Skip to main content

Finnish Language and Communication (3 cr)

Code: 1001006-3089

General information


Enrollment
02.09.2019 - 10.09.2019
Registration for the implementation has ended.
Timing
09.09.2019 - 31.12.2019
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
3 cr
Local portion
1 cr
Virtual portion
2 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Arts Academy
Teaching languages
Finnish
Seats
1 - 30
Teachers
Anne Antero
Johanna Vaaherkumpu
Course
1001006
No reservations found for realization 1001006-3089!

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Kurssi alkaa 9.9. klo 13.30. Läsnäolo ensimmäisillä tunneilla välttämätöntä. Jos et pääse tunnille, ota yhteyttä opettajaan sähköpostitse (anne.antero@turkuamk.fi). Muutoin osallistuminen lähiopetukseen on vapaahetoista mutta hyödyllistä ja suositeltavaa.
Ajoitus 9.9.-21.10.2019. Tarkempi ajoitus ja sisältö Optimassa. Saat oikeuden työtilaan, kun olet ilmoittautunut ja sinut on hyväksytty toteutukselle. Työtila avautuu 9.9.

Objective

The student is able to act in a purposeful way in communicating and interacting in working life situations. He/she is able to take into consideration the receiver, the situation and the demands of the field and to communicate in an analytical, understandable and convincing manner.
The student is able and willing to develop his/her skills in the Finnish language and communication as part of his/her professional competence.

Content

Students know how to
-interpret the professional texts in their own field as part of information literacy skills and use their skills in new, different situations (for instance, text analysis and summary)
-write factual, consistent and understandable texts (for instance, small scale studies, reports, essays, professional presentations using source material) and to give references to sources according to given instructions (the basics of research communication)
-use up-to-date tools as support for their own linguistic ability in proof-reading (central contents in correcting language and text)
-act in a professional way in the verbal communication situations in working life, and to prepare for diverse speaking situations in a purposeful way (i.e. with the help of situation analysis and analysis plan)
-express themselves clearly using visual aids and by using language appropriate to the situation
-assess their own communication skills (the language and structure of spoken and written language, factors affecting readability and understandability, the effectiveness of the message)and to give and receive constructive criticism

Materials

Kirjallisuutta omien oppimistavoitteiden ja erikoistumisalueen mukaan. Oppimateriaalista osa on Optimassa, osan opiskelija laatii tekemällä muistiinpanoja. Harjoituksista ja toiminnallisista tunneista ei ole saatavilla materiaalia sähköisesti.

Teaching methods

Lähiopetus, itsenäinen työskentely, tiimityöskentely, tiedonhankinta, harjoitukset, aiemman osaamisen hyödyntäminen ja vahvistaminen, opitun vieminen käytäntöön, reflektointi ja osaamisen jakaminen.

Exam schedules

Kurssilla on Oikeakielisyys ja lähdemerkinnät -tentti. Tentin voi uusia kaksi kertaa, ja tulokseksi tulee kaikkien yrityskertojen keskiarvo. Tenttiin valmistaudutaan ennakkomateriaalin avulla. Materiaali on saatavilla Optimassa.

Pedagogic approaches and sustainable development

Toiminnallisuuteen ja tekemiseen perustuva lähiopetus, verkko-opetus ja itsenäinen työskentely. Kurssilla luetaan, kirjoitetaan, keskustellaan ja esiinnytään.

Completion alternatives

Ota sähköpostitse yhteyttä opettajaan (anne.antero@turkuamk.fi), jos suoritat kurssin ahot-menettelyllä. Tutustu kurssin sisältöön ja tavoitteisiin ja perustele, miten aiempi osaamisesi vastaa kurssin sisältöä ja tavoitteita.

Student workload

Oppimistehtävät ja niiden kuormitus on esitetty Optimassa kurssin opintojaksoesittelyssä, joka on nähtävillä koko kurssin ajan. Lähiopetusta on 18 tuntia ja itsenäistä työskentelyä 63 tuntia. Kolmen opintopisteen kurssin työmäärä on yhteensä 81 tuntia.

Evaluation methods and criteria

Arviointi perustuu kirjallisiin ja suullisiin yksilö- ja ryhmätehtäviin, osallistumisaktiivisuuteen ja määräaikojen noudattamiseen. Kunkin tehtävän arviointiperusteet ovat nähtävillä Optimassa tehtäväkuvauksen yhteydessä.

Failed (0)

Opiskelija ei ole suorittanut kurssin hyväksymisehtojen mukaisia tehtäviä tai yksittäistä tehtävää hyväksytysti tai tehtävä puuttuu kokonaan. Opiskelija on osallistunut lähitunneille ja pienryhmän työskentelyyn vain vähän tai ei lainkaan.

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

Opiskelija on suorittanut kaikki hyväksymisehtojen mukaiset oppimistehtävät sovitussa aikataulussa mutta saavuttanut oppimistavoitteet niukasti tai pintapuolisesti. Opiskelija on hyödyntänyt ajankohtaista ja tarkoituksenmukaista lähdemateriaalia vain vähän tai pintapuolisesti. Opiskelija on osallistunut ryhmän työskentelyyn vähän.

Assessment criteria, good (3-4)

Opiskelija on suorittanut kaikki hyväksymisehtojen mukaiset oppimistehtävät ja suurimman osan osallistumista ja aktiivisuutta osoittavista tehtävistä sovitussa aikataulussa ja saavuttanut oppimistavoitteet hyvin. Opiskelija on hankkinut ja hyödyntänyt ajankohtaista ja tarkoituksenmukaista tietoa tehtävissään. Opiskelija on osallistunut ryhmän työskentelyyn aktiivisesti.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät sovitussa aikataulussa, saavuttanut oppimistavoitteet ja osoittanut laajaa perehtyneisyyttä viestinnän teemoihin. Opiskelija on hyödyntänyt ajankohtaista ja tarkoituksenmukaista tietoa monipuolisesti ja luovasti. Opiskelija on sitoutunut ryhmän työskentelyyn ja omalta osaltaan edistänyt tavoitteiden saavuttamista.

Further information

Tunneille tarvitaan oma tietokone ja puhelin mukaan (BYOD).
Kirjallisten tehtävien yleispalautteen lisäksi on mahdollista saada pienryhmissä tarkempaa palautetta. Palautekeskustelut pidetään erikseen ilmoitettavana ajankohtana klo 16 ja 18 välillä. Palaute toteutetaan vuorovaikutteisena keskusteluna Skype-tapaamisessa. Aika varataan lähettämällä opettajalle Skype-kokouskutsu Outlookista.

Go back to top of page