CRM and Calculation of the Tenders (5cr)
Code: 3101115-3010
General information
- Enrollment
- 18.10.2025 - 16.11.2025
- Registration for the implementation has begun.
- Timing
- 17.11.2025 - 12.12.2025
- The implementation has not yet started.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Industrial Engineering and Common Studies
- Campus
- Kupittaa Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Industrial Management Engineering
- Teachers
- Jukka Rantala
- Groups
-
MTUTAMK23Degree Programme in Industrial Management Engineering, Sales
- Course
- 3101115
Realization has 8 reservations. Total duration of reservations is 28 h 0 min.
| Time | Topic | Location |
|---|---|---|
|
Mon 17.11.2025 time 17:00 - 21:00 (4 h 0 min) |
CRM ja tarjouslaskenta 3101115-3010 |
EDU_2003
Erik muunto byod
|
|
Wed 19.11.2025 time 17:00 - 20:00 (3 h 0 min) |
CRM ja tarjouslaskenta 3101115-3010 |
Teams
|
|
Mon 24.11.2025 time 17:00 - 21:00 (4 h 0 min) |
CRM ja tarjouslaskenta 3101115-3010 |
EDU_2003
Erik muunto byod
|
|
Wed 26.11.2025 time 17:00 - 20:00 (3 h 0 min) |
CRM ja tarjouslaskenta 3101115-3010 |
Teams
|
|
Mon 01.12.2025 time 17:00 - 21:00 (4 h 0 min) |
CRM ja tarjouslaskenta 3101115-3010 |
EDU_2003
Erik muunto byod
|
|
Wed 03.12.2025 time 17:00 - 20:00 (3 h 0 min) |
CRM ja tarjouslaskenta 3101115-3010 |
Teams
|
|
Mon 08.12.2025 time 17:00 - 21:00 (4 h 0 min) |
CRM ja tarjouslaskenta 3101115-3010 |
EDU_2003
Erik muunto byod
|
|
Wed 10.12.2025 time 17:00 - 20:00 (3 h 0 min) |
CRM ja tarjouslaskenta 3101115-3010 |
Teams
|
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
During the implementation, the basics of practical processes in customer relationship management (CRM) are reviewed and what is the knowledge base of customer relationship management software. As the implementation progresses, the student defines the key features of customer relationship management both as a process and as part of an information system.
During the implementation, calculation methods, calculation models and pricing are highlighted as part of customer relationship management. Calculations are approached both cost- and market-based and after the implementation, the student will be able to apply calculation methods and models in quotation calculations and pricing.
Objective
In the Customer Relationship Management (CRM), successful acquisition and retention of profitable customers, integrative channel and partnership management, and analytical data management are among the most essential topics. Students can use calculation methods which are related to business to business sales and are able to do a pricing model for a product or service.
Content
- CRM
- Pricing
- Calculation models
- Calculation methods
Location and time
3.9. - 31.12.2018
Materials
Kirjallisuus ja materiaalit pääsääntöisesti sähköisenä optimassa.
Teaching methods
Case oppiminen, harjoitukset, luennot.
Exam schedules
Sovitaan toteutuksen alussa ryhmän kanssa.
Pedagogic approaches and sustainable development
mm. Case oppiminen
Completion alternatives
-
Student workload
Oppimistehtävät koostuvat erilaista harjoituksista ja Case aineistoista ja niiden ratkaisuista.
Evaluation methods and criteria
Arviointi on autenttista. Kurssi on rakennettu jatkuvan arvioinnin periaatteille siten, että prosessiin integroitu arviointi ohjaa viimeisteltyihin lopputuloksiin. Lisäksi arviointi on monipuolista ja kokonaisvaltaista, sillä se koskee koko oppimisprosessia. Tyypillisesti ryhmä- tai tiimitöissä arviointi sisältää ryhmä/tiimikohtaisen vertaisarvioinnin.
Failed (0)
Kaikki tehtäviä ei ole tehty tai palautettu. Tehtävien Casen kokonaispistemäärä ei ylitä 50 % kokonaispistemäärästä.
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
Kaikki tehtävät ja Case(t) tehty ja palautettu. Tehtävien ja Casen kokonaispistemäärä 50 % - 65 % kokonaispistemäärästä.
Assessment criteria, good (3-4)
Kaikki tehtävät ja Case(t) tehty ja palautettu. Tehtävien ja Casen kokonaispistemäärä 66 % - 85 % kokonaispistemäärästä.
Assessment criteria, excellent (5)
Kaikki tehtävät ja Case(t) tehty ja palautettu. Tehtävien ja Casen kokonaispistemäärä yli 85 % kokonaispistemäärästä.