Skip to main content

Degree Programme in Performing Arts

Degree:
Bachelor of Culture and Arts

Degree title:
Tanssinopettaja (AMK), Bachelor of Culture and Arts

Credits:
240 ects

Degree Programme in Performing Arts/ Dance teacher
Degree Programme in Performing Arts/ Dance teacher
Degree Programme in Performing Arts/ Dance teacher
Degree Programme in Performing Arts
Enrollment

02.07.2024 - 30.11.2024

Timing

04.09.2024 - 26.05.2025

Number of ECTS credits allocated

4 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

Arts Academy

Campus

Linnankatu Arts Campus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

10 - 10

Degree programmes
  • Degree Programme in Performing Arts
Teachers
  • Heidi Alppirinne
  • Minna Karesluoto
Groups
  • PTANSS23

Objective

Opiskelija soveltaa taidetanssista saamaansa tietoa ja kokemusta suunnitellessaan ja toteuttaessaan taidetanssin opetusjaksoja eri ikäryhmille erityisesti tanssitaiteen perusopetuksessa ja ammatillisella toisella asteella.

Content

Opiskelija tunnistaa taidetanssin tekniikoita ja tyylejä, jäsentää taidetanssin käsitteistöä ja analysoi eri liiketyylien ominaispiirteitä.
Opiskelija rakentaa eri ikä- ja taitotasoille soveltuvia taidetanssin opetuskokonaisuuksia sekä kartoittaa tuloksekkaan opetuksen taustatekijöitä ja edellytyksiä.
Opiskelija soveltaa oppimaansa taidetanssin perusopetuksen yleisen ja laajan oppimäärän sekä ammatillisen II asteen opettamiseen.
Opiskelija opettaa opiskelijatovereilleen suunnittelemansa tunnin käyttäen itse kehittämäänsä liikemateriaalia sekä toimii arvioijana opiskelijatovereidensa toteuttamilla tunneilla.

Evaluation scale

H-5

Enrollment

02.10.2024 - 09.01.2025

Timing

02.12.2024 - 29.04.2025

Number of ECTS credits allocated

2 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

Arts Academy

Campus

Linnankatu Arts Campus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

7 - 10

Degree programmes
  • Degree Programme in Performing Arts
Teachers
  • Heidi Alppirinne
  • Katja Korpi
Groups
  • PTANSS23

Evaluation scale

Hyväksytty/Hylätty

Enrollment

12.08.2024 - 31.10.2024

Timing

03.09.2024 - 18.12.2024

Number of ECTS credits allocated

2 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

Arts Academy

Campus

Linnankatu Arts Campus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

10 - 10

Degree programmes
  • Degree Programme in Performing Arts
Teachers
  • Heidi Alppirinne
  • Minna Karesluoto
Groups
  • PTANSS22

Objective

Opiskelija saavuttaa baletille ominaiset tanssin tekniset ja ilmaisulliset ammatilliset perusvalmiudet.
Opiskelija pystyy ammatillisella perustasolla kehollisesti ilmaisemaan ja analyyttisesti selvittämään balettitreenauksen liittyvät peruskäsitteet ja terminologian.

Content

Sisältö rakentuu ryhmäopetuksesta tanssistudiossa tekniikkaopettajan ja muusikon johdolla sekä itsenäisistä oppimistehtävistä.
Tekniikkatunnit etenevät läpi opintojen yhteensä kuutena opintojaksona (I-III opintovuosi) syys- (a) ja kevätlukukausittain (b): I a + b; II a + b; III a + b.

Evaluation scale

H-5

Enrollment

12.08.2024 - 31.10.2024

Timing

04.09.2024 - 16.12.2024

Number of ECTS credits allocated

2 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

Arts Academy

Campus

Linnankatu Arts Campus

Teaching languages
  • Finnish
Degree programmes
  • Degree Programme in Performing Arts
Teachers
  • Heidi Alppirinne
  • Minna Karesluoto
Groups
  • PTANSS23

Objective

Opiskelija saavuttaa baletille ominaiset tanssin tekniset ja ilmaisulliset ammatilliset perusvalmiudet.
Opiskelija pystyy ammatillisella perustasolla kehollisesti ilmaisemaan ja analyyttisesti selvittämään balettitreenauksen liittyvät peruskäsitteet ja terminologian.

Content

Sisältö rakentuu ryhmäopetuksesta tanssistudiossa tekniikkaopettajan ja muusikon johdolla sekä itsenäisistä oppimistehtävistä.
Tekniikkatunnit etenevät läpi opintojen yhteensä kuutena opintojaksona (I-III opintovuosi) syys- (a) ja kevätlukukausittain (b): I a + b; II a + b; III a + b.

Evaluation scale

H-5

Enrollment

19.08.2024 - 31.10.2024

Timing

03.09.2024 - 18.12.2024

Number of ECTS credits allocated

3 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

Arts Academy

Campus

Linnankatu Arts Campus

Teaching languages
  • Finnish
Degree programmes
  • Degree Programme in Performing Arts
Teachers
  • Heidi Alppirinne
Groups
  • PTANSS21

Objective

Opiskelija saavuttaa baletille ominaiset tanssin tekniset ja ilmaisulliset ammatilliset perusvalmiudet.
Opiskelija pystyy ammatillisella perustasolla kehollisesti ilmaisemaan ja analyyttisesti selvittämään balettitreenauksen liittyvät peruskäsitteet ja terminologian.

