Skip to main content

Degree:
Bachelor of Engineering

Degree title:
Insinööri (AMK), Bachelor of Engineering

Credits:
240 ects

Chemical Engineering
Chemical Engineering
Chemical Engineering
Chemical Engineering

Chemical Engineering
Enrollment

10.10.2024 - 26.01.2025

Timing

13.01.2025 - 31.05.2025

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

1 op

Mode of delivery

80 % Contact teaching, 20 % Distance learning

Unit

Chemical Industry

Campus

Kupittaa Campus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

35 - 45

Degree programmes
Teachers
  • Tuomas Nurmi
  • COS Opettaja
Scheduling groups
  • Avoimen AMK:n kiintiöpaikat. Ilmoittaudu ilman tätä pienryhmää. (Size: 5. Open UAS: 5.)
Groups
  • MKEMIK24
Small groups
  • Open UAS quota. Please enroll without selecting this group.

Objective

Student understands the basic of calculus and is able to
• Apply the derivative to analyze functions
• Apply differentials for error calculations
• Apply the definite integrals, e.g., in calculation of area or average
• Apply differential equations for modeling phenomena within engineering framework

Content

• Limit of a function
• Derivative function
• Differentials
• Integral function
• Definite integral
• Separable differential equations
• Linear differential equations

Materials

Tuomenlehto, Holmlund et al.: Insinöörin matematiikka. Edita.
Itslearning-sivujen kautta jaettava muu materiaali.

Teaching methods

Sulautuva oppiminen, lähiopetus, tehtäväperustaisuus, itsenäinen opiskelu, tiimityö

Opintojaksolla opiskellaan matemaattisia perustaitoja, jotka ovat insinöörityön perusta. Esimerkit ja tehtävät sisältävät alakohtaisia sovellusesimerkkejä. Opintojaksolla käytetään englanninkielistä lähdemateriaalia ja tutustutaan kansainvälisiin matematiikan merkintätapoihin ja terminologiaan, mikä antaa opiskelijoille valmiuksia ymmärtää kansainvälistä insinöörialan kirjallisuutta, standardeja yms. Tehtävien ratkomisessa opiskelijoita kannustetaan tiimityöskentelyyn. Opintojaksolla käytetään monipuolisesti digitaalista opiskelumateriaalia ja sähköistä oppimisympäristöä.

Exam schedules

Kevään lähipäivillä kaksi osakoetta kampuksella.
Opintojaksototeutuksen päätyttyä kampuksella kaksi uusintatilaisuutta, joissa voi uusia kumman tahansa osakokeista.

International connections

Kurssin alussa opiskelijat jaetaan pienryhmiin. Kurssi etenee viikkoteemoittain seuraavalla viikkoaikataululla:
1. Opiskelija tutustuu viikon teemaan itsenäisesti oppikirjan, opettajan tekemien opetusmateriaalien ja Itslearning-sivuilla jaettujen tukimateriaalien avulla.
2. Opiskelija tekee itsenäisesti Itslearning-järjestelmän kautta jaettuja laskuharjoituksia.
3. Opiskelijat tapaavat pienryhmittäin keskustellakseen viikon teemasta ja tehtävistä. Kokoontumisesta laaditaan raportti niistä ongelmista, jotka eivät ole kokoontumisen aikana ratkenneet vertaistuen avulla. Raportti palautetaan Itslearning-järjestelmään viimeistään torstaina.
4. Perjantaisin opettaja julkaisee raporttien perusteella vinkkivideot, joissa opastetaan havaituissa ongelmakohdissa. Tarvittaessa järjestetään reaaliaikaisia verkkotapaamisia.
5. Opiskelija viimeistelee laskuharjoituksena ja palauttaa ne Itslearning-järjestelmään viimeistään sunnuntaina.
6. Opettaja julkaisee tehtävien malliratkaisut

Student workload

Kurssin laajuus on 5 op, eli siihen kuuluva työmäärä on noin 135 h.
Kokeisiin ja niihin valmistautumiseen tarvitaan noin 18 h. Täten kurssin 13 viikkoteemaa varten on käytettävissä 117 h eli 9 h viikkoteemaa kohti, mikä jakautuu seuraavasti:
-Itsenäinen työskentely 4,5 h.
-Ryhmätyöskentely 3 h.
-Opetustilaisuuteen osallistuminen 1,5 h (vinkkivideot ja verkko-opetukset)

Content scheduling

Aloitusluento tammikuun lähipäivillä. Opetusta viikoittain viikoilla 3-20. Tarkempi aikataulu kurssin Itslearning-sivuilla.

Further information

Esitietona tarvitaan joko
---Opintojakso Insinöörimatematiikan perusteet tai
---Lukion matematiikan pitkä oppimäärä

Evaluation scale

H-5

Assessment methods and criteria

Arviointi perustuu pisteisiin, joita kerätään laskuharjoituksista (max 10 p.) ja osakokeista (max 2*15 p.). Kurssin läpäistääkseen opiskelijan on saatava
--Kummastakin osakokeesta vähintään 4 pistettä ja
--Osakokeista ja laskuharjoituksista yhteensä vähintään 16 pistettä.

LASKUHARJOITUKSISTA SAATAVIEN PISTEIDEN MÄÄRÄYTYMINEN:
--Laskuharjoituksista saatavien hyvityspisteiden määrä = 10*palautettujen tehtävien osuus.
--Tehtäväpisteiden saaminen edellyttää osallistumista 9 pienryhmäkokoukseen.
Yksityiskohdat Itslearning-sivuilla.

ARVOSANAN MÄÄRÄYTYMINEN:
Arvosana määräytyy pisteiden perusteella (tentin pisteet tai osakokeiden, laskuharjoitusten ja Villen yhteispisteet) seuraavan taulukon mukaan:
Arvosana 1 vaatii 16 pistettä
Arvosana 2 vaatii 21 pistettä
Arvosana 3 vaatii 26 pistettä
Arvosana 4 vaatii 31 pistettä
Arvosana 5 vaatii 36 pistettä

Qualifications

Precalculus course or skills.

Enrollment

17.11.2024 - 12.01.2025

Timing

13.01.2025 - 31.05.2025

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Teaching languages
  • Finnish
Degree programmes
Teachers
  • Kari Haajanen
Groups
  • MKEMIK23

Objective

Participants are able to describe specific features of diagnostic measurements and analyses, related apparatus, equipment and techniques.
Participants are are to describe and perform the most important diagnostic analyses.

