Siirry suoraan sisältöön

Degree Programme in International Business

Tutkinto:
Liiketalouden ammattikorkeakoulututkinto

Tutkintonimike:
Tradenomi (AMK)

Laajuus:
210 op

International Business Online Autumn 2023
International Business Online Autumn 2021
International Business Online Autumn 2020
Ilmoittautumisaika

01.06.2024 - 31.08.2024

Ajoitus

09.09.2024 - 15.12.2024

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Tekniikka ja liiketoiminta

Toimipiste

Kupittaan kampus

Opetuskielet
  • Englanti
Paikat

0 - 55

Koulutus
  • Degree Programme in International Business
Opettaja
  • Sami Nummela
Ryhmät
  • PBUADK24
    Degree Programme in Business Administration PBUADK24

Tavoitteet

The student
- knows and understands the accounting principles governing the measurement and documenting process of business entity's events and results
- has gained practical skillsin budgeting and financial reporting
- understands the importance of financial statements in the decision-making process and in the estimation of the company's assets and performance

Sisältö

- the nature, functions, scope and principles of accounting
- financial accounting, book-keeping, income statement and balance sheet
- management accounting, budgeting

Arviointiasteikko

H-5

Ilmoittautumisaika

02.12.2024 - 31.01.2025

Ajoitus

20.01.2025 - 28.03.2025

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Tekniikka ja liiketoiminta

Toimipiste

Kupittaan kampus

Opetuskielet
  • Englanti
Paikat

0 - 35

Koulutus
  • Degree Programme in International Business
Opettaja
  • Sami Nummela
Ryhmät
  • PBUADS24
    Degree Programme in Business Administration PBUADS24

Tavoitteet

The student
- knows and understands the accounting principles governing the measurement and documenting process of business entity's events and results
- has gained practical skillsin budgeting and financial reporting
- understands the importance of financial statements in the decision-making process and in the estimation of the company's assets and performance

Sisältö

- the nature, functions, scope and principles of accounting
- financial accounting, book-keeping, income statement and balance sheet
- management accounting, budgeting

Arviointiasteikko

H-5

Ilmoittautumisaika

01.06.2024 - 31.08.2024

Ajoitus

01.09.2024 - 30.11.2024

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Tekniikka ja liiketoiminta

Toimipiste

Kupittaan kampus

Opetuskielet
  • Englanti
Paikat

0 - 35

Koulutus
  • Degree Programme in International Business
Opettaja
  • Ajaya Joshi
Ryhmät
  • PBUADS23
    Degree Programme in Business Administration PBUADS23

Tavoitteet

Student is able to
- Understand the nature and social dynamics within B2B environment
- Segment B2B markets and design marketing communication tools
- Understand nature of organization buying behavior
- Evaluate key elements in the sales process.

Sisältö

- Segmentation strategies in B2B
- Organizational buying behavior
- Relationship marketing
- Sales forecasting
- The Personal Selling Process and key competence in sales force

Arviointiasteikko

H-5

Ilmoittautumisaika

02.12.2024 - 31.12.2024

Ajoitus

01.01.2025 - 31.05.2025

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Tekniikka ja liiketoiminta

Toimipiste

Paikasta riippumaton

Opetuskielet
  • Englanti
Koulutus
  • Degree Programme in International Business
Opettaja
  • Ajaya Joshi
  • Otieno Mbare
Ryhmät
  • PINBOS23
    International Business Online Autumn 2023

Tavoitteet

Student is able to
- Understand the nature and social dynamics within B2B environment
- Segment B2B markets and design marketing communication tools
- Understand nature of organization buying behavior
- Evaluate key elements in the sales process.

Sisältö

- Segmentation strategies in B2B
- Organizational buying behavior
- Relationship marketing
- Sales forecasting
- The Personal Selling Process and key competence in sales force

Arviointiasteikko

H-5

Ilmoittautumisaika

01.06.2024 - 01.09.2024

Ajoitus

02.09.2024 - 31.12.2024

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Tekniikka ja liiketoiminta

Toimipiste

Kupittaan kampus

Opetuskielet
  • Suomi
  • Englanti
Koulutus
  • Liiketalouden koulutus
  • Degree Programme in International Business
Opettaja
  • Arto Manninen
Ryhmät
  • PLIITS23MAR
    PLIITS23MAR

Tavoitteet

After completing the course the student is able to
- explain basic branding concepts
- explain factors that help to create differentiated brands
- apply brand building in different contexts.

Sisältö

- branding 360° process
- components of branding in three different sectors
- brand architecture and brand portfolio

Oppimateriaalit

Kirjallisuus, digitaaliset kanavat, ympäröivä maailma eli esim. myymälävierailut, luentomateriaali (mkl. vierailijaluennoitsija), ryhmätyömateriaali.

Opetusmenetelmät

Luennot, kirjallisuus, yksilötehtävät, ryhmätehtävät, esitykset.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Tentti #1: 30.9.
Tentti #2 4.11.
Uusinnat 26.11 ja 4.12.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Innovatiivinen pedagkiikka mkl. kenttätyö kaupoissa (ryhmätyö).

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei valinnaista suoritustapaa

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Kirjareflektio, kaksi yksilötehtävää ja siitä johdettu raportti, kaksi ryhmätehtävää, tentti x 2. = 133 h, 5 op.

Sisällön jaksotus

Brand management, Syys-Joulukuu 2024.

Viestintäkanava ja lisätietoja

Its-learning, e-mail.

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Kirjareflektio + vertaispalaute, raportti, yksilötehtävät, ryhmätehtävät HYV/HYL kukin.
Tentti 0-5.
Tentti #1 painoarvo 1/3
Tentti #2 painoarvo 2/3.