Content

Sisältö rakentuu ryhmäopetuksesta tanssistudiossa tekniikkaopettajan ja muusikon johdolla sekä itsenäisistä oppimistehtävistä.
Tekniikkatunnit etenevät läpi opintojen yhteensä kuutena opintojaksona (I-III opintovuosi) syys- (a) ja kevätlukukausittain (b): I a + b; II a + b; III a + b.

Evaluation scale

H-5

Enrollment

19.08.2024 - 30.11.2024

Timing

04.09.2024 - 16.12.2024

Number of ECTS credits allocated

3 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

Arts Academy

Campus

Linnankatu Arts Campus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

10 - 14

Degree programmes
  • Degree Programme in Performing Arts
Teachers
  • Heidi Alppirinne
  • Minna Karesluoto
Groups
  • PTANSS24

Objective

Opiskelija saavuttaa baletille ominaiset tanssin tekniset ja ilmaisulliset ammatilliset perusvalmiudet.
Opiskelija pystyy ammatillisella perustasolla kehollisesti ilmaisemaan ja analyyttisesti selvittämään balettitreenauksen liittyvät peruskäsitteet ja terminologian.

Content

Sisältö rakentuu ryhmäopetuksesta tanssistudiossa tekniikkaopettajan ja muusikon johdolla sekä itsenäisistä oppimistehtävistä.
Tekniikkatunnit etenevät läpi opintojen yhteensä seitsemänä opintojaksona (I – IV opintovuosi) syys- (a) ja kevätlukukausittain (b): I a + b, II a + b, III a + b, IV a.

Evaluation scale

H-5

Enrollment

19.08.2024 - 31.10.2024

Timing

03.09.2024 - 18.12.2024

Number of ECTS credits allocated

3 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

Arts Academy

Campus

Linnankatu Arts Campus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

10 - 14

Degree programmes
  • Degree Programme in Performing Arts
Teachers
  • Heidi Alppirinne
Groups
  • PTANSS24

Evaluation scale

Hyväksytty/Hylätty

Enrollment

12.08.2024 - 11.11.2024

Timing

03.09.2024 - 18.12.2024

Number of ECTS credits allocated

2 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

Arts Academy

Campus

Linnankatu Arts Campus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

10 - 10

Degree programmes
  • Degree Programme in Performing Arts
Teachers
  • Heidi Alppirinne
Groups
  • PTANSS23

Evaluation scale

Hyväksytty/Hylätty

Enrollment

12.08.2024 - 31.10.2024

Timing

03.09.2024 - 18.12.2024

Number of ECTS credits allocated

2 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

Arts Academy

Campus

Linnankatu Arts Campus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

10 - 10

Degree programmes
  • Degree Programme in Performing Arts
Teachers
  • Heidi Alppirinne
Groups
  • PTANSS22

Evaluation scale

Hyväksytty/Hylätty

Enrollment

01.05.2024 - 30.09.2024

Timing

02.09.2024 - 16.12.2024

Number of ECTS credits allocated

3 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

Arts Academy

Campus

Linnankatu Arts Campus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

4 - 4

Degree programmes
  • Degree Programme in Performing Arts
Teachers
  • Katja Korpi
Groups
  • PTANSS21

Objective

Opetusharjoittelija suunnittelee, toteuttaa ja itsearvioi taidetanssin opintojakson eri kohderyhmille. Opetusharjoittelija laatii asiantuntevan ja rakentavan vertaispalautteen muille opetusharjoittelijoille.
Opetusharjoittelija hyödyntää sujuvasti aineopintoja, tekniikkaopintoja ja pedagogisia opintoa harjoittelussaan.

Content

Opetusharjoittelijat suunnittelevat lukukauden kestävän taidetanssin opintojakson. Harjoittelu koostuu opetuksen ja yhteissuunnittelun lisäksi opetustuntien seuraamisesta, itse- ja vertaisarvioinnista ja jaksosuunnitelmien päivittämisestä.
Opetusharjoittelija suunnittelee ja toteuttaa itsenäisesti taidetanssituntinsa opetusjaksollaan ja ottaa vastuun opetettavasta ryhmästä.
Opetusharjoittelija kommentoi opetettavan ryhmän kirjoittamat esitysarviot ja seuraa ryhmän läsnäoloa ja opetuksen toteutusta.

Evaluation scale

Hyväksytty/Hylätty

Enrollment

01.06.2024 - 30.09.2024

Timing

02.09.2024 - 18.12.2024

Number of ECTS credits allocated

2 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

Arts Academy

Campus

Linnankatu Arts Campus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

10 - 10

Degree programmes
  • Degree Programme in Performing Arts
Teachers
  • Katja Korpi
Groups
  • PTANSS22

Objective

Opiskelija saavuttaa jazztanssille ominaiset tanssin tekniset ja ilmaisulliset ammatilliset perusvalmiudet.
Opiskelija pystyy ammatillisella perustasolla kehollisesti ilmaisemaan ja analyyttisesti selvittämään jazztanssin treenauksen liittyvät peruskäsitteet ja terminologian.

Content

Sisältö rakentuu ryhmäopetuksesta tanssistudiossa tekniikkaopettajan ja muusikon johdolla sekä itsenäisistä oppimistehtävistä.
Tekniikkatunnit etenevät läpi opintojen yhteensä kuutena opintojaksona (I-III opintovuosi) syys- (a) ja kevätlukukausittain (b): I a + b; II a + b; III a + b.

