilu liiketoiminnan tukena

JOULUKUUN LÄHIJAKSO
- Palvelumuotoilun tehtävän purku

Objective

After completing this course, the students will be able to
• identify, analyse and define problems and needs of customers and users
• generate and evaluate creative ideas and solutions in a multiprofessional team
• make use of design thinking and service design methods in business concept, product and service development

Content

• Problems and needs of customers and users as a starting point of development
• Creating, testing and evaluating ideas for solutions
• Using design thinking to support business idea development
• Service design methods and tools in development work

Teaching methods

Lähitapaamisissa perehdytään aiheina oleviin teemoihin luentojen, keskustelujen ja työpajojen kautta. Opiskelijat tekevät lähijaksojen välissä annettuja tehtäviä itsenäisesti ja oppimistiimissä. Tehtävissä kehitetään opiskelijan omasta yritystoiminnastaan valitsemaa palvelua/tuotetta, tai opiskelijan omaa kehittämishanketta.
Lähitapaamisissa hyödynnetään osin vierailevia asiantuntijoita KeyNote-puhujina ja työpajojen pitäjinä.

Pedagogic approaches and sustainable development

Opintojaksolla hyödynnetään yhteisopettajuutta sekä tiimioppimista monialaisissa opiskelijatiimeissä.

Student workload

Opintojakso on 5 opintopisteen laajuinen eli se edellyttää noin 135 tuntia opiskelijan työtä.
Työ koostuu suurimmaksi osaksi opiskelijan itsenäisestä työskentelystä lähijaksojen välissä.

Evaluation methods and criteria

Aktiivinen osallistuminen lähitapaamisissa, sekä annettujen tehtävien suorittaminen.

Go back to top of page