Content

An introduction to the basic principles of selected diagnostic measurements and analyses.

Evaluation scale

H-5

Enrollment

01.12.2024 - 15.01.2025

Timing

13.01.2025 - 31.05.2025

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Teaching languages
  • Finnish
Seats

10 - 40

Degree programmes
Teachers
  • Jussi Hurri
Groups
  • MKEMIK23

Objective

• Understands basic concepts of electrical measurements
• Knows how to use multimeters and oscilloscopes
• Knows how to measure voltage, current and resistance
• Knows basics of signal conditioning

Content

• How to use multimeters and oscilloscopes
• Measuring small voltages and currents
• Resistance measurements, four point measurements
• Converting resistance and capacitance to voltage
• Signal amplifiers and filters

Evaluation scale

H-5

Enrollment

02.12.2024 - 15.01.2025

Timing

13.01.2025 - 30.04.2025

Number of ECTS credits allocated

3 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

Turku University of Applied Sciences

Campus

Kupittaa Campus

Teaching languages
  • English
Seats

25 - 40

Degree programmes
Teachers
  • Sari Loppela-Rauha
  • COS Opettaja
Groups
  • MKEMIK23

Objective

The student can function in English-language situations typically encountered within the field both in speaking and in writing. The student uses a varied range of language tools and strategies to develop his/her language skills within an authentic professional context. S/he can use field-related terminology and relevant written and spoken text types and registers. The student can realistically assess his/her English communication skills and needs for development, and can act accordingly. Level C1 of the Common European Framework of Reference for Languages is aimed at.

Content

Information is sought and retrieved from various kinds of English-language sources, and processed to produce reports, talks and other relevant output. The more demanding field-specific text types are studied. Presentation skills are enhanced. The demands of an international working environment are pondered. The study unit is partly integrated with studies in chemical engineering and materials technology.

Materials

Links to materials can be found in itslearning. Some material is provided by the students themselves.

Teaching methods

The topics dealt with both in speaking and in writing are related to the content matter within the student's study programme.

Exam schedules

The course is assessed continuously based on tasks and active attendance. There is no final exam and thus also no retake exam. Possibly some small tests on limited subject area content (homework material) along the way.

International connections

This is a skills subject and skills need to be practised. Webcam + microphone needed for online sessions, if any.
Note that all assignments include dealing with the topic both orally and in writing. For successful task completion, both components need to be taken care of. Thus, attendance in class meetings is necessary.
Language use and thinking skills are interrelated, which is why the course aims to provide food for thought on various themes.

Completion alternatives

None

Student workload

Practice sessions in the classroom or online
Independent information retrieval
Reporting in speaking and in writing

Content scheduling

Class meetings (three contact sessions 2+2+4 h), independent work, group work
- writing professional, field-specific texts
- presenting and discussing field-specific topics in a professional manner
- reading field-specific texts and utilizing the information in professional contexts
- learning and using key terminology of the field
- becoming professional, autonomous language users in working life

Further information

Course platform on itslearning
Compulsory attendance
Note that as regards written work, the use of e-dictionaries and spell checkers is recommended. Machine translation, Chat-GPT and similar tools are allowed but are not to do your work for you. Any sign of mechanically generated text will result in a request for the student to explain their work in speaking.

Evaluation scale

H-5

Assessment methods and criteria

One pre-class task (Instrumentation skills profile), two detailed course tasks, reading & processing of a field-related, peer-reviewed scientific article, in-class presentation, and one post-course task.
All tasks need to be completed acceptably as instructed on the itslearning platform.
Spoken and written work are of equal importance.

Assessment criteria, fail (0)

Tasks not completed or not in compliance with instructions, attendance criteria not met, and/or language issues seriously hampering communication.

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

- deficient mastery of language mechanics, e.g. problems with tenses or sentence formation
- pronunciation issues which hamper understanding
- message often unclear
- limited use of vocabulary
- deficient mastery of register (politeness, appropriate style, choice of words)
- tasks late or only partly completed
- little or no contribution to discussion and/or pair work in class
- for more than grade 1, the student must be capable of responding to questions and expressing their opinion in speaking
- references not provided

Assessment criteria, good (3-4)

The student has a communicative approach to language and is willing to develop as a language user but lacks proficiency in language mechanics. However, the message is always clear and the student is an active contributor in pair/group discussions. All tasks are completed.

Assessment criteria, excellent (5)

- tasks completed in accordance with instructions and by due date
- close to error-free mastery of language mechanics (CEFR C)
- clear pronunciation
- message coherent and clear
- good grasp of text structure
- versatile use of vocabulary
- good grasp of register (politeness, appropriate style)
- active contribution to class discussions and pair work
- correct use of references

Enrollment

30.05.2024 - 25.08.2024

Timing

26.08.2024 - 18.12.2024

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

Chemical Industry

Campus

Kupittaa Campus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

0 - 40

Degree programmes
Teachers
  • Tuomas Nurmi
  • COS Opettaja
Scheduling groups
  • Avoimen AMK:n kiintiöpaikat. Ilmoittaudu ilman tätä pienryhmää. (Size: 5. Open UAS: 5.)
Groups
  • MKEMIK24
Small groups
  • Open UAS quota. Please enroll without selecting this group.

Objective

After completing the course the student can:
- use quantities and units in accordance with the SI system
- solve problems consist of motion
- make graphical presentations and analyze them
- draw free-body diagram
- solve problems involved forces using Newton´s laws
- apply work and conservation of energy to solve problems
- describe mechanisms of heat transfer

Content

- SI system of units
- kinematics, friction
- Newton´s laws with some applications
- work, power and energy
- pressure, flow of fluids and gases

Materials

Joko kirja
Tekniikan Fysiikka 1
Suvanto
Julkaisija Edita
ISBN 978-951-37-3842-6

tai kirja
Insinöörin FYSIIKKA (AMK), Osa I
Hautala, Peltonen
ISBN 978-952-5191-26-4

Lisäksi käytetään Itslearning-järjestelmän kautta jaettavaa tukimateriaalia, joka ei kuitenkaan useimmissa tapauksissa riitä korvaamaan oppikirjaa.

Teaching methods

Sulautuva oppiminen, kontaktiopetus, tehtäväperustaisuus, itsenäinen opiskelu, tiimityö, sähköiset materiaalit ja tehtävät.