Evaluation scale

H-5

Enrollment

01.06.2024 - 30.09.2024

Timing

02.09.2024 - 18.12.2024

Number of ECTS credits allocated

2 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

Arts Academy

Campus

Linnankatu Arts Campus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

10 - 10

Degree programmes
  • Degree Programme in Performing Arts
Teachers
  • Katja Korpi
Groups
  • PTANSS23

Objective

Opiskelija saavuttaa jazztanssille ominaiset tanssin tekniset ja ilmaisulliset ammatilliset perusvalmiudet.
Opiskelija pystyy ammatillisella perustasolla kehollisesti ilmaisemaan ja analyyttisesti selvittämään jazztanssin treenauksen liittyvät peruskäsitteet ja terminologian.

Content

Sisältö rakentuu ryhmäopetuksesta tanssistudiossa tekniikkaopettajan ja muusikon johdolla sekä itsenäisistä oppimistehtävistä.
Tekniikkatunnit etenevät läpi opintojen yhteensä kuutena opintojaksona (I-III opintovuosi) syys- (a) ja kevätlukukausittain (b): I a + b; II a + b; III a + b.

Evaluation scale

H-5

Enrollment

01.06.2024 - 30.09.2024

Timing

02.09.2024 - 18.12.2024

Number of ECTS credits allocated

3 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

Arts Academy

Campus

Linnankatu Arts Campus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

10 - 14

Degree programmes
  • Degree Programme in Performing Arts
Teachers
  • Katja Korpi
Groups
  • PTANSS21

Evaluation scale

H-5

Enrollment

20.06.2024 - 30.09.2024

Timing

02.09.2024 - 18.12.2024

Number of ECTS credits allocated

3 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

Arts Academy

Campus

Linnankatu Arts Campus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

10 - 14

Degree programmes
  • Degree Programme in Performing Arts
Teachers
  • Katja Korpi
Groups
  • PTANSS24

Objective

Opiskelija saavuttaa jazztanssille ominaiset tanssin tekniset ja ilmaisulliset ammatilliset perusvalmiudet.
Opiskelija pystyy ammatillisella perustasolla kehollisesti ilmaisemaan ja analyyttisesti selvittämään jazztanssin treenauksen liittyvät peruskäsitteet ja terminologian.

Content

Sisältö rakentuu ryhmäopetuksesta tanssistudiossa tekniikkaopettajan ja muusikon johdolla sekä itsenäisistä oppimistehtävistä.
Tekniikkatunnit etenevät läpi opintojen yhteensä seitsemänä opintojaksona (I – IV opintovuosi) syys- (a) ja kevätlukukausittain (b): I a + b, II a + b, III a + b, IV a.

Evaluation scale

H-5

Enrollment

02.12.2024 - 31.01.2025

Timing

07.01.2025 - 30.05.2025

Number of ECTS credits allocated

3 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

Arts Academy

Campus

Linnankatu Arts Campus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

6 - 10

Degree programmes
  • Degree Programme in Performing Arts
Teachers
  • Katja Korpi
Groups
  • PTANSS22

Objective

Opiskelija soveltaa taidetanssista saamaansa tietoa ja kokemusta suunnitellessaan ja toteuttaessaan taidetanssin opetusjaksoja eri ikäryhmille erityisesti tanssitaiteen perusopetuksessa ja ammatillisella toisella asteella.

Content

Opiskelija tunnistaa taidetanssin tekniikoita ja tyylejä, jäsentää taidetanssin käsitteistöä ja analysoi eri liiketyylien ominaispiirteitä.
Opiskelija rakentaa eri ikä- ja taitotasoille soveltuvia taidetanssin opetuskokonaisuuksia sekä kartoittaa tuloksekkaan opetuksen taustatekijöitä ja edellytyksiä.
Opiskelija soveltaa oppimaansa taidetanssin perusopetuksen yleisen ja laajan oppimäärän sekä ammatillisen II asteen opettamiseen.
Opiskelija opettaa opiskelijatovereilleen suunnittelemansa tunnin käyttäen itse kehittämäänsä liikemateriaalia sekä toimii arvioijana opiskelijatovereidensa toteuttamilla tunneilla.

Evaluation scale

Hyväksytty/Hylätty

Enrollment

19.08.2024 - 31.12.2024

Timing

02.09.2024 - 19.05.2025

Number of ECTS credits allocated

1 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

Arts Academy

Campus

Linnankatu Arts Campus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

3 - 10

Degree programmes
  • Degree Programme in Performing Arts
Teachers
  • Heidi Alppirinne
Groups
  • PTANSS21

Objective

The student can create a plan to complete the studies and prepare him/herself for situations in job-hunting.
Developing working life skills – towards working life
- The student can apply what he/she has learned in a work environment

- The student gives feedback through the student barometre questionnaire

ISP
- The student creates an employment and career plan

Content

Developing working life skills – towards working life
- training the use of innovative methods

- RDI/cooperatives/working life as a part of studies

- thesis as a part of studies and career planning

- entrepreneurship
- practical training
- working life skills

- cooperation with companies
ISP
- development discussion

- the graduation process

- opportunities for postgraduate studies

Evaluation scale

Hyväksytty/Hylätty

Enrollment

02.07.2024 - 30.11.2024

Timing

04.09.2024 - 28.05.2025

Number of ECTS credits allocated

4 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

Arts Academy

Campus

Linnankatu Arts Campus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

10 - 14

Degree programmes
  • Degree Programme in Performing Arts
Teachers
  • Heidi Alppirinne
Groups
  • PTANSS24

Objective

Opiskelija soveltaa taidetanssista saamaansa tietoa ja kokemusta suunnitellessaan ja toteuttaessaan taidetanssin opetusjaksoja eri ikäryhmille erityisesti tanssitaiteen perusopetuksessa ja ammatillisella toisella asteella.

