Siirry suoraan sisältöön

Urheilun sponsoroinnin ja varainhankinnan korkeakouludiplomi

Tutkinto:
Ei tutkintoon johtava koulutus

Tutkintonimike:
Ei tutkintoon johtava koulutus

Laajuus:
60 op

Urheilun sponsoroinnin ja varainhankinnan korkeakouludiplomi
Urheilun sponsoroinnin ja varainhankinnan korkeakouludiplomi
Urheilun sponsoroinnin ja varainhankinnan korkeakouludiplomi
Urheilun sponsoroinnin ja varainhankinnan korkeakouludiplomi
Ilmoittautumisaika

02.12.2024 - 31.12.2024

Ajoitus

01.01.2025 - 28.02.2025

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Tekniikka ja liiketoiminta

Toimipiste

Kupittaan kampus

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Urheilun sponsoroinnin ja varainhankinnan korkeakouludiplomi
Opettaja
  • Arto Kuuluvainen
Ryhmät
  • DUSVAK25
    Urheilun sponsoroinnin ja varainhankinnan korkeakouludiplomi

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija:
• Tuntee urheiluliiketoiminnan keskeiset käsitteet, markkinat ja toimijat sekä ymmärtää urheilun merkityksen globaalina liiketoimintana.
• Osaa arvioida urheilun taloudellisia vaikutuksia yhteiskuntaan ja liiketoimintaan.
• Osaa tunnistaa ja kuvata erilaisia urheiluun liittyviä erityispiirteitä.
• Ymmärtää urheilumarkkinoinnin ja urheilumyynnin perusteita.
• On tutustunut urheiluliiketoiminnan trendeihin.

Sisältö

Urheiluliiketoiminnan keskeiset käsitteet, eritysipiirteet ja liiketoiminnan merkitys ja vaikutukset.

Oppimateriaalit

ItsLearning-ympäristön materiaalit sekä seuraavat kirjat:
• Auvinen T. & Kuuluvainen A. 2017. "Urheiluseurojen sisäpiirissä". Alma Talent.
• Jalonen H., Haltia J., Tuominen S., & Ryömä A. 2017. "Arvoluonnin pelikirja urheilun ja liiketoiminnan rajapintaan". Turku: Turun ammattikorkeakoulu.
https://www.turkuamk.fi/fi/tutkimus-kehitys-ja-innovaatiot/julkaisuhaku/109/

Opetusmenetelmät

Kurssi suoritetaan täysin etänä ItsLearning-oppimisalustan kautta, hyödyntäen monimuotoista oppimista.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Ei tenttiä

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Innovaatiopedagogiikka, joka korostaa itseohjautuvaa oppimista. Opiskelijoiden kurssin aikana palauttamat tehtävät liitetään joko heitä lähellä oleviin urheiluseuroihin, urheilijoihin ja/tai alan ajankohtaisiin teemoihin.

Case-harjoitteet
Kurssin aikana annettuihin materiaaleihin tutustuminen

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei valinnaisia suoritustapoja.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

• Online luennot (nauhoitetut)
• Etätehtävät
• Kirjallisuus
• Kirjalliset raportit
Yhteensä 135 tuntia

Sisällön jaksotus

Opintojakson kieli on suomi. Opintojakson suoritettuaan opiskelija:
• Tuntee urheiluliiketoiminnan keskeiset käsitteet, markkinat ja toimijat sekä ymmärtää urheilun merkityksen globaalina liiketoimintana.
• Osaa arvioida urheilun vaikutuksia yhteiskuntaan.
• Osaa tunnistaa ja kuvata erilaisia urheiluun liittyviä erityispiirteitä.
• Ymmärtää urheilumarkkinoinnin ja urheilumyynnin perusteita.
• On tutustunut urheiluliiketoiminnan trendeihin.

Viestintäkanava ja lisätietoja

Kurssin viestintä tapahtuu ItsLearning-oppimisalustan kautta.

Arviointiasteikko

H-5

Hylätty (0)

Kurssin aikana palautettavat tehtävät puuttuvat tai ovat hyvin puutteellisia. Tehtävässä ei ole noudatettu annettuja ohjeita, ja vastaukset ovat heikkolaatuisia.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

• Palautettavissa tehtävissä teemoja on käsitelty suppeasti ja luettelomaisesti, eivätkä nämä vastaa täysin ohjeistuksia.
• Palautettavien tehtävien sisällöissä on ristiriitaisuutta ja epäjohdonmukaisuutta.
• Kieliasu on heikkoa

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

• Palautettavien tehtävien asiasisältö vastaa tehtävänantoa jokseenkin hyvin.
• Tehtävissä on epäolennaista sisältöä vain vähän tai ei ollenkaan.
• Omakohtainen reflektio asioista on ainakin jossain määrin puutteellista tai ohutta.
• Palautettavien tehtävien rakenteet ja kieliasu on selkeää ja lukijaystävällistä.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

• Palautettavat tehtävät vastaavat tehtävänantoa erinomaisesti ja ne osoittavat, että opiskelija todella hallitsee keskeiset asiasisällöt.
• Opiskelija on kuvannut teemoja monipuolisesti ja laadukasta ja relevanttia lähdeaineistoa on hyödynnetty kattavasti.
• Pohdintoja, perusteluja, kritiikkiä, omia näkemyksiä ja johtopäätöksiä on esitetty erittäin runsaasti, kattavasti ja johdonmukaisesti.
• Kieliasu on erittäin selkeää ja lukijaystävällistä. Lisäksi palautettavien tehtävien rakenne on looginen & lähteisiin on viitattu oikein.