Kurssilla perehdytään insinöörityön perustana oleviin fysiikan perustaitoihin. Työskentelyssä ovat ohjatun ja sähköisiin materiaaleihin ja oppikirjaan perustuvan itsenäisen opiskelun lisäksi olennaisessa osassa laskuharjoitukset. Laskuharjoituksia työstetään sekä itsenäisesti että pienryhmissä.

Exam schedules

-Kaksi osakoetta kurssin aikana lähipäivillä. Kaksi uusintatilaisuutta kurssin jälkeen, joissa voi uusia kumman tahansa osakokeista. Uusintakokeet ovat ti 19.12. ja ma 8.1.
-Ville-tehtävät kurssin kolmannesta osasta

International connections

Kurssin alussa opiskelijat jaetaan pienryhmiin. Kurssi etenee viikkoteemoittain seuraavalla viikkoaikataululla:
1. Opiskelijat tutustuvat itsenäisesti teeman aihepiiriin oppikirjan, opettajan tekemien opetusvideoiden ja erilaisten tukimateriaalien avulla (jaetaan Itslearningissä). Opettajan tekemät opetusvideot toimivat opintojakson luentoina.
2. Opiskelijat harjoittelevat viikkoteeman asioita tekemällä laskuharjoituksia itsenäisesti. Laskuharjoitukset ovat Ville-järjestelmässä. Opiskelijat tekevät laskuharjoituksensa samaan vihkoon tai muulla tavoin yhtenäiseksi kokoelmaksi fysiikan notaatiokäytöntöjen mukaisesti. Vastaukset syötetään Ville-järjestelmään, jossa oikeista vastauksista saa Ville-pisteitä.
3. Opiskelijat tapaavat pienryhmittäin keskustellakseen viikon teemasta ja tehtävistä. Kokoontumisesta laaditaan raportti niistä ongelmista, jotka eivät ole kokoontumisen aikana ratkenneet vertaistuen avulla. Raportti palautetaan Itslearning-järjestelmään aikataulussa, yleensä viimeistään torstaina.
4. Opettaja julkaisee opetusvideot, joissa käsitellään raporteissa ilmoitettuja ongelmakohtia ja muita esiin nousevia kysymyksiä. Opetusvideot julkaistaan perjantaisin.Tarvittaessa järjestetään myös etätapaamisia.
5. Opiskelija viimeistelee laskuharjoituksensa ja palauttaa ne Villeen ja Itslearning-järjestelmään aikataulutetusti, yleensä viimeistään sunnuntaina.

Opintojakson lopulla opiskelijat esittelevät laskuharjoitusvihkonsa opettajalle tai muulla tavoin saattavat tekemiensä laskuharjoitusten kokoelman opettajan arvioitavaksi. Fysiikan notaatiokäytäntöjen mukaisesti ja selkeästi esitetyistä laskuharjoituksista saa lisäpisteitä arviointiin.

Kurssi on viikkoteemojen lisäksi jaettu kolmeen osaan. Kahden ensimmäisen osan osaaminen osoitetaan osakokeissa. Kolmannesta osasta on osaamisen osoittamiseksi tehtävä suurempi määrä Ville-tehtäviä.

Student workload

Kurssin laajuus on 5 op, eli siihen kuuluva työmäärä on noin 135 h.
Kokeisiin ja niihin valmistautumiseen sekä Ville-tehtäviin tarvitaan noin 25 h. Täten kurssin 11 viikkoteemaa varten on käytettävissä 110 h eli 10 h viikkoteemaa kohti, mikä jakautuu seuraavasti:
-Itsenäinen työskentely 5,5 h.
-Ryhmätyöskentely 3 h.
-Opetustilaisuuteen osallistuminen (vinkkivideot ja tukitilaisuudet keskimäärin) 1,5 h.

Content scheduling

Aloitusluento 26.8.. Monimuoto-opetusta viikoittain viikoilla 35-50. Kokeet kampuksella viikoilla 40 ti 1.10. ja 47 ti 19.11. Tarkempi aikataulu kurssin Itslearning-sivuilla.

Evaluation scale

H-5

Assessment methods and criteria

Arviointi perustuu pisteisiin, joita kerätään laskuharjoituksista (max 16 p.), ensimmäisestä osakokeesta (max 12 p), toisesta osakokeesta (max 12 p.)

Opintojakson läpäistääkseen opiskelijan on saatava:
--Ensimmäisestä osakokeesta vähintään 3,5 pistettä ja
--Toisesta osakokeesta vähintään 3,5 pistettä ja
--Ville-järjestelmän Ville-pisteistä yhteensä vähintään 40% maksimipistemäärästä (lähtökohtaisesti 480/1200 Ville-pistettä) ja
--Kokeettoman kolmmannen osan Ville-pisteistä vähintään 60% maksimipistemäärästä (lähtökohtaisesti 240/400 Ville-pistettä) ja
--Osakokeista ja laskuharjoituksista yhteensä vähintään 16 pistettä.

LASKUHARJOITUKSISTA SAATAVIEN PISTEIDEN MÄÄRÄYTYMINEN:
Laskuharjoituksista saa pisteitä Ville-järjestelmässä kerättyjen Ville-pisteiden perusteella sekä toteutuksen lopulla palautettavan kotitehtäväkokoelman arvioinnin perusteella.
----Ville-pisteiden perusteella saa maksimissaan 12 pistettä arviointiin. Pisteiden määrä on 12*Kerättyjen Ville-pisteiden osuus maksimista.
----Tekemällä laskuharjoitukset fysiikan notaatiokäytäntöjen mukaisesti vihkoon tai muuhun yhteiseen kokoelmaan saa maksimissaan 4 pistettä arviointiin. Kokoelma palautetaan opintojakson lopulla opettajan arvioitavaksi. Opettaja arvioi vihon notaatiokäytäntöjä ItsLearningissä annettujen kriteerien mukaisesti.

ARVOSANAN MÄÄRÄYTYMINEN:
Arvosana määräytyy pisteiden yhteisperusteella (osakokeet, Ville ja laskuharjoitukset) seuraavan taulukon mukaan:
Arvosana 1 vaatii 16 pistettä
Arvosana 2 vaatii 21 pistettä
Arvosana 3 vaatii 26 pistettä
Arvosana 4 vaatii 31 pistettä
Arvosana 5 vaatii 36 pistettä

Enrollment

30.05.2024 - 25.08.2024

Timing

26.08.2024 - 18.12.2024

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

Chemical Industry

Teaching languages
  • Finnish
Seats

0 - 40

Degree programmes
Teachers
  • Tuomas Nurmi
  • COS Opettaja
Scheduling groups
  • Avoimen AMK:n kiintiöpaikat. Ilmoittaudu ilman tätä pienryhmää. (Size: 5. Open UAS: 5.)
Groups
  • MKEMIK24
Small groups
  • Open UAS quota. Please enroll without selecting this group.

