Basics of Business Law (5cr)
Code: KH00BO95-3031
General information
- Enrollment
- 01.06.2025 - 22.09.2025
- Registration for the implementation has begun.
- Timing
- 23.09.2025 - 18.12.2025
- The implementation has not yet started.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Engineering and Business
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Business
- Teachers
- Pauliina Kansanoja
- Course
- KH00BO95
Realization has 3 reservations. Total duration of reservations is 9 h 0 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Tue 23.09.2025 time 13:00 - 16:00 (3 h 0 min) |
Juridinen osaaminen KH00BO95-3031 |
SAL_1056d_Demi
Demi avo muunto
|
Tue 11.11.2025 time 13:00 - 16:00 (3 h 0 min) |
Lähiopetus, Juridinen osaaminen KH00BO95-3031 |
SAL_1056d_Demi
Demi avo muunto
|
Tue 02.12.2025 time 09:00 - 12:00 (3 h 0 min) |
Lähiopetus, Juridinen osaaminen KH00BO95-3031 |
SAL_1056d_Demi
Demi avo muunto
|
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Opintojakso sisältää kolme (3) lähiopetuskertaa, jotka ovat:
23.9. klo 13-16
11.11. klo 13-16
2.12. klo 9-12
Objective
Students are able to use legal thinking in business related matters and are familiar with the principles and procedures of legal matters. The student is able to make contracts related to daily business and knows the regulation of marketing products and services. With regard to labor law the student is familiar with regulations related to employment contracts and collective agreements, so that he / she is able to resolve issues related to employment relationships in his / her work duties, if necessary. The student knows basics of company law for corporate administration and own business.
Content
Tarkennetaan toteutussuunnitelmassa.
Materials
Kyläkallio, K. (2013). Yritysjuridiikka. Edita. Helsinki.
ITSlearning- oppimisalustalla jaettava opetus- ja luentomateriaali.
Opiskelijan itse valitsema kirjallisuus ja verkkomateriaali.
Opiskelijan tekemät luentomuistiinpanot.
Työelämälähtöiset keskustelut ja luennoitsijavieraat.
Teaching methods
Oppiminen tapahtuu erilaisia oppimismenetelmiä hyödyntäen, mm. lähiopetus, itsenäinen ja ryhmätyöskentely, tiedonhaku, raportointi, olemassa olevan ja uuden tiedon yhdisteleminen loogisiksi kokonaisuuksiksi sekä keskustelut, case-esimerkit ja esitykset sekä vierailijat, joiden kautta opintojakson työelämälähtöisyys toteutuu.
Exam schedules
Opintojaksolla ei ole tenttiä.
Pedagogic approaches and sustainable development
Opintojaksolla hyödynnetään monipuolisesti ja tarkoituksenmukaisesti erilaisia pedagogisia oppimismenetelmiä.
Opetus perustuu innovaatiopedagogiikkaan, yhdessä oppimiseen, jatkuvaan oppimiseen sekä eri lähteistä saatavan tiedon yhdistelemiseen ja uuden tiedon muodostamiseen.
Opintojaksolla vahvistetaan tiedonhankinnan ja ryhmätyöskentelyn taitoja työelämälähtöisesti.
Student workload
Opiskelijan laskennallinen työmäärä 5op=135h.
Opintojakson oppimistehtävät voivat olla kirjallisia tuotoksia, raportteja, vertaisarviointia, ryhmä-, pari- ja yksilötyöskentelyä sekä keskusteluja ja case-esimerkkejä sekä esityksiä.
Evaluation methods and criteria
Opintosuoritusten arviointi perustuu opintojakson osaamistavoitteisiin ja arviointikriteereihin. Osaamisen arviointiperusteet kuvataan yksityiskohtaisesti opintojakson toteutussuunnitelmassa, ja ne käsitellään opiskelijoiden kanssa opintojakson toteutuksen alussa
Opintojakso arvioidaan asteikolla H-5, 5 (kiitettävä), 4 (hyvä), 3 (hyvä), 2 (tyydyttävä), 1 (tyydyttävä) ja 0 (hylätty).
Opintojakson arvosana muodostuu opintojaksoon sisältyvistä oppimistehtävistä. Oppimistehtäviin voi kuulua kirjallisia osuuksia ja esityksen pitämistä lähiopetuksessa. Tarkempi ohjeistus annetaan lähiopetuskerroilla, jolloin kulloinenkin tehtävä aukeaa oppimisalustalla.
Mikäli oppimistehtävissä käytetään tekoälyä, tulee opiskelijan raportoida sen käyttö asianmukaisesti.
Failed (0)
Opiskelija ei ole palauttanut oppimistehtäviä tai palautetut oppimistehtävät eivät vastaa tehtävänantoa edes tyydyttävällä tasolla. Tehtävänantoja ei ole toteutettu kokonaisuuksina.
Kaikki oppimistehtävät tulee olla palautettuna opintojakson päättyessä. Viimeinen palautusajankohta ilmoitetaan erikseen opintojakson aikana.
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
Oppimistehtävän sisältö on suppea ja vastaa tehtävänantoa vain tyydyttävästi. Sisällössä on huomattavia puutteita.
Kirjallinen tuotos on vaikeaselkoinen ja sisältää puutteellisesti tai virheellistä tietoa.
Perustelut valituille vastauksille ja/tai käsiteltäville näkökulmille ovat puutteelliset.
Tuotos on luettelomainen eikä tekstiin ole tuotu omaa pohdintaa.
Oppimistehtävän koostuessa useammasta osasta, vain osa kokonaisuudesta on suoritettu tehtävänannon mukaisesti.
Käytetyt lähteet on merkitty puutteellisesti tekstiin ja lähdeluetteloon.
Assessment criteria, good (3-4)
Oppimistehtävä on laadittu huolellisesti, ollen sisällöltään suurimmaksi osaksi monipuolinen ja perusteltu. Tuotos vastaa tehtävänantoa. Opiskelijan oma ymmärrys aiheesta näkyy tuotoksessa hyvin ja teksti sisältää jonkin verran omaa pohdintaa.
Raportti on sisällöltään informatiivinen eikä sisällä asiavirheitä. Teksti on pääosin sujuvaa ja helppolukuista.
Oppimistehtävät voivat koostua eri osista. Kunkin oppimistehtävän osa-alueet on suoritettu tehtävänantoa vastaavasti.
Tuotos sisältää luotettavia lähteitä, jotka on merkitty tekstiin ja lähdeluetteloon.
Assessment criteria, excellent (5)
Oppimistehtävä on laadittu huolellisesti, noudattaen kiitettävästi tehtävänantoa. Valittujen aiheiden käsittely on perusteltua ja monipuolista.
Oppimistehtävän koostuessa useammasta osa-alueesta, kaikki tehtävänannossa luetellut osa-alueet on toteutettu siten, että ne yhdessä muodostavat ehjän ja toisiaan tukevan kokonaisuuden.
Teksti ei sisällä asiavirheitä, se on sujuvaa ja tuotokseen valitut aiheet ja näkökulmat ovat perusteltuja.
Opiskelijan ymmärrys teorian soveltamisesta käytäntöön ja oma pohdinta aiheesta, näkyy tekstissä ja tuotoksessa loogisesti.
Lähteitä on käytetty kattavasti, ne ovat luotettavia.
Lähteet on kirjattu tekstiin ja lähdeluetteloon viittausjärjestelmän mukaisesti.
Further information
ITSlearning- opintoalusta.
Akuuteissa tilanteissa opettajalle voi laittaa sähköpostia.