Content

Opiskelija tunnistaa taidetanssin tekniikoita ja tyylejä, jäsentää taidetanssin käsitteistöä ja analysoi eri liiketyylien ominaispiirteitä.
Opiskelija rakentaa eri ikä- ja taitotasoille soveltuvia taidetanssin opetuskokonaisuuksia sekä kartoittaa tuloksekkaan opetuksen taustatekijöitä ja edellytyksiä.
Opiskelija soveltaa oppimaansa taidetanssin perusopetuksen yleisen ja laajan oppimäärän sekä ammatillisen II asteen opettamiseen.
Opiskelija opettaa opiskelijatovereilleen suunnittelemansa tunnin käyttäen itse kehittämäänsä liikemateriaalia sekä toimii arvioijana opiskelijatovereidensa toteuttamilla tunneilla.

Evaluation scale

Hyväksytty/Hylätty

Enrollment

20.05.2024 - 30.09.2024

Timing

03.09.2024 - 16.12.2024

Number of ECTS credits allocated

3 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

Arts Academy

Teaching languages
  • Finnish
Seats

7 - 7

Degree programmes
  • Degree Programme in Performing Arts
Teachers
  • Heidi Alppirinne
  • Katja Korpi
Groups
  • PTANSS23

Evaluation scale

Hyväksytty/Hylätty

Enrollment

05.08.2024 - 29.11.2024

Timing

03.09.2024 - 17.12.2024

Number of ECTS credits allocated

2 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

Arts Academy

Campus

Linnankatu Arts Campus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

10 - 10

Degree programmes
  • Degree Programme in Performing Arts
Teachers
  • Heidi Alppirinne
Groups
  • PTANSS22

Objective

Opiskelija saavuttaa nykytanssille ominaiset tanssin tekniset ja ilmaisulliset ammatilliset perusvalmiudet.
Opiskelija pystyy ammatillisella perustasolla kehollisesti ilmaisemaan ja analyyttisesti selvittämään nykytanssin treenauksen liittyvät peruskäsitteet ja terminologian.

Content

Sisältö rakentuu ryhmäopetuksesta tanssistudiossa tekniikkaopettajan ja muusikon johdolla sekä itsenäisistä oppimistehtävistä.
Tekniikkatunnit etenevät läpi opintojen yhteensä kuutena opintojaksona (I-III opintovuosi) syys- (a) ja kevätlukukausittain (b): I a + b; II a + b; III a + b.

Evaluation scale

H-5

Enrollment

02.07.2024 - 29.11.2024

Timing

03.09.2024 - 16.12.2024

Number of ECTS credits allocated

2 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

Arts Academy

Campus

Linnankatu Arts Campus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

10 - 10

Degree programmes
  • Degree Programme in Performing Arts
Teachers
  • Heidi Alppirinne
Groups
  • PTANSS23

Objective

s

Content

Sisältö rakentuu ryhmäopetuksesta tanssistudiossa tekniikkaopettajan ja muusikon johdolla sekä itsenäisistä oppimistehtävistä.
Tekniikkatunnit etenevät läpi opintojen yhteensä kuutena opintojaksona (I-III opintovuosi) syys- (a) ja kevätlukukausittain (b): I a + b; II a + b; III a + b.

Evaluation scale

H-5

Enrollment

02.07.2024 - 29.11.2024

Timing

03.09.2024 - 17.12.2024

Number of ECTS credits allocated

3 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

Arts Academy

Campus

Linnankatu Arts Campus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

10 - 10

Degree programmes
  • Degree Programme in Performing Arts
Teachers
  • Heidi Alppirinne
Groups
  • PTANSS21

Objective

Opiskelija saavuttaa nykytanssille ominaiset tanssin tekniset ja ilmaisulliset ammatilliset perusvalmiudet.
Opiskelija pystyy ammatillisella perustasolla kehollisesti ilmaisemaan ja analyyttisesti selvittämään nykytanssin treenauksen liittyvät peruskäsitteet ja terminologian.

Evaluation scale

H-5

Enrollment

02.07.2024 - 30.11.2024

Timing

03.09.2024 - 18.12.2024

Number of ECTS credits allocated

3 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

Arts Academy

Campus

Linnankatu Arts Campus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

10 - 14

Degree programmes
  • Degree Programme in Performing Arts
Teachers
  • Heidi Alppirinne
Groups
  • PTANSS24

Objective

Opiskelija saavuttaa nykytanssille ominaiset tanssin tekniset ja ilmaisulliset ammatilliset perusvalmiudet.
Opiskelija pystyy ammatillisella perustasolla kehollisesti ilmaisemaan ja analyyttisesti selvittämään nykytanssin treenauksen liittyvät peruskäsitteet ja terminologian.

Content

Sisältö rakentuu ryhmäopetuksesta tanssistudiossa tekniikkaopettajan ja muusikon johdolla sekä itsenäisistä oppimistehtävistä.
Tekniikkatunnit etenevät läpi opintojen yhteensä seitsemänä opintojaksona (I – IV opintovuosi) syys- (a) ja kevätlukukausittain (b): I a + b, II a + b, III a + b, IV a.