Hylätty (0)

Opiskelija ei ole osallistunut ryhmätöihin., Ei palauttanut tehtäviä (ajoissa). Tentissä eivät edes perusasiat ole hallussa.
Perusasiat ovat brändiprosessi 360, brändityökalu, kategorioina FMCG-, palvelu- B2B- ja henkilöbrändäys.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

On palauttanut tehtävät (ajoissa) ja osallistunut ryhmätöihin. Tentissä osoittaa perustason osaamista, mutta vaillinaisella tasolla. Hallitsee käsitteistön, muttei syventävää osaamista. Vastannut kaikkiin kysymyksiin.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Kuten edellä, mutta tentissä osoittaa hyvää osaamista, mutta joku/jotkut kysymysten osa-alueesta jäävät kattamatta.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Kuten edellä, mutta tentissä vastaukset ovat erinomaista tasoa ja kysymysten kaikki osa-alueet tulevat katetuksi.

Esitietovaatimukset

Ei edeltävyysehtoja

Ilmoittautumisaika

01.06.2024 - 19.09.2024

Ajoitus

19.09.2024 - 07.11.2024

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Tekniikka ja liiketoiminta

Toimipiste

Paikasta riippumaton

Opetuskielet
  • Englanti
Koulutus
  • Liiketalouden koulutus
  • Degree Programme in International Business
Opettaja
  • Arto Manninen
  • Janne Granfors
Ryhmät
  • PINBOS23
    International Business Online Autumn 2023

Tavoitteet

After completing the course the student is able to
- explain basic branding concepts
- explain factors that help to create differentiated brands
- apply brand building in different contexts.

Sisältö

- branding 360° process
- components of branding in three different sectors
- brand architecture and brand portfolio

Oppimateriaalit

Aaker: Aaker on Branding : 20 Principles That Drive Success. Tai vastaavat julkaisut/artikkelit + Materiaalit verkkoalustalla.

Opetusmenetelmät

Opintojakso toteutetaan kokonaan verkossa (vain ja ainoastaa PINBOS / IB on-line opetusryhmälle) , soveltaen PBL ja Innovaatio pedagogiikkaa.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Opintojaksossa ei ole tenttiä.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Opintojakso toteutetaan kokonaan verkossa (IB on-line opetusryhmälle) , soveltaen PBL ja Innovaatio pedagogiikkaa. Ainoastaan PINBOS -ryhmälle.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei valinnaisia suoritustapoja, on-line toteutus.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

5 op. Oppimistehtävinä kaksi erillistä tehtävää (yksi ryhmätyö ja yksi yksilötyö), jotka ohjeistetaan tarkemmin opintojakson aluksi. Ei tenttiä.

Sisällön jaksotus

Brandit ja brandin rakentaminen. Opintojakson suoritettuaan opiskelija ymmärtää kuinka eri kommunikaatiomenetelmät ja -välineet vaikuttavat tuotteeseen ja yrityskuvaan. Opiskelija osaa kuvata ja nimetä tekijöitä jotka vaikuttavat brandiin, ja hän osaa soveltaa brandin rakentamisen keskeisiä elementtejä erilaisissa konteksteissa.

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Ainoastan tehtävät, jotka on palautettu aikataulussa ja ohjeen mukaisina arvioidaan. Myöhästyneitä suorituksia ei huomioida. Painoarvo ryhmätyö (hyväksytty / hylätty) yksilötyö 100 %, molemmat täytyy silti suorittaa hyväksytysti aikataulussaan. Huomaa, että Urkund / Ourginal plagioinnintarkastusohjelmaa saatetaan käyttää, merkitse siis käyttämäsi lähteet selväsi. Ja muista hyödyntää lähteitä näkyvästi. Myös opiskelijan antama vertaispalaute vaikuttaa kokonaisarviointiin (kuten alla).

Huomaa myös, tee heti paras mahdollinen suoritus, koska kurssissa ei ole tenttiä, ainut korotusmahdollisuus on tulla suorittamaan kurssia uudelleen silloin voimassa olevilla vaatimuksilla.

Arviointiasteikko 0-5.

Hylätty (0)

Tehtävä ei ole briiffin mukainen. Oppimistehtävien suorittaminen osoittaa useissa arviointikohteina olevissa kyvyissä olevan vakavia puutteita ilman niitä kompensoivia erityisansioita. Tai opiskelija jättää tehtävät tai niihin kuuluvat esitykset pitämättä. Tai myöhästyy deadlinestä.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija osoittaa hallitsevansa oppimistehtävien suorittamisen peruskyvyt, mutta tehtävissä on selviä puutteita. Lähteiden käyttö on mahdollisesti vähäistä tai puutteellista. Työt on kuitenkin palautettu ajoissa ja suoritustaso yltää tyydyttävään tasoon.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Oppimistehtävät on hyvin ja analyyttisesti tehty ja selkeästi esitetty. Opiskelija osoittaa hallitsevansa pääosin oppimistehtävien suorittamisen edellyttämät kyvyt. Suorituksen erityisansioilla voidaan kompensoida joissakin mainituissa kyvyissä mahdollisesti ilmenneitä puutteita. Muille opiskelijoille annettu vertaispalaute on rakentavaa ja analyyttistä. Tehtävät ovat laajoja, lähteitä on käytetty runsaasti ja töissä on selviä ansioita, analyyttistä pohdintaa ja reflektointia.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Suorituksessa on keskeiset arviointikriteerit huomioon ottaen useita huomattavia ja erityisiä ansioita ilman mitään näitä mitätöiviä puutteita. Lähteitä on käytetty erityisen laajasti ja selvästi syvennytty aiheeseen laajemmin kuin ryhmän perustaso. Esitykset ja annettu vertaispalaute on erinomaista tasoa.