Objective

Student is able to apply following mathematical tools within engineering framework:
• Handling and simplifying mathematical expressions
• Solving equations, groups of equations and inequalities
• Functions
• Vector algebra and vector models of technical phenomena
• Matrix algebra

Content

• Mathematical expressions, equations, groups of equations and inequalities
• Matrix algebra, inverse matrix and determinant
• Polynomial functions
• Exponential functions
• Logarithmic functions
• Trigonometric functions and radians
• Vector algebra

Materials

Tuomenlehto, Holmlund et al.: Insinöörin matematiikka. Edita.
Itslearning-sivujen kautta jaettava muu materiaali.

Teaching methods

Sulautuva oppiminen, monimuoto-oppiminen, tehtäväperustaisuus, itsenäinen opiskelu, tiimityö

Opintojaksolla opiskellaan matemaattisia perustaitoja, jotka ovat insinöörityön perusta. Esimerkit ja tehtävät sisältävät alakohtaisia sovellusesimerkkejä. Opintojaksolla käytetään englanninkielistä lähdemateriaalia ja tutustutaan kansainvälisiin matematiikan merkintätapoihin ja terminologiaan, mikä antaa opiskelijoille valmiuksia ymmärtää kansainvälistä insinöörialan kirjallisuutta, standardeja yms. Tehtävien ratkomisessa opiskelijoita kannustetaan tiimityöskentelyyn. Opintojaksolla käytetään monipuolisesti sähköistä opiskelumateriaalia ja sähköistä oppimisympäristöä.

Exam schedules

-Osakokeet 1-2 lähipäivillä, ajankohdat ilmoitetaan Itslearning-sivuilla.
-Opintojakson päätyttyä kaksi uusintakoetta. Koetilaisuudessa voi vaihtoehtoisesti uusia kumman tahansa osakokeista.

International connections

Kurssin alussa opiskelijat jaetaan pienryhmiin. Kurssi etenee viikkoteemoittain seuraavalla viikkoaikataululla:
1. Opiskelija tutustuu viikon teemaan itsenäisesti oppikirjan, opettajan tekemien opetusmateriaalien ja Itslearning-sivuilla jaettujen tukimateriaalien avulla. Opettajan tekemät opetusvideot toimivat kurssin luentoina.
2. Opiskelija tekee itsenäisesti Itslearning-järjestelmän kautta jaettuja perinteisiä laskuharjoituksia ja sähköisiä laskuharjoituksia Ville-järjestelmässä.
3. Opiskelijat tapaavat pienryhmittäin keskustellakseen viikon teemasta ja tehtävistä. Kokoontumisesta laaditaan raportti niistä ongelmista, jotka eivät ole kokoontumisen aikana ratkenneet vertaistuen avulla. Raportti palautetaan Itslearning-järjestelmään aikataulussa, yleensä viimeistään torstaisin.
4. Opettaja julkaisee raporttien perusteella vinkkivideot, joissa opastetaan havaituissa ongelmakohdissa. Tarvittaessa järjestetään reaaliaikaisia online-tapaamisia.
5. Opiskelija viimeistelee perinteiset laskuharjoituksena ja palauttaa ne Itslearning-järjestelmään aikataulutetusti sekä tekee valmiiksi viikkoteemaan kuuluvat sähköiset tehtävät Ville-järjestelmässä.

Lisäksi suoritetaan itsenäisesti erillinen verkkokurssi MATLAB-ohjelman peruskäytöstä.

Student workload

Kurssin laajuus on 5 op, eli siihen kuuluva työmäärä on noin 135 h.
MATLAB-verkkokurssiin tarvitaan noin 10 h.
Kokeisiin ja niihin valmistautumiseen tarvitaan noin 8 h. Täten kurssin 13 viikkoteemaa varten on käytettävissä 117 h eli 9 h viikkoteemaa kohti, mikä jakautuu seuraavasti:
-Itsenäinen työskentely (sis Ville) 6 h.
-Ryhmätyöskentely 3 h.

Content scheduling

Aloitusluento lähipäivällä 26.8. Opetus viikkoteemoittain viikoilla 35-50. Kokeet kampuksella viikolla 43 ti 22.10. ja viikolla 50 ti 10.12.

Evaluation scale

H-5

Assessment methods and criteria

Arviointi perustuu pisteisiin, joita kerätään laskuharjoituksista (max 8 p.), sähköisistä Ville-harjoituksista (max 4 p.) ja osakokeista (max 2*14 p.). Kurssin läpäistääkseen opiskelijan pitää:
--kerätä Ville-järjestelmän pisteistä vähintään 40% ja
--saada ensimmäisestä ja toisesta osakokeesta vähintään 4 pistettä kummastakin ja
--saada osakokeista, laskuharjoituksista ja Villestä yhteensä vähintään 16 pistettä ja
--suorittaa MATLAB-verkkokurssi.

LASKUHARJOITUKSISTA SAATAVIEN PISTEIDEN MÄÄRÄYTYMINEN
--Laskuharjoituksista saatavien hyvityspisteiden määrä = 8*palautettujen tehtävien osuus.
--Tehtäväpisteiden saaminen edellyttää osallistumista 9 pienryhmäkokoukseen.
Yksityiskohdat Itslearning-sivuilla.

VILLE-TEHTÄVISTÄ SAATAVIEN PISTEIDEN MÄÄRÄYTYMINEN
--Hyvityspisteiden määrä = 4*kerättyjen Ville-pisteiden osuus maksimimäärästä.

ARVOSANAN MÄÄRÄYTYMINEN
Arvosana määräytyy pisteiden perusteella (tentin pisteet tai osakokeiden, laskuharjoitusten ja Villen yhteispisteet) seuraavan taulukon mukaan:
Arvosana 1 vaatii 16 pistettä
Arvosana 2 vaatii 21 pistettä
Arvosana 3 vaatii 26 pistettä
Arvosana 4 vaatii 31 pistettä
Arvosana 5 vaatii 36 pistettä

Enrollment

01.12.2024 - 17.01.2025

Timing

17.01.2025 - 22.05.2025

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Teaching languages
  • Finnish
Degree programmes
Teachers
  • Hanna Hänninen
  • Emilia Suvanto
Groups
  • MKEMIK24

Objective

The student can explain the steps of analysis and s/he is able to carry out various chemical analyses. The student can describe process analyzers and laboratory equipment and explain their principles of operation. S/he knows how to perform calculations related to chemical analysis.