Evaluation scale

H-5

Enrollment

01.05.2024 - 30.09.2024

Timing

02.09.2024 - 29.12.2024

Number of ECTS credits allocated

2 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

Arts Academy

Campus

Linnankatu Arts Campus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

7 - 8

Degree programmes
  • Degree Programme in Performing Arts
Teachers
  • Katja Korpi
Groups
  • PTANSS22

Evaluation scale

Hyväksytty/Hylätty

Enrollment

05.08.2024 - 31.12.2024

Timing

02.09.2024 - 26.05.2025

Number of ECTS credits allocated

10 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

Arts Academy

Campus

Linnankatu Arts Campus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

10 - 10

Degree programmes
  • Degree Programme in Performing Arts
  • Degree Programme in Performing Arts
  • Degree Programme in Music
Teachers
  • Heidi Alppirinne
  • Katja Korpi
Groups
  • PTANSS21

Evaluation scale

H-5

Enrollment

02.08.2024 - 31.12.2024

Timing

02.09.2024 - 25.05.2025

Number of ECTS credits allocated

10 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

Arts Academy

Campus

Linnankatu Arts Campus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

10 - 10

Degree programmes
  • Degree Programme in Performing Arts
Teachers
  • Heidi Alppirinne
  • Katja Korpi
Groups
  • PTANSS21

Evaluation scale

H-5

Enrollment

02.08.2024 - 31.12.2024

Timing

02.09.2024 - 19.05.2025

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

Arts Academy

Campus

Linnankatu Arts Campus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

10 - 10

Degree programmes
  • Degree Programme in Performing Arts
  • Degree Programme in Performing Arts
  • Degree Programme in Music
Teachers
  • Heidi Alppirinne
  • Vesa Kankaanpää
  • Katja Korpi
Groups
  • PTANSS21

Materials

theses made by others, previously completed theses

Teaching methods

lectures, seminars, face-to-face and distance learning, independent work

Student workload

-participation in organized lectures and supervised teaching,
-conclusion of the thesis plan and thesis agreement,
- familiarization and reporting with theses written by others (Theseus)
-working as an opponent
-presenting your own thesis

Content scheduling

The student draws up a plan for his thesis. The student formulates a key investigative question and justifies own arguments both verbally and in writing. The student presents their research idea or an idea of a functional or artistic or pedagogic project in seminars and acts as an opponent of the research idea/ plan and text of fellow students. Students complete an online course in information retrieval. The student works on the thesis and presents its progress and the final thesis in seminars.

Evaluation scale

H-5

Assessment methods and criteria

-participation in organized lectures and supervised courses and in processing of other theses and theses,
-conclusion of the thesis plan and the thesis agreement,
- study and report on others' theses
-working as an opponent
-presenting your thesis at different stages of it

Assessment criteria, fail (0)

The student does not manage the core competencies of the study course in a manner that meets minimum requirements.

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

The student demonstrates mastery of the study course's core competencies in a manner that meets the minimum requirements. The student has participated in the required group assignments and evaluation discussions and completed the learning tasks required in the study course successfully.

Assessment criteria, good (3-4)

The student demonstrates that he/she masters the core competencies of the study course well. The student has participated in the required group assignments and evaluation discussions well and completed the learning tasks required in the study course successfully. The student is able to direct his/her own work in a self-directed, goal-oriented and responsible manner.

Assessment criteria, excellent (5)

The student demonstrates his/her mastery of the core competencies of the study course commendably/excellently. The student has participated in the required group assignments and evaluation discussions excellently and completed the learning tasks required in the study course successfully. The student is able to direct his/her own work in a self-directed, goal-oriented and responsible manner. The student demonstrates profound competence of the study course objectives.

Enrollment

20.06.2024 - 08.09.2024

Timing

26.08.2024 - 30.08.2024

Number of ECTS credits allocated

1 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

Arts Academy

Campus

Linnankatu Arts Campus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

10 - 14

Degree programmes
  • Degree Programme in Performing Arts
Teachers
  • Katja Korpi
Groups
  • PTANSS24

Objective

On the course, the student gets to know Turku University of Applied Sciences as an organisation and work community.
- The student gets to know his/her study group and TUAS as a work community.

- The student can tell about Turku University of Applied Sciences as a learning environment.

- The student can tell what is studied and how you study in the field in question.

- The student can tell about issues affecting the ability to study and the related practices

Content

- cooperation skills and working in a team

- Student Union TUO

- getting to know different learning environments and tools premises, SoleOPS, Messi, Optima, WinhaWille, email, course timetables, library

- the special qualities of higher education studies compared to upper secondary/vocational studies: e.g. the importance of planning the use of time, large amount of independent work

- the special qualities of the field of study, the structure of the degree programme, ISP i.e. the individual study plan

- guidance and counselling services, student benefits, health care, insurances

Evaluation scale

Hyväksytty/Hylätty

Enrollment

31.07.2024 - 29.11.2024

Timing

14.10.2024 - 19.12.2024

Number of ECTS credits allocated

2 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

Arts Academy

Campus

Linnankatu Arts Campus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

10 - 10

Degree programmes
  • Degree Programme in Performing Arts
Teachers
  • Heidi Alppirinne
Groups
  • PTANSS22

Objective

Opiskelija luo vastuullisesti ja suunnitelmallisesti yleisölle esitettävän liikekokonaisuuden.
Opiskelija hallitsee liikkeen ja esityksen osatekijöiden yhdistämisen niin, että hänen valitsemistaan osatekijöistä kehittyy koreografiaprosessin kautta täysipainoinen tanssiteos.
Opiskelija pystyy rakentavaan palautteen työstämiseen prosessinsa aikana sekä esitetyn teoksen palautteen käsittelyyn ja analyysiin.
Opiskelija ottaa vastuun tanssijoidensa ja tuotantoryhmänsä työskentelystä sekä toimii yhteistyössä valo- ja äänisuunnittelun, puvuston sekä tuotannon opetuksesta vastaavien kanssa esityskokonaisuuden aikaansaamisessa, toteuttamisessa ja markkinoinnissa.
Opiskelija suoriutuu teoksensa digitaalisesta dokumentoinnista ja levityksestä.