Huomaa! Tee paras mahdollinen suorituksesi kerralla. Kurssissa ei ole tenttiä, ja ainut mahdollisuus korottaa hyväksyttyä arvosanaa on tulemalla kurssille uudelleen, ja tehdä suoritus silloin voimassa olevilla suoritusvaatimuksilla.

Esitietovaatimukset

Ei edeltävyysehtoja

Ilmoittautumisaika

02.12.2024 - 31.12.2024

Ajoitus

01.01.2025 - 31.05.2025

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Tekniikka ja liiketoiminta

Toimipiste

Paikasta riippumaton

Opetuskielet
  • Englanti
Koulutus
  • Degree Programme in International Business
Opettaja
  • Jaana Merikallio
  • Ajaya Joshi
Ryhmät
  • PINBOS23
    International Business Online Autumn 2023

Tavoitteet

The student is able to
- Construct a content marketing strategy which connects organization with potential target segment
- Prepare a content strategy plan
- Use various social media channels in creating an authentic brand story
- Produce marketing campaign for social media
- Track and analyze the content

Sisältö

- Introduction to social media
- Unique selling point of major social medias
- Developing persona potential target audience via inductive and shadow approach
- Effective use of social media in marketing communication
- Tools and metrics for website optimization

Oppimateriaalit

All materials will be available in Itslearning.

Opetusmenetelmät

Live online sessions
Independent work
Reserach/ peer review
Online all group meetings via Zoom
Small team meeting via Teams or Zoom

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

No exam

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Flipped, student-centric approach, learning by doing

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

None

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

133 hrs

Sisällön jaksotus

The aim of this course is to provide students with holistic knowledge and key principles of content creation as well as content sharing in social media. After course completion students:
- know the essentials of content marketing
- know how to build a buyer persona and buyer’s journey
- know the elements of a good blog post and write one
- learn how to utilize social media in content sharing and promotion
- plan social media campaigns
- know how to evaluate the effectiveness of the campaign


The course environment opens 1 week prior to the kick-off session. The course will begin on Thu 06.02.2025 at 15-16:00. Please familiarize yourself with the course environment before the meeting so that you can present questions and get tips from the teachers of the course.

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Assessment / assignment weight
• Individual quiz 10%
• Content Audit 10%
• Pair Assignment 1 40%
Create buyer personas and their customer journeys,
Create content, ie. two blog posts
• Pair Assignment 2 30 %
Share your content in social media
100% active attendance
Pre-course assignment incl. 10%

49 – 59 % = 1
60 - 69% = 2
70-79 % = 3
80 – 90 % = 4
91 – 100 % = 5

Hylätty (0)

See assessment criteria above.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

See assessment criteria above.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

See assessment criteria above.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

See assessment criteria above.

Ilmoittautumisaika

01.06.2024 - 11.09.2024

Ajoitus

31.10.2024 - 28.11.2024

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Tekniikka ja liiketoiminta

Toimipiste

Paikasta riippumaton

Opetuskielet
  • Suomi
  • Englanti
Paikat

0 - 45

Koulutus
  • Liiketalouden koulutus
  • Degree Programme in International Business
Opettaja
  • Saara Tikkanen
Ryhmät
  • PINBOS23
    International Business Online Autumn 2023

Tavoitteet

The student is able to
- Recognize the potential of the web for company’s sales and marketing operations
- Explain how web traffic interacts with the web pages and how to use it for the company’s benefit
- Name the core terminology and indicators of web marketing
- Plan actions to increase visitor traffic and engagement
- Apply the basics of web analytics

Sisältö

- Features and capabilities of a well-working website
- Visibility of a webpage, SEO (search engine optimization)
- Tools and metrics for website optimization

Arviointiasteikko

H-5

Ilmoittautumisaika

01.06.2024 - 13.09.2024

Ajoitus

01.09.2024 - 20.11.2024

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Tekniikka ja liiketoiminta

Toimipiste

Kupittaan kampus

Opetuskielet
  • Englanti
Paikat

0 - 35

Koulutus
  • Liiketalouden koulutus
  • Degree Programme in International Business
Opettaja
  • Kai Schleutker
Ryhmät
  • PBUADS23
    Degree Programme in Business Administration PBUADS23
  • VaihtoS24Yrmy
    VaihtoS24Yrmy

Tavoitteet

The student is able to
- Recognize the potential of the web for company’s sales and marketing operations
- Explain how web traffic interacts with the web pages and how to use it for the company’s benefit
- Name the core terminology and indicators of web marketing
- Plan actions to increase visitor traffic and engagement
- Apply the basics of web analytics

Sisältö

- Features and capabilities of a well-working website
- Visibility of a webpage, SEO (search engine optimization)
- Tools and metrics for website optimization

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

-

Arviointiasteikko

H-5

Ilmoittautumisaika

01.06.2024 - 10.09.2024

Ajoitus

10.09.2024 - 12.11.2024

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Tekniikka ja liiketoiminta

Toimipiste

Kupittaan kampus

Opetuskielet
  • Suomi
  • Englanti
Paikat

0 - 30

Koulutus
  • Liiketalouden koulutus
  • Degree Programme in International Business
Opettaja
  • Jaana Merikallio
Ryhmät
  • PLIITS23MAR
    PLIITS23MAR