Content

An introduction to the basic principles of analytical chemistry to selected classical and instrumental methods of chemical analysis.

Evaluation scale

H-5

Enrollment

10.10.2024 - 26.01.2025

Timing

13.01.2025 - 31.05.2025

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

Engineering and Business

Campus

Kupittaa Campus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

35 - 45

Degree programmes
Teachers
  • COS Opettaja
  • Aaro Mustonen
Groups
  • MKEMIK24

Objective

During the course the student gets to know the basics of physics and after completing the course the student:
- is able to work in the laboratory and knows the basics of an reliable measurement
- is familiar with the International System of Units
- knows and is able to estimate measurement accuracy

Evaluation scale

H-5

Enrollment

01.06.2024 - 06.10.2024

Timing

09.10.2024 - 11.12.2024

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Campus

Lemminkäisenkatu

Teaching languages
  • Finnish
Seats

0 - 25

Degree programmes
Teachers
  • Kaj Sjöblom
  • Taina Hovinen
Groups
  • MKEMIK22

Objective

The student gains more profound knowledge of the analysis techniques and devices.
On completion of the course, students
- are able to independently study the operating principle of an apparatus
- knows the basic actions in the equipment maintenance
- is able to look for information in the case of equipment failure (troubleshooting)

Content

- operating principle of an analysis equipment
- the maintenance of an equipment
- troubleshooting

Evaluation scale

H-5

Enrollment

02.12.2024 - 31.01.2025

Timing

13.01.2025 - 11.05.2025

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Teaching languages
  • Finnish
Degree programmes
Teachers
  • Sari Airenne
Groups
  • MKEMIK22

Objective

After finishing the course the student is capable of:
- Is familiar with the regulation and legislation that guide the development of medical devices
- Knows the standards that are widely used and understands their role in medical device product development
- Knows risk analysis methods and requirements
- Understands the meaning and impacts of quality systems for product development.

Content

- Legistlation and regulation of medical device development
- Product development standards
- Risk management
- Quality system
- Usability
- Software as a medical device

Evaluation scale

H-5

Enrollment

01.06.2024 - 01.09.2024

Timing

02.09.2024 - 15.12.2024

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Campus

Lemminkäisenkatu

Teaching languages
  • English
Degree programmes
Teachers
  • Ville Lavonen
Groups
  • MKEMIK23

Objective

This course is focused measurement instrumentation. A student who passes this course should at a minimum understand and explain different measurement setups. A student that passes this course with a higher grade should be able to analyze measurement problems and implement measurement systems for them.

Content

Heat measurement
Force measurement
Pressure measurement
Amplification
Analog to digital conversion
Optical Isolation
Frequency analysis
Electrode impedance

Further information

Email

Evaluation scale

H-5

Enrollment

14.12.2024 - 16.01.2025

Timing

13.01.2025 - 31.05.2025

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Teaching languages
  • Finnish
Degree programmes
Teachers
  • Matti Teittinen
Groups
  • MKEMIK24

Objective

After completing the course the student can:
- describe the most important software application types and their typical features
- discuss the selection of a proper solution technology
- define the main concepts of programming such as source code, compiler, variable and data type
- read program code written by someone else
- utilize the most important decision and control structures
- recognize basic object-oriented concepts (class and its members, object, reference, exceptions)
- design and implement simple software applications
- draw a flow chart of the program.

Content

- software application structure
- development environment and tools
- variables and data types
- functions
- decision and control structures
- arrays and lists

Materials

The text made for this course in English.
The manual of the program language.

Teaching methods

Contact lessons, self studying and homeworks.

Exam schedules

The final exam at the end of the course.
Two occasions to do the re-examination.

International connections

Course activities lead to a self independent data mining to complement the course material.
"Programming is learned by programming".
The principles of the course concern about load in society and preservation of the nature

Student workload

Homeworks

Content scheduling

Beginning: About Program language (Python 3). Course basics.
Middle: About programming and programming languages, program construction and environment and commands.
Ending: Rehearsals and extra information suggested by students. Final examination.

Further information

Group communication to students mainly on Its'learning platform of the course.
Communication to the instructor mainly by email (matti.teittinen@turkuamk.fi).

Evaluation scale

H-5

Assessment methods and criteria

The final exam is evaluated and gives corresponding amount of points (max 35).
Finished and returned homeworks give extra points (max 9).

Assessment criteria, fail (0)

Less than 18 points homework and finale exam points added together.

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

The sum of the points of the final exam and homeworks at least 18 and less than 26.

Assessment criteria, good (3-4)

The sum of the points of the final exam and homeworks at least 26 and less than 34.

Assessment criteria, excellent (5)

The sum of the points of the final exam and homeworks at least 34.

Qualifications

Basic computer skills and high school or vocational school mathematics curriculum or equivalent skills.

Enrollment

02.12.2024 - 31.12.2025

Timing

01.01.2025 - 31.12.2025

Number of ECTS credits allocated

10 op

Mode of delivery

Contact teaching

Teaching languages
  • Finnish
Degree programmes
Teachers
  • Taina Hovinen
Groups
  • MKEMIK22

Objective

Opiskelija osaa
- soveltaa ammatillisia tietojaan ja taitojaan alaan liittyvässä asiantuntijatehtävässä.
- käyttää menetelmiä tarkoituksenmukaisella tavalla jatehdä itsenäisiä ratkaisuja.
- työskennellä innovatiivisesti, johdonmukaisesti ja järjestelmällisesti aikataulussa pysyen.
- työskennellä sekä itsenäisestiettä ryhmän jäsenenä.

Content

Oinnäytetyön tiedon hankinta, kokeellinen toteutus ja väliraportti..

Evaluation scale

H-5

Enrollment

02.12.2024 - 31.12.2024

Timing

13.01.2025 - 31.05.2025

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

Mode of delivery

Distance learning

Campus
  • Location-independent
  • Kupittaa Campus
Teaching languages
  • Finnish
  • English
Seats

0 - 80

Degree programmes
Teachers
  • Piritta Saipa
Groups
  • MKEMIK23
  • MKEMIK24

Content

* The basics of statistical tools.
* Principles and use of the main quality tools.

Materials

The learning materials can be found in the its learning platform.