Evaluation scale

Hyväksytty/Hylätty

Enrollment

02.07.2024 - 29.11.2024

Timing

03.09.2024 - 19.12.2024

Number of ECTS credits allocated

3 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

Arts Academy

Campus

Linnankatu Arts Campus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

10 - 10

Degree programmes
  • Degree Programme in Performing Arts
Teachers
  • Heidi Alppirinne
Groups
  • PTANSS22

Objective

Opiskelija luo vastuullisesti ja suunnitelmallisesti yleisölle esitettävän liikekokonaisuuden.
Opiskelija hallitsee liikkeen ja esityksen osatekijöiden yhdistämisen niin, että hänen valitsemistaan osatekijöistä kehittyy koreografiaprosessin kautta täysipainoinen tanssiteos.
Opiskelija pystyy rakentavaan palautteen työstämiseen prosessinsa aikana sekä esitetyn teoksen palautteen käsittelyyn ja analyysiin.
Opiskelija ottaa vastuun tanssijoidensa ja tuotantoryhmänsä työskentelystä sekä toimii yhteistyössä valo- ja äänisuunnittelun, puvuston sekä tuotannon opetuksesta vastaavien kanssa esityskokonaisuuden aikaansaamisessa, toteuttamisessa ja markkinoinnissa.
Opiskelija suoriutuu teoksensa digitaalisesta dokumentoinnista ja levityksestä.

Evaluation scale

Hyväksytty/Hylätty

Enrollment

12.08.2024 - 29.11.2024

Timing

10.09.2024 - 18.12.2024

Number of ECTS credits allocated

2 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

Arts Academy

Campus

Linnankatu Arts Campus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

10 - 14

Degree programmes
  • Degree Programme in Performing Arts
Teachers
  • Heidi Alppirinne
Groups
  • PTANSS24

Objective

The student gains practical knowledge and skills in voice and percussion as related to dance. The student learns the history and context of the western art music, instruments of the orchestra, and skills to analyze music. They also attend performances and write in a competent manner about musical concerts. 
The student possesses well-argued skills in music appreciation.

Content

Practical studies in voice and percussion.
Movement studies which explore the basis of rhythmic structures common and divergent to both the music and dance.
The twentieth century collaborative process between choreographers and composers.
Jazz and extra-western music/dance forms.

Evaluation scale

Hyväksytty/Hylätty

Enrollment

02.07.2024 - 30.11.2024

Timing

03.09.2024 - 02.12.2024

Number of ECTS credits allocated

1 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

Arts Academy

Campus

Linnankatu Arts Campus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

10 - 10

Degree programmes
  • Degree Programme in Performing Arts
Teachers
  • Heidi Alppirinne
Groups
  • PTANSS23

Evaluation scale

Hyväksytty/Hylätty

Enrollment

02.07.2024 - 30.11.2024

Timing

05.09.2024 - 12.12.2024

Number of ECTS credits allocated

2 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

Arts Academy

Campus

Linnankatu Arts Campus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

10 - 14

Degree programmes
  • Degree Programme in Performing Arts
Teachers
  • Heidi Alppirinne
Groups
  • PTANSS24

Objective

Opiskelija soveltaa omaksumaansa perustason tietopohjaa länsimaisen taidetanssin kulttuurihistorian keskeisistä kysymyksistä tanssinopettajan työssä.
Opiskelija osaa keskustella tanssihistoriasta ja tanssitaiteen yhteiskunnallisesta asemasta ammattimaisesti. Opiskelija osaa tulkita ja analysoida omaa tanssitaiteellista ja taidepedagogista toimintaansa suhteessa historiaan ja yhteiskuntaan. Opiskelija tunnistaa tanssikentän toimintatapoja ja ilmiöitä. Opiskelija hallitsee omatoimisen tiedonhankinnan tanssin historiasta ja tanssin asemasta yhteiskunnassa.

Content

Tanssihistoria esiromanttisesta klassiseen balettiin ja 1900-luvun alusta nykypäivään.
Tanssitaiteen ja yhteiskunnan väliset suhteet.

Evaluation scale

Hyväksytty/Hylätty

Enrollment

02.07.2024 - 30.11.2024

Timing

05.09.2024 - 12.12.2024

Number of ECTS credits allocated

2 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

Arts Academy

Campus

Linnankatu Arts Campus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

10 - 10

Degree programmes
  • Degree Programme in Performing Arts
Teachers
  • Heidi Alppirinne
Groups
  • PTANSS23

Objective

Opiskelija soveltaa omaksumaansa perustason tietopohjaa länsimaisen taidetanssin kulttuurihistorian keskeisistä kysymyksistä tanssinopettajan työssä.
Opiskelija osaa keskustella tanssihistoriasta ja tanssitaiteen yhteiskunnallisesta asemasta ammattimaisesti. Opiskelija osaa tulkita ja analysoida omaa tanssitaiteellista ja taidepedagogista toimintaansa suhteessa historiaan ja yhteiskuntaan. Opiskelija tunnistaa tanssikentän toimintatapoja ja ilmiöitä. Opiskelija hallitsee omatoimisen tiedonhankinnan tanssin historiasta ja tanssin asemasta yhteiskunnassa.

Content

Tanssihistoria esiromanttisesta klassiseen balettiin ja 1900-luvun alusta nykypäivään.
Tanssitaiteen ja yhteiskunnan väliset suhteet.