Tavoitteet

The student is able to
- Recognize the potential of the web for company’s sales and marketing operations
- Explain how web traffic interacts with the web pages and how to use it for the company’s benefit
- Name the core terminology and indicators of web marketing
- Plan actions to increase visitor traffic and engagement
- Apply the basics of web analytics

Sisältö

- Features and capabilities of a well-working website
- Visibility of a webpage, SEO (search engine optimization)
- Tools and metrics for website optimization

Oppimateriaalit

- e-book(s) and articles
- lessons material and one's own notes
- tutorial videos

Opetusmenetelmät

- contact lessons: active participation, presentations
- individual studying
- learning and sharing ideas in a group - teamwork skills

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Learning in teams, in interaction with others, self and peer evaluation, digital learning.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

None, no replacing assignments either.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

- Contact lessons 8 x 3h
- Group work 30 h
- Individual studying 70 h
- Pre-course assignment 10 h

Sisällön jaksotus

10.9.-19.11.2024
- Intro, recap marketing fundamentals
- The benefits of digital marketing
- Traditional vs. digital marketing
- Inbound vs. outbound:
o different channels
o key elements of inbound marketing
o traffic sources, how to increase traffic
- targeting, buyer personas
- buyer´s journey
- SEO, SEA
- Google Analytics

Viestintäkanava ja lisätietoja

Itslearning

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Pre-course assignment (individual): as a part of course activity
Google Analytics 4 exam (individual) 10%
Display campaign (individual): 30% (0-5)
SEO & SEA assignment (group): 30% (0-5)
Digital strategy (group): 30% (0-5)


INDIVIDUAL ASSIGNMENTS:

Pre-course assignment:

Pass: the assignment has been accomplished according to instructions.
Fail: The assignment hasn’t been returned in time, and/or the list doesn’t include 10 terms and/or the number of sources is less than three. Plagiarism more than 30%.


Google Analytics 4 exam in Itslearning:

Each correct answer equals to one point. Points 0-10.


PAIR OR INDIVIDUAL ASSIGNMENT

Plan a display campaign and banner (30%). If carried out in a pair, pair plans two campaigns and banners. Multiply assignment grade by 6:

0: The assignment hasn’t been returned in time. The campaign mathematics (the correct cpm price, the correct cpm x impressions calculation, nr of visitors) are wrong or inadequate. The campaign period per media is missing. Pricing method is not CPM. Banner(s) has not been designed.
1-2: Pricing method is CPM, and mathematics are correct, but campaign(s) consist/s of only one media. No argumentation why the media is chosen. Screen captures of media cards / rates are missing. Banner(s) has/have been designed, but alignment with campaign planning is poor.
3-4: The campaign(s) include/s two or more media, mathematics are correct and the campaign(s) has/have been built according to instructions. Student(s) provide/s arguments for their campaign and ad format solutions. Banner design(s) is/are quite good, CTA taken into account.
5: The campaigns include(s) two or more media, mathematics are correct and campaign(s) has/have been built according to instructions. Targeting pricing (if applicable) has been taken into account. Banner(s) stand/s out. Student(s) provide/s arguments for their solutions, which demonstrate expertise.


GROUP ASSIGNMENTS:

1st Assignment: Website traffic and how to increase it organically (SEO) and by paying (SEA) (30%), multiply assignment grade by 6

0: The assignment hasn’t been returned in time. The references and tools haven’t been used, or the evaluation and suggestions are incorrect. The work shows that the group has not understood the meaning of search engine optimization. Plagiarism more than 25%.
1-2: The evaluation doesn’t cover all the required aspects. The use of references is insufficient.
3-4: All the required aspects are covered and the use of references is sufficient and correct. Group has made searches using keywords. A grade of 4 requires, among other things, that the team's development proposals are clearly based on the results provided by the tools and that the advertising campaign is meaningful and logical.
5: The evaluation shows that the group has a very good understanding of the topic: evaluation shows in-depth understanding of SEO and SEA. Use of references is versatile and correct.

2nd = Final Assignment: Build a digital marketing strategy for a small company (30%), multiply points by 6:

0: The assignment hasn’t been returned in time. The elements of the strategy are irrelevant, ie. don’t belong to a strategy. It doesn’t include the elements discussed in the course. References aren’t used. Plagiarism more than 25%.
1-2: The strategy is very limited, and the instructions are followed only partially. The elements are few and loose and don’t build up to a logical entity. The use of references is limited and only partly correct. The work does not demonstrate research and commitment to the work. The presentation is below average verbally and visually.
3-4: The strategy contains all the elements needed. The work shows that students understand the essentials of the digital marketing strategy. The elements form a logical entity without any gaps, and references are used correctly and sufficiently. The chosen actions support the objectives, and several, high quality references are used. The presentation is on satisfactory level.
5: The work demonstrates an in-depth understanding of digital marketing strategy work. All the aspects are covered in a professional way, the strategy is diverse. The references are versatile, and the presentation is of high quality.

In group assignments: when assessing the performance of an individual student, peer evaluation (within a group) is in use. In other words, the student's group work activity effects on the course grade.

FINAL COURSE GRADE SCALE:

0-25: fail
26-49: 1
50-64: 2
65-79: 3
80-89: 4
90-100: 5

Degree of student's participation and in-class activity level can raise or lower the grade. Note: minimum 55% attendance is required for passing the course.

Hylätty (0)

0-25 points. See the criteria above "Arvioinnin kohteet, ajoitus ja menetelmät" / "Objects, timing and methods of assessment". Student is absent from classes 50% or more (=4 classes or more).

