CRM ja tarjouslaskenta (5 op)
Toteutuksen tunnus: 3101115-3010
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
18.10.2025 - 16.11.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
- Ajoitus
-
17.11.2025 - 12.12.2025
Toteutus ei ole vielä alkanut.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Tekniikka ja liiketoiminta
- Toimipiste
- Kupittaan kampus
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Tuotantotalouden koulutus
Arviointiasteikko
H-5
Sisällön jaksotus
Toteutuksen aikana käydään läpi asiakkuudenhallinnan (CRM) käytännön prosessien perusteet ja mikä on asiakkuudenhallinnan ohjelmistojen tietoperusta. Toteutuksen edetessä opiskelija määrittelee asiakkuudenhallinnan keskeisiä ominaisuuksia sekä prosessina että tietojärjestelmän osana.
Toteutuksen aikana laskentamenetelmät, laskentamallit ja hinnoittelu tuodaan esiin osana asiakkuudenhallintaa. Laskentaa lähestytään sekä kustannus- että markkinaperuteisesti ja toteutksen jälkeen opiskelja osaa soveltaa laskentamenetelmiä ja malleja tarjouslaskennassa ja hinnoittelussa.
Tavoitteet
Opiskelija tuntee CRM -järjestelmän periaatteet asiakkuuden hallinnassa. Opiskelija osaa käyttää yritysmyyntiin liittyvän tarjouslaskennan menetelmiä ja osaa tuottaa hinnoittelumallin tuotteelle tai palvelulle.
Sisältö
- CRM
- Hinnoittelu
- Laskentamallit
- Laskentamenetelmät
Aika ja paikka
3.9. - 31.12.2018
Oppimateriaalit
Kirjallisuus ja materiaalit pääsääntöisesti sähköisenä optimassa.
Opetusmenetelmät
Case oppiminen, harjoitukset, luennot.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Sovitaan toteutuksen alussa ryhmän kanssa.
Kansainvälisyys
mm. Case oppiminen
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
-
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Oppimistehtävät koostuvat erilaista harjoituksista ja Case aineistoista ja niiden ratkaisuista.