Evaluation scale

Hyväksytty/Hylätty

Enrollment

02.07.2024 - 29.11.2024

Timing

03.09.2024 - 20.12.2024

Number of ECTS credits allocated

2 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

Arts Academy

Campus

Linnankatu Arts Campus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

10 - 14

Degree programmes
  • Degree Programme in Performing Arts
Teachers
  • Heidi Alppirinne
  • Katja Korpi
Groups
  • PTANSS24

Evaluation scale

Hyväksytty/Hylätty

Enrollment

02.07.2024 - 29.11.2024

Timing

03.09.2024 - 16.12.2024

Number of ECTS credits allocated

2 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

Arts Academy

Campus

Linnankatu Arts Campus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

10 - 10

Degree programmes
  • Degree Programme in Performing Arts
Teachers
  • Heidi Alppirinne
  • Katja Korpi
Groups
  • PTANSS23

Evaluation scale

Hyväksytty/Hylätty

Enrollment

02.07.2024 - 29.11.2024

Timing

03.09.2024 - 18.12.2024

Number of ECTS credits allocated

2 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

Arts Academy

Campus

Linnankatu Arts Campus

Teaching languages
  • Finnish
  • English
Seats

10 - 14

Degree programmes
  • Degree Programme in Performing Arts
Teachers
  • Heidi Alppirinne
Groups
  • PTANSS24

Materials

“Motif Writing” workbook, Ann Hutchington Guest/ The Language of Dance Center

Teaching methods

Throughout the whole teaching process of LMA there will be different approaches towards the material.
- Contact teaching on place (Taideakatemia, Linnankatu)
- individual practical exercising in the dance space
- reading and writing assignment as homework
- group discussions and reflection
- teamwork
- partner – work / “hands on”

International connections

Contact teaching on place (Taideakatemia, Linnankatu)
- lectures by teacher
- teaching language: English
- written workmaterial: English language / Finnish language
- the teacher takes into consideration that original terminology of LMA is in German and English language

Student workload

Movement Observation Task (max.2x 90 min. in school/90 min.home)
- learning to note observation with the help of a “coding sheet” (theory in class)
- class work: observing in partner work – observations of the other’s moving
- method: ticking – quantity/ amount of seen parameters of Bartenieff Fundamentals (Principles, Basic 6, Developmental patterns)
- class discussion/ reflection
- homework:
a) choreographing a warming up series of exercises (max.5) choosing from Bartenieff Fundamentals material
b) videotaping the own moving of the movements
c) noting (words) self-observation of doing/ sensing/proprioceptive
d) noting observations (coding sheet) after watching self on video
e) written reflection (100-150 words)

Assessment criteria, approved/failed

Evaluation criteria
- active participating during contact class
-showing growth in active use and application of LBMS in own movement practise

Content scheduling

Course unit information
Laban/Bartenieff Movement Studies (LBMS) is a teaching and learning system based on”Laban Movement Analysis” and “Bartenieff Fundamentals” , internationally applied in movement pedagogy, movement therapy and in the arts of movement and performance.
Studying and applying movement observation is supporting a multidimensional and comprehensive knowledge on movement theory and practice. The student will learn to integrate outer and inner experience of movement.

Objectives
The student is developing skills in movement observation, movement analysis and movement notation within the teaching and learning system in theory and practice of the Laban/Bartenieff Movement Studies.
The student is able to apply basic knowledge of Laban/Bartenieff Movement Studies in its own movement and dance practicing. The student understands the role of LBMS in movement education.

Content
- Learning to understand and integrate movement observation and analysis :
-by learning and applying exercises and work-tools of the systems of Bartenieff Fundamentals and Laban Movement Analysis in the Laban/Bartenieff Movement Studies (LBMS)
- Bartenieff Fundamentals: exercising principles, themes, developmental movement patterns
- Biography Irmgard Bartenieff: in reference to history/dance
- generating embodied knowledge
- Movement observation , movement analysis and movement notation using the system of Laban Movement Analysis
- Biography Rudolf Laban: in reference to history/ dance history
- Space: general space, personal space (Kinesphere), approach to kinesphere, use of dimensions, dimensional scale, diagonal scale
- Effort:
Effort factors and Effort elements, combinations of 3
- Relationship:
- degrees of relationship
- Phrasing: body parts, Body-Space phrasing, What is a phrase?
Movement notation/ Ann Hutchington Guest
- Learning the “Movement Alphabet”: Motif Writing – a simplified version of Labanotation/ Kinetography

Evaluation scale

Hyväksytty/Hylätty

Assessment methods and criteria

- teachers feedback / individual / group
- self-reflection onto relationship towards Laban Movement Analysis the subject of LMA

Enrollment

02.07.2024 - 31.10.2024

Timing

03.09.2024 - 18.12.2024

Number of ECTS credits allocated

2 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

Arts Academy

Campus

Linnankatu Arts Campus

Teaching languages
  • Finnish
  • English
Seats

10 - 10

Degree programmes
  • Degree Programme in Performing Arts
Teachers
  • Heidi Alppirinne
Groups
  • PTANSS23

Evaluation scale

Hyväksytty/Hylätty

Enrollment

02.07.2024 - 06.09.2024

Timing

02.09.2024 - 31.05.2025

Number of ECTS credits allocated

1 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

Arts Academy

Campus

Linnankatu Arts Campus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

10 - 14

Degree programmes
  • Degree Programme in Performing Arts
Teachers
  • Katja Korpi
Groups
  • PTANSS24

Objective

The course Higher education study skills and working life skills II continues on and deepens the themes of course I. During the first year of studies, the student’s responsibility for the studies increases.
Higher education study skills
- The student can evaluate his/her activities as a student in higher education and recognise his/her development needs