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

26-64 points. See the criteria above "Arvioinnin kohteet, ajoitus ja menetelmät" / "Objects, timing and methods of assessment"

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

65-89 points. See the criteria above "Arvioinnin kohteet, ajoitus ja menetelmät" / "Objects, timing and methods of assessment"

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

90-100 points. See the criteria above "Arvioinnin kohteet, ajoitus ja menetelmät" / "Objects, timing and methods of assessment"

Ilmoittautumisaika

02.12.2024 - 16.01.2025

Ajoitus

16.01.2025 - 20.03.2025

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Tekniikka ja liiketoiminta

Toimipiste

Kupittaan kampus

Opetuskielet
  • Suomi
  • Englanti
Paikat

0 - 45

Koulutus
  • Liiketalouden koulutus
  • Degree Programme in International Business
Opettaja
  • Saara Tikkanen
Ryhmät
  • PLMWES23
    PLMWES23 Liiketalous, matkailu ja wellness liiketoimintana, S23

Tavoitteet

The student is able to
- Recognize the potential of the web for company’s sales and marketing operations
- Explain how web traffic interacts with the web pages and how to use it for the company’s benefit
- Name the core terminology and indicators of web marketing
- Plan actions to increase visitor traffic and engagement
- Apply the basics of web analytics

Sisältö

- Features and capabilities of a well-working website
- Visibility of a webpage, SEO (search engine optimization)
- Tools and metrics for website optimization

Oppimateriaalit

Luentomateriaalit, DEMS-projektin materiaalit (www.dems.pro), ITSLearning-alustalla jaettu materiaali (esim. podcastit, videot, blogit jne.) sekä muu verkkomateriaali.

Opetusmenetelmät

- Lähiopetus (luennot, ryhmätyöt, parityöt, tentti)
- Itsenäinen opiskelu ja tiedonhaku
- Yhteistoiminnalliset oppimismenetelmät (esitykset)
- Mahdollinen vieraileva luennoitsija

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Kurssi sisältää kaksi ITS-tenttiä. Tarkat päivämäärät ilmoitetaan kurssin ensimmäisellä luennolla.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Yhteisöllinen oppiminen ja innovaatiopedagogiikka

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

-

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Kurssi koostuu ennakkotehtävästä (ohjeet alla), ITS-tenteistä (2 kpl) ja ryhmätöistä (3 kpl).

Aiheita opitaan sekä luennoilla että itsenäisesti.

Kurssin lopuksi opiskelijat antavat vertaispalautetta ryhmänsä yhteistyöstä, jota opettaja voi hyödyntää arvioinnissa.

Kurssin laajuus: 5 opintopistettä = noin 135 tuntia opiskelijan työskentelyä

Kurssilla on 50 % läsnäoloedellytys.

ENNAKKOTEHTÄVÄ:
Etsi verkkolähteistä 30 digitaalisen markkinoinnin termiä ja laadi niille omin sanoin kirjoittamasi määritelmät. Palauta lista (esim. docx- tai pdf-muodossa) ITSiin ennen kurssin ensimmäistä tapaamista (DL 15.1.2025).

Esimerkiksi:
Call to Action (CTA) = kehotus, joka ohjaa käyttäjää klikkaamaan mainosta tai sisältöä jatkaakseen (esim. "Lue lisää" tai "Osta nyt").

Sisällön jaksotus

Ajoitus: 16.01.2025 - 20.03.2025

Kurssi kattaa seuraavat aiheet:
- Johdatus digitaaliseen markkinointiin (mukaan lukien käsitteet, rooli markkinoinnissa ja liiketoiminnassa)
- Verkkosivuston rooli markkinoinnissa ja hakukoneoptimointi (SEO)
- Sisältömarkkinointi ja sosiaalinen media
- AI:n hyödyntäminen markkinoinnissa
- Digitaalisen markkinoinnin strategia ja asiakaspolku
- Digitaalinen mainonta (hakukonemainonta ja sosiaalisen median mainonta)
- Analytiikka digitaalisilla alustoilla
- Kestävä markkinointi, vastuullinen markkinointi
- AI:n hyödyntäminen markkinoinnissa

Viestintäkanava ja lisätietoja

ITS & sähköposti

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Tehtävät ja arviointikriteerit:
- Ennakkotehtävä (Hyväksytty/Hylätty)
- Verkkosivusto ja SEO -ryhmätehtävä 20 % (arviointiasteikko 0–5)
- Tentit 20 % + 20 % (arviointiasteikko 0–5)
- Digitaalisen mainoskampanjan ryhmätehtävä 20 % (arviointiasteikko 0–5)
- Strategisen sisältösuunnitelman ryhmätehtävä (raportti ja esitys) 20 % (arviointiasteikko 0–5)
- Osallistuminen (läsnäoloprosentti sekä osallistuminen opetukseen ja esitystilaisuuksiin)
- Itse- ja vertaisarviointi (Hyväksytty/Ei suoritettu)

Hylätty (0)

Opiskelijan osallistuminen on alle 50 % lähiopetustunneista, hän ei osallistu ryhmätöihin tai tenttiin, tai hän jättää ennakkotehtävän tekemättä, jolloin kurssin suoritukseksi merkitään "Hylätty." Vapaamatkustaminen ryhmätöissä johtaa kurssin hylkäämiseen. Kurssi hylätään, jos jokin tehtävistä sisältää yli 90 % plagioitua sisältöä. Yksittäinen tehtävä hylätään, jos se sisältää yli 50 % plagioitua sisältöä.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija osoittaa perustason ymmärrystä digitaalisen markkinoinnin käsitteistä ja kurssilla käsitellyistä aiheista. Hän noudattaa ohjeita, mutta itsenäinen ongelmanratkaisukyky puuttuu. Palautetut tehtävät ovat laadultaan samankaltaisia kuin tekoälyn tuottamat sisällöt, ja niistä puuttuu henkilökohtainen pohdinta ja oivallukset.

