Skip to main content

CRM and Calculation of the Tenders (5 cr)

Code: 3101115-3010

General information


Enrollment
18.10.2025 - 16.11.2025
Registration for introductions has not started yet. Registration starts :startDate
Timing
17.11.2025 - 12.12.2025
The implementation has not yet started.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Engineering and Business
Campus
Kupittaa Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Industrial Management Engineering
Teachers
Jukka Rantala
Groups
MTUTAMK23
Degree Programme in Industrial Management Engineering, Sales
Course
3101115

Realization has 8 reservations. Total duration of reservations is 28 h 0 min.

Time Topic Location
Mon 17.11.2025 time 17:00 - 21:00
(4 h 0 min)
CRM ja tarjouslaskenta 3101115-3010
EDU_2003 Erik muunto byod
Wed 19.11.2025 time 17:00 - 20:00
(3 h 0 min)
CRM ja tarjouslaskenta 3101115-3010
Teams
Mon 24.11.2025 time 17:00 - 21:00
(4 h 0 min)
CRM ja tarjouslaskenta 3101115-3010
EDU_2003 Erik muunto byod
Wed 26.11.2025 time 17:00 - 20:00
(3 h 0 min)
CRM ja tarjouslaskenta 3101115-3010
Teams
Mon 01.12.2025 time 17:00 - 21:00
(4 h 0 min)
CRM ja tarjouslaskenta 3101115-3010
EDU_2003 Erik muunto byod
Wed 03.12.2025 time 17:00 - 20:00
(3 h 0 min)
CRM ja tarjouslaskenta 3101115-3010
Teams
Mon 08.12.2025 time 17:00 - 21:00
(4 h 0 min)
CRM ja tarjouslaskenta 3101115-3010
EDU_2003 Erik muunto byod
Wed 10.12.2025 time 17:00 - 20:00
(3 h 0 min)
CRM ja tarjouslaskenta 3101115-3010
Teams
Changes to reservations may be possible.

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Toteutuksen aikana käydään läpi asiakkuudenhallinnan (CRM) käytännön prosessien perusteet ja mikä on asiakkuudenhallinnan ohjelmistojen tietoperusta. Toteutuksen edetessä opiskelija määrittelee asiakkuudenhallinnan keskeisiä ominaisuuksia sekä prosessina että tietojärjestelmän osana.
Toteutuksen aikana laskentamenetelmät, laskentamallit ja hinnoittelu tuodaan esiin osana asiakkuudenhallintaa. Laskentaa lähestytään sekä kustannus- että markkinaperuteisesti ja toteutksen jälkeen opiskelja osaa soveltaa laskentamenetelmiä ja malleja tarjouslaskennassa ja hinnoittelussa.

Objective

In the Customer Relationship Management (CRM), successful acquisition and retention of profitable customers, integrative channel and partnership management, and analytical data management are among the most essential topics. Students can use calculation methods which are related to business to business sales and are able to do a pricing model for a product or service.

Content

- CRM
- Pricing
- Calculation models
- Calculation methods   
 

Location and time

3.9. - 31.12.2018

Materials

Kirjallisuus ja materiaalit pääsääntöisesti sähköisenä optimassa.

Teaching methods

Case oppiminen, harjoitukset, luennot.

Exam schedules

Sovitaan toteutuksen alussa ryhmän kanssa.

Pedagogic approaches and sustainable development

mm. Case oppiminen

Completion alternatives

-

Student workload

Oppimistehtävät koostuvat erilaista harjoituksista ja Case aineistoista ja niiden ratkaisuista.

Evaluation methods and criteria

Arviointi on autenttista. Kurssi on rakennettu jatkuvan arvioinnin periaatteille siten, että prosessiin integroitu arviointi ohjaa viimeisteltyihin lopputuloksiin. Lisäksi arviointi on monipuolista ja kokonaisvaltaista, sillä se koskee koko oppimisprosessia. Tyypillisesti ryhmä- tai tiimitöissä arviointi sisältää ryhmä/tiimikohtaisen vertaisarvioinnin.

Failed (0)

Kaikki tehtäviä ei ole tehty tai palautettu. Tehtävien Casen kokonaispistemäärä ei ylitä 50 % kokonaispistemäärästä.

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

Kaikki tehtävät ja Case(t) tehty ja palautettu. Tehtävien ja Casen kokonaispistemäärä 50 % - 65 % kokonaispistemäärästä.

Assessment criteria, good (3-4)

Kaikki tehtävät ja Case(t) tehty ja palautettu. Tehtävien ja Casen kokonaispistemäärä 66 % - 85 % kokonaispistemäärästä.

Assessment criteria, excellent (5)

Kaikki tehtävät ja Case(t) tehty ja palautettu. Tehtävien ja Casen kokonaispistemäärä yli 85 % kokonaispistemäärästä.

Go back to top of page