Teaching methods

Independent study and completion of assignments. Learning materials can be found in the itslearning platform. The materials are in English.

Exam schedules

Assessment is based on learning tasks. The learning tasks must be submitted according to the given schedule. There is no common exam day.

International connections

Independent study based on the provided materials. Additional materials should be found independently if needed.

Completion alternatives

N/A

Student workload

Each topic includes a video explaining the subject matter. After watching the video, the student completes and submits the related assignments. Some assignments are multiple-choice, while others require submission.

Content scheduling

The course consists of three parts:
1. Lean Basics - An overview of Lean principles at a general level
2. Principles of Lean - A deeper dive into Lean principles and tools
3. Quality Control Tools - An introduction to the most common quality tools

The course runs throughout the spring of 2025 (January 13th - May 31st), and all assignments must be successfully completed by the end of the course.

Further information

Communication on the itslearning platform (announcements section).
Communication with teachers via email.

Evaluation scale

H-5

Assessment methods and criteria

The course is assessed based on assignments, some of which are graded as pass/fail and others on a scale of 1-5.

Tasks, claims and assignment: Passed/failed
Quizzes: Grades 1 to 5, 50% correct answers needed for ‘pass’ (grade 1).
The final grade for the course will be the average of all the quizzes.

The final evaluation ensures that the assignments meet the given criteria and that all tasks have been successfully completed. The criteria and more detailed instructions can be found in the learning platform. The course is evaluated at the end of the term.

Assessment criteria, fail (0)

Not all assignments have been successfully completed by the deadline.

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

The average grade of all tests is 1 or 2. A grade of 1 requires 50% correct answers, and a grade of 2 requires 60% correct answers.
All assignments must be successfully completed by the deadline.

Assessment criteria, good (3-4)

The average grade of all tests is 3 or 3. A grade of 3 requires 70% correct answers, and a grade of 4 requires 80% correct answers.
All assignments must be successfully completed by the deadline.

Assessment criteria, excellent (5)

The average grade of all tests is 5. A grade of 5 requires 90% correct answers.
All assignments must be successfully completed by the deadline.

Enrollment

01.06.2024 - 15.09.2024

Timing

18.09.2024 - 15.12.2024

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Campus

Lemminkäisenkatu

Teaching languages
  • English
Degree programmes
Teachers
  • Jarno Tuominen
Groups
  • MKEMIK22

Objective

After this course the student

* Understand the concepts of static and dynamic characterisation of sensors.
* Understand how sensors are calibrated.
* Can describe a sensor with a block diagram.
* Understands what error sources are connected to measurements
* Knows the most common measurements technologies used

Content

* Static characterisation, linearity, sensitivity, hysteresis, repeatability
* Dynamic characterisation, first and second order response
* Usage of block diagrams to describe sensors
* Basics of calibration
* Measurement signals and noise
* Sensor technologies, microsensors, electrochemical sensors

Materials

To be announced later

Teaching methods

Contact teaching ~15 hours
Group work + remote exercises ~110 hours

Student workload

Self study 110 h
Guided sessions 15 h

Content scheduling

Sensor structures and functionality
* Heat sensors
* Pressure sensors
* Acceleration sensors
* Flowrate sensors

Evaluation scale

H-5

Assessment methods and criteria

Exercises

Assessment criteria, fail (0)

< 50 % of the scores

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

50 - 75 % of the scores

Assessment criteria, good (3-4)

75 - 90 % of the scores

Assessment criteria, excellent (5)

> 90 % of the scores

Enrollment

01.06.2024 - 01.09.2024

Timing

04.09.2024 - 15.12.2024

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Campus

Lemminkäisenkatu

Teaching languages
  • English
Degree programmes
Teachers
  • COS Opettaja
  • Matti Teittinen
Groups
  • MKEMIK22

Objective

- Data file formats and file reading.
- Data cleansing, outliers and missing data
- Sampling and descriptive statistics
- Statistical tests, Z-test, F-test and Student’s t-test
- ANOVA
- Regression analysis
- Nonlinear curve fitting
- Measurement ranges

Evaluation scale

H-5

Enrollment

01.06.2024 - 04.09.2024

Timing

04.09.2024 - 18.12.2024

Number of ECTS credits allocated

1 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

Turku University of Applied Sciences

Campus

Kupittaa Campus

Teaching languages
  • Finnish
  • Svenska
Seats

30 - 40

Degree programmes
Teachers
  • Leena Hämölä-Glorioso
  • COS Opettaja
Groups
  • MKEMIK22

Objective

The student can communicate orally in different work-life situations.

Content

The student
- can describe the content and structure of his/her studies, training and work experience
- can describe his/her working environment and operations of a company, products and processes
- can communicate in various business life situations appropriately
- is able to use appropriate vocabulary and phrases when presenting tasks of his/her own field

Materials

Lecturer's material in ITSlearning

Teaching methods

- contact/online lessons
- online studies
- video-cv

Content scheduling

- education
- employment
- telephoning and writing e-mail messages
- companies
- vocabulary and current topics in chemical engineering

Evaluation scale

H-5

Assessment methods and criteria

Englanniksi
0-5. The grade is based on active participation in lessons, oral assignments and an interview/ apresentation.

Enrollment

01.06.2024 - 04.09.2024

Timing

04.09.2024 - 13.11.2024

Number of ECTS credits allocated

2 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

Turku University of Applied Sciences

Campus

Kupittaa Campus

Teaching languages
  • Finnish
  • Svenska
Seats

30 - 40

Degree programmes
Teachers
  • Leena Hämölä-Glorioso
  • COS Opettaja
Groups
  • MKEMIK22

Objective

The student can communicate in writing in different work-life situations.

Content

The student
- can describe the content and structure of his/her studies, training and work experience
- can describe his/her working environment and operations of a company, products and processes
- can communicate in various business life situations appropriately
- is able to use appropriate vocabulary and phrases when presenting tasks of his/her own field

Materials

- lecturer's material in Itslearning

Exam schedules

written exam

International connections

- lectures and online meetings in Zoom
- written assignments
- online studies

Content scheduling

Contents:
- describing your education and work experience
- vocabulary and current topics in chemical engineering
- telephoning and writing email messages

Evaluation scale

H-5

Assessment methods and criteria

0-5. The grade is based on active participation in contact lessons, written assignments and a written exam.