Opiskelija osallistuu heikosti ryhmätöihin eikä osoita ammattimaista työskentelyotetta. Ryhmäraporttien kielellinen laatu ja opiskelijan antama ammatillinen vaikutelma ovat tyydyttävällä tasolla. Arvioidut tehtävät ovat riittämättömiä ja ne on palautettu myöhässä.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija ymmärtää kurssin aiheet ja osaa keskustella oppimistaan asioista. Hän pystyy soveltamaan oppimiaan tietoja ja taitoja annettujen tehtävien ratkaisemiseksi. Opiskelijalla on jonkin verran kykyä analysoida tietoa ja tunnistaa syy-seuraussuhteita johtopäätöstensä ja teorian välillä. Hän osoittaa hyviä itsenäisen ja ryhmätyöskentelyn taitoja sekä aktiivisuutta opetustilanteissa.

Ryhmätehtävät ovat tavoitteellisia. Teoreettinen pohja on hyvin perusteltu ja sovellettu asianmukaisesti käsiteltävään aiheeseen. Johtopäätökset esitetään loogisesti ja selkeästi.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osoittaa erinomaista ymmärrystä ja soveltamista digitaalisen markkinoinnin periaatteista sekä kurssilla käsitellyistä aiheista. Palautetut tehtävät ovat ammattimaisesti laadittuja, tavoitteellisia ja sisältävät runsaasti omaperäisiä ajatuksia ja oivalluksia, joissa lähteet on viitattu läpinäkyvästi. Johtopäätökset pohjautuvat vahvaan teoreettiseen perustaan, ne esitetään loogisesti, ja pohdinta heijastaa aidosti ryhmän tai opiskelijan omia näkemyksiä.

Opiskelija on erittäin aktiivinen opetustilanteissa, esityksissä ja ryhmätyöskentelyssä.

Ilmoittautumisaika

02.08.2024 - 31.08.2024

Ajoitus

01.09.2024 - 31.12.2024

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Tekniikka ja liiketoiminta

Toimipiste

Kupittaan kampus

Opetuskielet
  • Englanti
Paikat

0 - 50

Koulutus
  • Degree Programme in International Business
Opettaja
  • Ritva Hyttinen
Ryhmät
  • PBUADS24
    Degree Programme in Business Administration PBUADS24

Tavoitteet

The student
- is aware of cultural identities and appreciates different cultural values and norms
- has a better understanding of how each culture perceives e.g. time and space, verbal and nonverbal communication, or approaches to teamwork
- has cultural competence to interact with people from different cultures
- knows theoretical frameworks on culture and can apply them to authentic situations
- is aware of varying practices in different business cultures
- is able to apply knowledge and skills in working and communicating with ease and confidence in intercultural situations

Arviointiasteikko

H-5

Ilmoittautumisaika

01.06.2024 - 15.09.2024

Ajoitus

01.09.2024 - 31.12.2024

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Tekniikka ja liiketoiminta

Toimipiste

Paikasta riippumaton

Opetuskielet
  • Englanti
Paikat

0 - 45

Koulutus
  • Degree Programme in International Business
Opettaja
  • Ajaya Joshi
Ryhmät
  • PINBOS23
    International Business Online Autumn 2023

Tavoitteet

The student is able to

- Assess new possibilities for expanding the business operations
- Differentiate between various market entry strategies.
- Acquire, organize and analyze data to make justified market entry strategy decisions
- Plan and implement marketing operations

Sisältö

- market analysis and making decision on which markets to enter
- market entry strategies and the models of implementing them
- marketing approaches for today’s digitalized business environments
- marketing research and designing international marketing programme

Oppimateriaalit

Will be available in Itslearning
Gerald Albaum., E. D., 2011. International Marketing and Export Management. Seventh ed. Essex: Pearson Education.
Hollensen, S., 2016. Global Marketing. Seventh. ed. London: Pearson Education.
James X. Zhan, R. B., 2015. world Investment Report, Geneva: United Nations Publication.

Opetusmenetelmät

The students study the theoretical background at home (cf. reading to be completed prior to every workshop)
The students will watch prerecorded video of chapter summaries
The contact hours are mainly used to review group assignments and workshops.
BYOD for each “lecture” as the course book & internet access are needed to do the case studies

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Independent studies, flipped learning, case study analysis, online live team discussions, and project-based learning.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

15 Hours (Online small team and all team meetings)
70 hours: (Reading course materials and application of Internationalization marketing frameworks)
25 hours: (group assignment research and writing)
10 hours: (case study preparations)

Sisällön jaksotus

Chapter 1 : Course introduction, group formation
Trends in International business: FDI flow, globalization, the LSEs and SMEs
Chapter 3 : Internationalization theories
Chapter 4 : Assessing firm’s international competitiveness
Chapter 5 : Global Market Research (all group session)
Chapter 8 : The international market selection process (Case Nano)
Chapter 10 :Export modes and Intermediate Entry Modes
Product showcase (Week 46) : all group session, portfolio presentation and feedback

Viestintäkanava ja lisätietoja

All the components (individual assignments, peer reviews…) of this course will be graded as follow:
Fail (0pts), Good (1pts) and Excellent (2pts)
2 Group discussions: 4 points maximum
3 Pair assignments: 6 points
1 Individual assignments: 2 points maximum
Pair presentation: 1 point
Attendance: 1 point
The students can get a maximum of altogether 12 points.
The points translate as follow for the final grade:
0-5 points: fail; 6 points: 1; 7 points: 2; 8 points: 3; 9-10 points; 4; 11-12 points: 5
Please note that:
Missing a deadline equals 0 points (medical certificate accepted)
The two individual assignments and the team assignment are compulsory to do to be able to pass the course. Missing an impromptu test or a peer review is not disqualifying, it only affects negatively the final grade.

