Tanssinopettajan ammatillinen kasvu 2 (1 op)
Toteutuksen tunnus: KU00CJ82-3002
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
19.08.2024 - 31.12.2024
Ajoitus
02.09.2024 - 30.05.2025
Opintopistemäärä
1 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Taideakatemia
Toimipiste
Linnankadun taidekampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Esittävän taiteen koulutus, Tanssinopettaja
Opettaja
- Heidi Alppirinne
Ryhmät
-
PTANSS23Tanssinopettaja syksy 23
- 02.09.2024 13:15 - 14:45, Tanssinopettajan ammatillinen kasvu 1 KU00CJ81-3003, Tanssinopettajan ammatillinen kasvu 2 KU00CJ82-3002, Tanssinopettajan ammatillinen kasvu 3 KU00CJ83-3001, Korkeakouluopiskelu- ja työelämätaidot 5 1002358-3263
- 02.09.2024 15:00 - 16:30, Tanssinopettajan ammatillinen kasvu 2 KU00CJ82-3002
- 06.09.2024 15:00 - 16:30, HOPS-keskustelut, Tanssinopettajan ammatillinen kasvu 2 KU00CJ82-3002
- 11.09.2024 15:00 - 16:30, HOPS-keskustelut, Tanssinopettajan ammatillinen kasvu 2 KU00CJ82-3002
- 04.10.2024 15:00 - 15:30, Tanssinopettajan ammatillinen kasvu 2 KU00CJ82-3002
- 11.12.2024 10:45 - 12:15, Tanssinopettajan ammatillinen kasvu 2 KU00CJ82-3002
- 11.12.2024 13:30 - 16:30, Ryhmisten kenraali, Tanssinopettajan ammatillinen kasvu 2 KU00CJ82-3002
- 17.12.2024 13:15 - 14:45, Baletin ja nykytanssin opetusharjoittelun purku
- 18.12.2024 13:15 - 16:30, Ryhmäkoreografioiden palautekeskustelu, Tanssinopettajan ammatillinen kasvu 2 KU00CJ82-3002, Tanssinopettajan ammatillinen kasvu 1 KU00CJ81-3003
Tavoitteet
Opiskelutaidot
• Opiskelija osaa suunnitella opintonsa ja tunnistaa opiskelutaitojensa ja ajanhallinnan kehittämistarpeita.
• Opiskelija tuntee ja ymmärtää innovaatiokompetenssit.
• Innovaatiokompetenssien avulla opiskelija osaa arvioida omaa toimintaansa korkeakouluopinnoissa ja asiantuntijana kehittymisessä.
HOPS
• Opiskelija osaa oppimissuunnitelman pohjalta päivittää henkilökohtaisen opintosuunnitelmansa.
Sisältö
Opiskelutaidot
o oman opintopolun mahdollisuuksien tunnistaminen
o aikataulussa pysyminen
o palautteen antaminen ja vastaanottaminen
o puheeksi ottaminen ja tuen hakeminen eri ohjaustahoilta
o opiskelijana kehittyminen
HOPS
o osaamispolut
o harjoittelu (harjoittelupaikan merkitys urasuunnittelussa, harjoittelupaikan hakeminen, toteutumisen arviointi)
o työelämätaidot
o ammatti-identiteetin vahvistuminen
o urasuunnittelun merkitys
o kehityskeskustelu
o kansainvälisyys osana opintoja
Opetusmenetelmät
Lähioppiminen, keskustelut, oppimispäiväkirja, oppimistehtävät, vierailut, vertaispalautteet, hops-keskustelut ja hopsin päivittäminen.
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Lähiopetus, itsenäinen työskentely, oppimistehtävät, keskustelut, vierailut, seminaari, digioppiminen.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
27h opiskelijan työtä. Oppimistehtävät annetaan jakson aikana.
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty
Hyväksytty
Aktiivinen osallistuminen kontaktiopetukseen, motivoituneisuus ja tavoitteellisuus opiskelussa, annettujen tehtävien tekeminen vastuullisella asenteella määräajassa ja vaaditussa laajuudessa, aktiivinen osallistuminen ryhmäkeskusteluihin. Osallistuminen hops-keskusteluihin. Osallistuminen 3.vsk:n ryhmäkoreografioiden kenraaliharjoitukseen ja purkukeskusteluun. Osallistuminen tanssinopettajakoulutuksen 3.vsk:n nykytanssin opetusharjoittelun palautekeskusteluun ja 4.vsk:n Sadonkorjuupäiville.
Hylätty
Tehtävät ovat jääneet tekemättä tai eivät vastaa tehtävänantoja. Poissaoloja lähiopetuksesta enemmän kuin 20%. Henkilökohtaiset hops-keskustelut käymättä ja/tai Sadonkorjuupäiville, 3.vsk:n ryhmäkoreografioiden kenraaliharjoitukseen ja purkukeskusteluun tai nykytanssin opetusharjoittelun palautekeskusteluun ei ole osallistuttu.
Sisällön jaksotus
Ammatillisen kasvun tukeminen, osallistuminen AMK:n lukuvuoden avajaisiin, sektorin (Taideakatemian) lukukauden avajaisiin ja yhteisiin tilaisuuksiin osallistuminen sekä osallistuminen hops-keskusteluihin, 3.vsk:n ryhmäkoreografioiden kenraaliharjoitukseen ja purkukeskusteluun, 3.vsk:n nykytanssin opetusharjoittelun palautekeskusteluun ja 4.vsk:n Sadonkorjuupäiville.
Lähiopetuksen teemoina mm.
- työelämätaidot
- ammatti-identiteetti
Ajoitus: Opintojen 2.lukuvuosi, lähiopetus annetun työohjelman mukaan.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Aktiivinen osallistuminen kontaktiopetukseen, motivoituneisuus ja tavoitteellisuus opiskelussa, annettujen tehtävien tekeminen vastuullisella asenteella määräajassa ja vaaditussa laajuudessa, aktiivinen osallistuminen ryhmäkeskusteluihin. Osallistuminen hops-keskusteluihin. Osallistuminen 3.vsk:n ryhmäkoreografioiden kenraaliharjoitukseen ja purkukeskusteluun. Osallistuminen 3.vsk:n nykytanssin opetusharjoittelun palautekeskusteluun ja 4.vsk:n Sadonkorjuupäiville.