Enrollment

01.12.2024 - 13.01.2025

Timing

13.01.2025 - 30.04.2025

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Teaching languages
  • Finnish
Seats

10 - 30

Degree programmes
Teachers
  • Teppo Saarenpää
Groups
  • MKEMIK22

Objective

After finishing the course the student is capable of:
- Recognize the health technology field and its special features
- Describe health technology segments, interfaces and applications from different perspectives
- Understands the influence of a user in technological solutions

Content

- Social and healthcare actors and processes
- Health technology user groups
- Social and healthcare registers
- Health technology as a business field
- Health technology companies

Materials

Material will be available through It'sLearning.

Teaching methods

The course is completed with group work to be carried out in lectures, learning assignments to be returned between the lectures, and a graded pair assignment. Completing the course requires active participation in the lectures, which takes place on campus.

Exam schedules

None

International connections

The course utilizes exploratory learning and innovation pedagogy.

Completion alternatives

None.

Student workload

Face-to-face teaching and group work on campus 16h
Individual work 14h
Pair assignments 60 h
Final assignment to be returned in pairs, 45 h
a total of 135 h

Content scheduling

31.1.2025 12-16 Health Technology as a business
14.2.2025 12-16 Social and healthcare actors, processes and registers.
14.3.2025 12-16 Health Technology users and user centric design
25.4.2025 12-16 Final presentations

Further information

It'sLearning, Teams and email.

Evaluation scale

H-5

Assessment methods and criteria

The grade of the course is determined based on the final assignment, which is returned as a paired assignment, which is graded H-5. The other tasks in the section must be completed satisfactorily in order to pass.

Assessment criteria, fail (0)

The tasks required to pass the course have not been completed.

Enrollment

02.12.2024 - 29.01.2025

Timing

29.01.2025 - 30.04.2025

Number of ECTS credits allocated

3 op

Mode of delivery

Contact teaching

Teaching languages
  • Finnish
Degree programmes
Teachers
  • Anne Antero
Groups
  • MKEMIK23

Objective

On completion of the course, students are expected to be able :
- employ formal academic style (grammar and vocabulary)
- identify the elements of a well-constructed research paper in their own field

Content

participating in writing exercises

Evaluation scale

Hyväksytty/Hylätty

Enrollment

01.06.2024 - 26.08.2024

Timing

26.08.2024 - 30.11.2024

Number of ECTS credits allocated

3 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

Turku University of Applied Sciences

Campus

Kupittaa Campus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

30 - 40

Degree programmes
Teachers
  • Anne Antero
  • COS Opettaja
Groups
  • MKEMIK24

Objective

After completing the study unit the student is able to
- analyze professional texts in his/her own field and utilize the knowledge in new situations
- produce a factual and consistent written and oral presentation using the source material they acquire
- select the source material in a source critical manner and mark the source entries of the used material
- know how to use language service guides and different layout models as support for writing
- utilize different modes of argumentation
- design and deliver an impressive oral presentation that is suitable for the target audience
- assess own communication and professional interaction skills
- evaluate his/her own communication skills
- take advantage of the received feedback and provide developmental feedback
- assess his/her communicative skills as part of the future professional skills

Content

- analysis, interpretation and writing of professional texts in your field
- factual texts and good general language management
- the basics of research communication
- the construction and illustration of oral presentation
- communication and argumentation
- the self-assessment of own communication skills
- providing and receiving feedback

Materials

Oppimateriaalina ovat kurssin kirjallinen materiaali, videoluennot, lehtiartikkelit, raporttipohjan käyttöohjeet sekä opiskelijoiden itse valitsema lähdekirjallisuus, tuntimateriaalit ja opiskelijoiden tekeillä olevat ja valmiit oppimistehtävät. Opintojaksolla hyödynnetään lisäksi Turun amk:n kirjaston tiedonhakijan opasta.

Teaching methods

Tutkiva oppiminen, tekemällä oppiminen, uuden sisällön yhdistäminen jo opittuun tietoon, dialogi, prosessikirjoittaminen, ryhmätyöskentely, itse- ja vertaisarviointi, reflektointi, lukeminen ja luetun vieminen käytäntöön.
Osa tehtävistä on mahdollista tehdä vain lähitunneilla.

Exam schedules

Kurssilla on oikeakielisyys ja lähdemerkinnät -tentti, joka on tehtävissä itsenäisesti koko kurssin ajana ja johon valmistaudutaan työtilassa olevan materiaalin avulla. Tentti on osa tehtäväkokonaisuutta, ja sitä ei voi uusia. Tentissä ei ole hyväksymisen alarajaa, vaan tentistä saadut pisteet kerryttävät kokonaispistemäärää.

International connections

Opintojakson aikana kiinnitetään erityistä huomiota vastuullisten viestintä- ja vuorovaikutustaitojen kehittämiseen ja vahvistamiseen ja oikein toimimisen työkulttuuriin. Opintojaksolla käytetään digitaalista opiskelumateriaalia ja sähköistä oppimisympäristöä videoiden ja tekstien palauttamiseen sekä materiaalin jakamiseen. Lähitunneilla tarvitaan tietokonetta.

Ilmoittautuminen kurssille tarkoittaa sitoutumista kurssin aikatauluihin, kurssin pelisääntöjen noudattamista ja aktiivista ja vastuullista työskentelyä pienryhmän kanssa. Varmistathan, että kurssille osallistuminen on realistista, koska kurssilla ei ole mahdollisuutta yksilöllisiin aikatauluihin. Työt tehdään määräaikoina, niin kuin työelämässä. Jos et ole ehtinyt palauttaa tehtäviäsi kurssin kuluessa, suorituksesi hylätään ja voit osallistua seuraavaan toteutukseen. Seuraavaan toteutukseen tulee ilmoittautua ilmoittautumisaikana. Varaa aikaa toteutukseen tarvittava työaika.

Completion alternatives

Toteutuksella ei ole valinnaisia suoritustapoja. Opintojaksoa ei voi suorittaa täysin itsenäisesti.

Student workload

Kokonaistyömäärä on noin 135 tuntia, joka koostuu lähitunneista, tuntitehtävistä, ennakkotehtävistä, itsenäisestä työskentelystä ja pienryhmässä työskentelystä.

Content scheduling

The course is a professional communication course (not a grammar course) and is intended for students whose native language is Finnish or otherwise have C2-level language proficiency. The course is not an S2 course. It is aimed at engineering students.

Opintojakso on ammatillisen viestinnän kurssi (ei kielioppikurssi), ja se on tarkoitettu äidinkieleltään suomenkielisille tai muuten C2-kielitaitotason omaaville opiskelijoille. Kurssi ei ole S2-kurssi. Jakso on suunnattu vain kemiantekniikan monimuodon insinööriopiskelijoille.