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

en
Attendance: (Small team meetings/ All group meetings
1 pts (75% compulsory attn.)
course will be graded as follow:
Fail (0pts), Good (1pts) and Excellent (2pts)
2 Group discussions: 4 points maximum
3 Pair assignments: 6 points
2 Individual assignments: 4 points maximum
Pair presentation: 1 point

The students can get a maximum of altogether 12 points.
The points translate as follow for the final grade:
0-5 points: fail; 6 points: 1; 7 points: 2; 8 points: 3; 9-10 points; 4; 11-12 points: 5

Hylätty (0)

Passive or no participation throughout the course. The student show very limited knowledge and understanding of the main areas of the course as well as inability to grasp fundamental international marketing theories and inability apply theories in project work. Zero or insignificant contribution in completion of team assignments. Student show very little ability to gather and interpret relevant data to come to informed judgments that include reflection about what is asked for the assignments. The student has difficulties in communicating his/her ideas to others. Several parts of the text are unclear.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Limited participation throughout the course duration and contribution towards the completion of team assignments. The student can demonstrate limited knowledge and understanding of the main areas of the course. The student shows difficulties in applying his/her knowledge and understanding of the content. Basic understanding of International marketing theories, and limited ability apply knowledge into practice. The student has difficulties in communicating his/her ideas to others. Some parts of the text are unclear

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Good participation throughout the course duration, and encourages (support) other study team members in contributing towards the team assignments. Good understanding of key International marketing theories, and able to demonstrate how to apply theoretical knowledge into practice. The student demonstrates good ability to gather and interpret relevant data to inform judgments that include reflection about what is asked for the assignments. The student is able to communicate his/her ideas to others. Important parts of the text are clear and well written.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Excellent participant throughout the course duration, and encourages (support/guide) other study team members in contributing towards the team assignments. Excellent understanding of key International marketing theories, and able to demonstrate, apply theoretical knowledge into practice with valuable findings. The student ability to gather and interpret relevant data to is consistent thought the course duration. The student is able to communicate clearly his/her ideas to others in a professional way. Most of the text is clear and well written.

Ilmoittautumisaika

01.06.2024 - 12.09.2024

Ajoitus

12.09.2024 - 24.10.2024

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Tekniikka ja liiketoiminta

Toimipiste

Paikasta riippumaton

Opetuskielet
  • Englanti
Koulutus
  • Liiketalouden koulutus
  • Degree Programme in International Business
Opettaja
  • Saara Tikkanen
  • Arto Manninen
Ryhmät
  • PINBOS23
    International Business Online Autumn 2023

Tavoitteet

Having completed the course, the student is able to
- define basic terms
- describe most common business models
- apply simple business model analysis

Sisältö

- basic characteristics of digital business
- the most common tools and model used in digital business
- basic methods for business model analysis

Arviointiasteikko

H-5

Ilmoittautumisaika

01.06.2024 - 30.09.2024

Ajoitus

01.09.2024 - 31.12.2024

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Tekniikka ja liiketoiminta

Toimipiste

Paikasta riippumaton

Opetuskielet
  • Englanti
Koulutus
  • Degree Programme in International Business
Opettaja
  • Emmanuel Querrec
Ryhmät
  • PINBOS23
    International Business Online Autumn 2023

Tavoitteet

After completing this course the student is able to
- apply a logistical thinking when analyzing business operations
- understand the strategic importance and role of logistics in international trade
- is able to explain the nature of a logistic system in functional terms (transport, warehousing, information systems)
- make recommendation for improving a given supply chain
- maintain a positive and value creating relationships with suppliers and customers

Sisältö

- Supply Chain Management
- Supply Chain risks and optimization
- Transportation
- Warehousing
- Global trade processes and related documentation
- Process analysis

Oppimateriaalit

On-site and Online learning materials
Links to Videos
Readings (web, FINNA)
International Business, Global Edition, John D. Daniels, Lee H. Radebaugh and Daniel P.Sullivan, Pearson Education, Fifteenth edition, 2014. Chapter 18 (Global Production and Supply Chains). The book is freely available through the online materials database of TUAS (https://turkuamk.finna.fi/?lng=en-gb) at https://ebookcentral.proquest.com/lib/turkuamk-ebooks/reader.action?docID=5137609&ppg=738
Do not overuse book licences, use licences parsimonuouusly by avoiding multiple short time reading sessions.

Opetusmenetelmät

Blended approach: class meetings, online videos, readings, individual exercises.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Information is available on the learning platform.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Activity and case-based learning. Use of tools for analytics and decision-making in the context of supply chain management.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Possibility of on-site and online collaboration. Courses on Wednesdays as part of the International Semester.

Sisällön jaksotus

The implementation takes place on Spring 2023.
Please look at the exact dates, and possible updates on the course information sharing platforms (Peppi, Tuudo)..