- The student understands the importance of study skills for the ability to study and as a working life skill

- The student recognizes the disadvantages of prolonged problematic situations for his/her studies

- The student recognizes the significance of the evaluation of and reflection on his/her own activities (self-reflection skills) in higher education studies and in developing as an expert

- The student can act in study groups and teams, and promotes reaching the group's target

- The student recognizes the significance of community-orientation and joint rules in studies and working life

- The student can give and receive constructive feedback which also promotes learning

- The student gives feedback through the student barometre questionnaire

Progress in studies and the targeted study time
- The student is committed to target-oriented studying

Support services for students
- The student is familiar with the guidance and counselling services in UAS studies

SoleOPS and ISP
- The student is familiar with the contents and structure of the curriculum of his/her degree programme

- The student understands what ISP is and why it is created

- The student knows how to use SoleOPS

- The student knows the opportunities for the accreditation of studies and competence

Content

Higher education study skills
- The material related to study and working life skills in Messi, the study skills guides of other higher education institutions and other study skills material online

- Planning of time use and using a calendar

- Broaching a subject and getting help from different guidance actors

- Expertise – of which skills do the actions of an expert consist

- Group dynamic and teamwork skills

- A safe study environment, the rules and regulations of TUAS

- The rules of the study group, acting in a work and study community, acting in the worker role

- Students' ways and methods of giving and receiving feedback

- Practising feedback skills

Progress in studies and the targeted study time
- The significance of completing 55 cr for the financing of the UAS

- months of student financial aid

- right to be absent

Support services for students
Guidance and counselling services: tutor teacher, study guidance counsellor, study secretary, international relations coordinator, degree programme leader, head of education and research
Routes which support well-being: study counselling psychologist, students’ health care services (public health nurse, doctor's and psychologist's services), accessibility, reading proficiency tests
SoleOPS and ISP
- Curriculum: core studies, professional studies, practical training and thesis and elective studies; how and based on what to select them

- SoleOPS, enrolling for courses

- SoleOPS, enrolling to resit examinations

- Development discussions as a study and working life skill

- SoleOPS, creating and updating the ISP

- knowledge on the tasks and basic skill requirements in the field

- internationalisation opportunities, in the home country and abroad

- SoleOPS, instructions on the accreditation of studies and competence and electronic services

Evaluation scale

Hyväksytty/Hylätty

Enrollment

19.08.2024 - 31.12.2024

Timing

02.09.2024 - 30.05.2025

Number of ECTS credits allocated

1 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

Arts Academy

Campus

Linnankatu Arts Campus

Teaching languages
  • Finnish
Degree programmes
  • Degree Programme in Performing Arts
Teachers
  • Heidi Alppirinne
Groups
  • PTANSS23

Objective

The student learns to evaluate and develop his/her study skills and professional competence.
Course targets
Higher education study skills
- The student can plan his/her studies and recognise development needs in his/her study skills and time management

- The student can study in different learning environments

- The student can evaluate his/her actions in higher education studies and in developing as an expert

- The student gives feedback through the student barometre questionnaire

ISP
- Based on the curriculum, the student can update his/her individual study plan

Content

Higher education study skills
- Inner entrepreneurship and goal-orientation

- teamwork skills

- keeping to a schedule

- giving and receiving feedback

- Innovation pedagogy

- classroom studies

- online learning environments

- working life oriented learning environments

- broaching a subject and getting help from different guidance actors

- developing into an expert

ISP
- competence paths

- practical training (the important of the practical training place in career planning, applying for a training place, evaluation of the realization)

- working life skills

- strengthening the professional identity

- the significance of career planning

- development discussion

- internationality as a part of the studies

Evaluation scale

Hyväksytty/Hylätty

Enrollment

31.05.2024 - 28.09.2025

Timing

02.09.2024 - 01.06.2025

Number of ECTS credits allocated

1 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

Arts Academy

Campus

Linnankatu Arts Campus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

6 - 10

Degree programmes
  • Degree Programme in Performing Arts
Teachers
  • Katja Korpi
Groups
  • PTANSS22

Objective

The student can act in different learning environments and develop his/her professional competence.
Developing working life skills – towards working life
- The student can apply what he/she has learned in a work environment

- The student gives feedback through the student barometre questionnaire

ISP
- The student creates an employment and career plan

Content

Deepening the working life and study skills
- RDI/cooperatives as a part of studies

- Individual study skills

- inner entrepreneurship

- thesis

- working life skills

- development discussion

- competence paths

- practical training

- cooperation with companies

- updating the ISP

- internationalisation (exchange studies, practical training abroad, internationalisation at home)

Evaluation scale

Hyväksytty/Hylätty

Enrollment

02.12.2024 - 31.01.2025

Timing

01.01.2025 - 26.05.2025

Number of ECTS credits allocated

8 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

Arts Academy

Campus

Linnankatu Arts Campus

Teaching languages
  • Finnish
Degree programmes
  • Degree Programme in Performing Arts
Teachers
  • Heidi Alppirinne
Groups
  • PTANSS21

Objective

Opiskelija ottaa vastuun harjoittelijana hänelle osoitetusta työstä ja soveltaa koulutuksessaan oppimansa suoriutuakseen hyvin työtehtävistään.

Content

Tanssinopettajan työn harjoittelu on tanssialan töiden harjoittelua eri kohderyhmien ja tahojen kanssa. Harjoittelijalta edellytetään työharjoittelusuunnitelman laatimista ja työharjoittelupäiväkirjan raportointia.

Evaluation scale

Hyväksytty/Hylätty