Skip to main content

Basics of Business Law (5cr)

Code: KH00BO95-3033

General information


Enrollment
25.08.2025 - 26.09.2025
Registration for the implementation has ended.
Timing
26.09.2025 - 13.12.2025
Implementation is running.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Engineering and Business
Campus
Kupittaa Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Library and Information Services
Teachers
Pauliina Kansanoja
Course
KH00BO95

Realization has 4 reservations. Total duration of reservations is 12 h 0 min.

Time Topic Location
Fri 26.09.2025 time 09:00 - 12:00
(3 h 0 min)
Lähiopetus, Juridinen osaaminen KH00BO95-3033
LEM_B163 Vellamo muunto
Fri 24.10.2025 time 13:00 - 16:00
(3 h 0 min)
Lähiopetus, Juridinen osaaminen KH00BO95-3033
LEM_B163 Vellamo muunto
Fri 14.11.2025 time 09:00 - 12:00
(3 h 0 min)
Lähiopetus, Juridinen osaaminen KH00BO95-3033
LEM_B163 Vellamo muunto
Fri 12.12.2025 time 09:00 - 12:00
(3 h 0 min)
Lähiopetus, Juridinen osaaminen KH00BO95-3033
LEM_B163 Vellamo muunto
Changes to reservations may be possible.

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Opintojaksolla on neljä (4) lähiopetuskertaa.
Lähitapaamiset ovat:
26.9. klo 9-12
24.10.klo 13-16
14.11. klo 9-12
12.12. klo 9-12

Lähiopetuksen lisäksi opintojakso sisältää oppimistehtäviä ja osaamistestin.

Objective

Students are able to use legal thinking in business related matters and are familiar with the principles and procedures of legal matters. The student is able to make contracts related to daily business and knows the regulation of marketing products and services. With regard to labor law the student is familiar with regulations related to employment contracts and collective agreements, so that he / she is able to resolve issues related to employment relationships in his / her work duties, if necessary. The student knows basics of company law for corporate administration and own business.

Content

Tarkennetaan toteutussuunnitelmassa.

Materials

Mm. seuraava kirjallisuus:
Kyläkallio, K. (2013). Yritysjuridiikka. Edita. Helsinki.
Korte, A., Savolainen, H., Suojanen, K.& Vanhanen, P. (2015) Lakiopas. Juridiikan perusteet. 1. painos. KS-Kustannus. Helsinki
Koivumäki, E. (2022). Markkinointijuridiikka (Uudistettu painos.). Kauppakamari.

Opiskelijan tekemät luentomuistiinpanot.
ITSlearning- oppimisalustalla jaettava opetus- ja luentomateriaali.
Opiskelijan itse valitsema kirjallisuus ja verkkomateriaali.

Teaching methods

Oppiminen tapahtuu erilaisia oppimismenetelmiä hyödyntäen, mm. lähiopetus, itsenäinen ja ryhmätyöskentely, tiedonhaku, raportointi, olemassa olevan ja uuden tiedon yhdisteleminen loogisiksi kokonaisuuksiksi sekä keskustelut ja case-esimerkit.

Exam schedules

Osaamistesti 12.12.

Pedagogic approaches and sustainable development

Opintojaksolla voidaan hyödyntää monipuolisesti ja tarkoituksenmukaisesti erilaisia pedagogisia oppimismenetelmiä; luentoja, keskustelua, osallistavia tehtäviä, raportointia, tiedonhakua, ryhmä- ja yksilötyöskentelyä.
Opetus perustuu yhdessä oppimiseen, jatkuvaan oppimiseen sekä eri lähteistä saatavan tiedon yhdistelemiseen ja uuden tiedon muodostamiseen.

Opintojaksolla vahvistetaan tiedonhankinnan ja ryhmätyöskentelyn taitoja työelämälähtöisesti.

Student workload

Opiskelijan laskennallinen työmäärä 5op=135h.

Evaluation methods and criteria

Opintosuoritusten arviointi perustuu opintojakson osaamistavoitteisiin ja arviointikriteereihin. Osaamisen arviointiperusteet kuvataan yksityiskohtaisesti opintojakson toteutussuunnitelmassa, ja ne käsitellään opiskelijoiden kanssa opintojakson toteutuksen alussa

Opintojakso arvioidaan asteikolla H-5, 5 (kiitettävä), 4 (hyvä), 3 (hyvä), 2 (tyydyttävä), 1 (tyydyttävä) ja 0 (hylätty).

Opintojakson arviointi muodostuu oppimistehtävistä (70%) ja osaamistestistä (30%).

Failed (0)

Opiskelija ei ole palauttanut oppimistehtävää tai se ei tyydyttävästikään vastaa tehtävänantoa.
Osaamistesti on tekemättä tai suoritus on hylätty.

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

Oppimistehtävä on puutteellinen eikä vastaa tehtävänantoa, vaan raportissa ja sisällössä on huomattavia puutteita.
Raportti on vaikealukuinen ja sisältää asiavirheitä.
Puutteelliset lähdemerkinnät.
Osaamistesti on suoritettu hyväksytysti erillisen pisteytyksen mukaisesti.

Assessment criteria, good (3-4)

Oppimistehtävä on tehty huolellisesti ja se vastaa tehtävänantoa.
Käsitellyt aiheet ja näkökulmat ovat tarkoituksenmukaisia ja sisältö osoittaa ymmärrystä ja opiskelijan omaa pohdintaa aiheesta.
Raportti on sisällöltään asiallinen eikä sisällä asiavirheitä.
Sisältö on perusteltua ja helppolukuista.
Tuotos sisältää monipuolisesti luotettavia lähteitä, jotka on asianmukaisesti merkitty.

Osaamistesti on suoritettu hyväksytysti erillisen pisteytyksen mukaisesti.

Assessment criteria, excellent (5)

Oppimistehtävä on laadittu kiitettävästi, noudattaen tehtävänantoa.
Valittu näkökulma on perusteltu ja sitä on käsitelty monipuolisesti omaa pohdintaa tietopohjaan yhdistellen.
Tuotos ei sisällä asiavirheitä, se on selkeä ja helppolukuinen.
Lähteitä on käytetty monipuolisesti ja ne ovat luotettavia. Lähdemerkinnät on asianmukaisesti tehty tekstiin ja lähdeluetteloon.

Osaamistesti on suoritettu hyväksytysti erillisen pisteytyksen mukaisesti.

Further information

Ensisijainen viestintäkanava on ITSlearning- oppimisalusta.
Akuuteissa tilanteissa opettajalle voi laittaa sähköpostia.

Go back to top of page