Viestintäkanava ja lisätietoja

After completing this course the student is able to:
- understand the notion of value chain
- apply a value chain analysis to a case study
- understand the notion of supply chain
- apply suplpy chain thinking by drawing a supply chain diagram
- understand quality management
- apply a problem identification tool
- understand process thinking
- apply process mapping through drawing a flowchart diagram
- understand the notion of risk and risk management
- apply risk assessment tools
- understand the notion of sustainability and its impact on supply chains and consumer markets
Indicative structure of the course:
- value chain
- supply chain
- quality management
- process drawing
- risk management
- sustainability in the supply chain

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Assessment is based on participation to the online session, and application of the tools that support supply chain systems.

Hylätty (0)

The participant has not been present without satisfactory proof to at least 66% of the onsite and online meetings.
The participant fails to apply the tools that support supply chain systems due to lack of understanding of the theoretical rationale and tool usage requirements..The student has demonstrated limited knowledge and understanding of the chapter. The student has difficulties in applying his/her knowledge and understanding
of the chapter content to complete the task/assignment. The student demonstrates little ability to gather and interpret relevant data to inform judgments that include reflection
about what is asked for the task/assignment. The student has difficulties in communicating his/her ideas in writing to the reader. Some parts of the text are unclear.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

The participant understands the purpose of the tool that support supply chain systems and manages to apply them despite flaws in the usage requirements. The student has demonstrated good knowledge and understanding of the main areas of the chapter to complete the task/assignment.
The student shows he/she can apply his/her knowledge and understanding of the course content to complete the task/assignment.
The student demonstrates good ability to gather and interpret relevant data to inform judgments that include reflection about what is asked for the task/assignment.
The student is able to communicate their ideas in writing to the reader. Important parts of the text are clear and well written.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

The participant has a clear understanding the purpose of the tool that support supply chain systems and manages to apply them satisfyingly fulfilling the usage requirements. The student has demonstrated very good knowledge and understanding of the main areas of the chapter.
The student shows they can apply his/her knowledge and understanding of the course content to answer the task/assignment.
The student demonstrates very good ability to gather and interpret relevant data to inform judgments that include reflection about what is asked for the task/assignment.
The student is able to communicate clearly his/her ideas in writing to the reader in a professional way. Most of the text is clear and well written.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

The participant has a clear understanding the purpose of the tool that support supply chain systems and manages to apply them entirely fulfilling the usage requirements.
The participant is able to make analytical statements following the appllciation of tools. The student is able to create new knowledge. He/she innovates and shows full commitment in fulfilling the requirements.

Ilmoittautumisaika

02.08.2024 - 31.08.2024

Ajoitus

01.09.2024 - 31.12.2024

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Tekniikka ja liiketoiminta

Toimipiste

Kupittaan kampus

Opetuskielet
  • Englanti
Paikat

0 - 55

Koulutus
  • Degree Programme in International Business
Opettaja
  • Kai Schleutker
Ryhmät
  • PBUADK24
    Degree Programme in Business Administration PBUADK24

Tavoitteet

The primary course objective is to make students aware of all the essential elements within project management i.e. are aware of various approaches and tools necessary from project inception to delivery process.
After completing this course the student is able to
- describe the project management process
- draft a project plan and create project documentation
- describe how projects are followed and steered
- review various project management tools

Sisältö

- introduction to project management
- project organisation and the roles
- project communication and team building
- project management process overview
- project initiation, planning, scheduling and time management
- project steering and control

Arviointiasteikko

H-5

Ilmoittautumisaika

02.12.2024 - 09.01.2025

Ajoitus

09.01.2025 - 31.05.2025

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Tekniikka ja liiketoiminta

Toimipiste

Paikasta riippumaton

Opetuskielet
  • Englanti
Paikat

15 - 30

Koulutus
  • Degree Programme in International Business
Opettaja
  • Nicolas Le Grand
Ryhmät
  • PINBOS23
    International Business Online Autumn 2023

Tavoitteet

The student
- understands the usefulness of the research approach in the expert practice
- is able to clearly define the general conditions of a research activity
- is able to formulate research problems
- is able to practice basic qualitative and quantitative research and development process, and scientific communication (including report structuring, planning and dissemination)
- acknowledges and is able to take into consideration the special conditions of research in the business environment
- is able to make use of the existing research results critically and produce new knowledge

Sisältö

- research process
- scientific method and scientific approaches
- conducting a literature review
- research methodologies
- quantitative and qualitative data collection methods
- analyzing qualitative and quantitative data
- article writing and publishing

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Ilmoittautumisaika

02.12.2024 - 31.12.2024

Ajoitus

01.01.2025 - 31.05.2025

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Tekniikka ja liiketoiminta

Toimipiste

Paikasta riippumaton

Opetuskielet
  • Englanti
Koulutus
  • Degree Programme in International Business
Opettaja
  • Ajaya Joshi
Ryhmät
  • PINBOS23
    International Business Online Autumn 2023

Tavoitteet

Marketing a service can at times be more challenging than marketing a product. You are not selling something that is tangible; you are selling the invisible which cannot be touched or seen or tasted. Services can be tricky to market and sell, and therefore we need to have a different marketing approach for them than for products. More and more companies nowadays operate in service business, even those which we traditionally have known as industrial companies.
After completing this course you will
- recognise the basic characteristics and trends of services marketing.
- be able to take customer experience into account as one extremely important element, as it has an impact on the perceived value of the service.
- know the key models, for example gap analysis for evaluating service quality
- be able to develop services using the principles and tools of service design

Sisältö

Contents
- the differentiating characteristics of service in comparison to physical products
- marketing thinking behind a successful services marketing
- creation and development of service and service offering
- critical elements when marketing service; service quality, service culture, customer experience, etc.

Arviointiasteikko

H-5