Kurssi järjestetään syyslukukaudella 2024. Osallistuminen kurssin aloitustunnille on välttämätöntä kurssipaikan säilyttämiseksi, ja kurssilla on myöhemminkin läsnäolovelvollisia tunteja. Kurssi toteutetaan lähiopetuksen ja etäopetuksen yhdistelmänä. Lähitunneille osallistuminen on välttämätöntä oppimisen, tiedonkulun ja ryhmätyöskentelyn onnistumisen kannalta.

Opiskelijan ilmoittautuminen opintojaksolle poistetaan aloitustunnin jälkeen, jos opiskelija ei ole osallistunut aloitustunnille tai ei ole muutakaan näyttöä aikomuksesta suorittaa opintojakso.
Ohje: Opiskelijan ei tule luovuttaa opettajalle mitään henkilökohtaisia tai arkaluontoisia tietoja (esim. terveystiedot) kurssin yhteydessä.

Opintojaksolla harjoitellaan asiatyylisen ja saavutettavuusvaatimusten mukaisen tekstin tuottamista, lähdemerkintätekniikkaa, yhteiskirjoittamista, kielenhuollon apuvälineiden käyttöä, vuorovaikutustaitoja, keskustelutaitoja ja esiintymistaitoja. Pienryhmissä valitaan erikoistumisalueet työyhteisöviestinnän sisältöalueista.

Further information

Kurssilla viestitään oppitunneilla ja ITSissä. Kurssia koskevaan viestintään ei käytetä sähköpostia, jotta kommentit, kysymykset ja vastaukset ovat hyvän viestintätavan mukaisesti kaikille osallistujille nähtävillä samaan aikaan.

48 TUNNIN VIESTINTÄSÄÄNTÖ. Kurssia koskeviin viesteihin tulee vastata 48 tunnin kuluessa (koskee opiskelijoita ja opettajaa). Jos opiskelija ei vastaa esimerkiksi pienryhmäläistensä viesteihin 48 tunnin kuluessa, ryhmäläiset pyytävät opettajaa ottamaan yhteyttä opiskelijaan. Jos vastausta ei tule opettajankaan viestiin 48 tunnin kuluessa, kurssi päättyy osaltasi siihen. 48 tuntia käsittää vain arkipäivät, ei viikonloppuja, viikkoa 42 tai työvapaita.

Evaluation scale

H-5

Assessment methods and criteria

Kurssin tehtävät ovat
1. Ennakkotehtävät (opettaja arvioi)
2. Tutkimusraportti (opettaja arvioi)
3. Oikeakielisyys ja lähdemerkinnät -tentti (monivalintatentin automaattinen arviointi)
4. Kolmen pointin puhe (vertaisarviointi)

Tutkimusraportti ja kolmen pointin puhe ovat pakollisia tehtäviä. Muiden tehtävien tekemättä jättäminen ei estä kurssin hyväksymistä, jos vähimmäispistemäärä täyttyy. Tehtävien puuttuminen vaikuttaa kuitenkin merkittävästi arvosanaan.
Kiitettävä arvosana edellyttää kaikkien tehtävien hyväksytysti tekemistä aikataulun mukaisesti.

Tehtävistä kertynyt pistemäärä oikeuttaa arvosanaan seuraavasti:
80–73 pistettä, arvosana 5
72–65 pistettä, arvosana 4
64–57 pistettä, arvosana 3
56–49 pistettä, arvosana 2
48–41 pistettä, arvosana 1
40 pistettä tai vähemmän, arvosana 0 (hylätty).

Arvosana muodostuu harjoitustehtävien, osallistumisaktiivisuuden, opettajan arvioinnin, itsearvioinnin ja vertaispalautteen perusteella. Tehtäväkohtaiset arviointitaulukot ovat osa tehtäväkuvausta ja saatavilla tehtäväkuvauksen yhteydessä. Tehtävien palautusajat ovat ehdottomia, myöhästyneitä tehtäviä ei oteta vastaan.
Kiitettävä suoritus edellyttää aikataulun mukaista työsuoritusta, joten jos suorituksesi valmistuu kurssin päättymisen jälkeen (esimerkiksi täydentämällä kurssia seuraavalla toteutuksella, arvosanasi voi olla enintään 4.

Opintojakson tehtävät arvioidaan viimeistään 3 viikon kuluttua tehtävän määräpäivästä. Opettaja merkitsee opintojakson arvioinnin viimeistään 3 viikkoa kurssin päättymispäivän jälkeen. (Kolmeen viikkoon ei lasketa työvapaita.)

Assessment criteria, fail (0)

Hyväksymisehdot eivät täyty, jos opiskelija on osallistunut lähitunneille tai ryhmän työskentelyyn vain vähän tai ei lainkaan, pakollisia tehtäviä ei ole tehty hyväksytysti tai yhteispistemäärä on 40 tai vähemmän.

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

Opiskelija on suorittanut oppimistehtävät hyväksymisehtojen mukaisesti mutta saavuttanut oppimistavoitteet niukasti tai pintapuolisesti. Opiskelija on hyödyntänyt tehtävissä ajankohtaista ja tarkoituksenmukaista materiaalia vain vähän ja yksipuolisesti ja tehtävissä on puutteita. Opiskelija on osallistunut ryhmän työskentelyyn jonkin verran. Opiskelija on osallistunut opintojakson tuntityöskentelyyn satunnaisesti.
Arvosana 1, kun pistemäärä on 48–41.
Arvosana 2, kun pistemäärä on 56–49.

Assessment criteria, good (3-4)

Opiskelija on suorittanut oppimistehtävät hyväksymisehtojen mukaisesti ja saavuttanut oppimistavoitteet hyvin. Opiskelija on hankkinut ja hyödyntänyt ajankohtaista ja tarkoituksenmukaista tietoa tehtävissään.
Tehtävät on suoritettu asianmukaisesti ja niissä on omaa oivallusta. Opiskelija on osallistunut
tuntityöskentelyyn ja ryhmän työskentelyyn aktiivisesti ja osoittanut kurssilla hyviä viestintä- ja
vuorovaikutustaitoja opiskelijoiden, sidosryhmien ja opettajan kanssa toimiessaan.
Arvosana 3, kun pistemäärä on 64–57.
Arvosana 4, kun pistemäärä on 72–65.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät hyväksymisehtojen mukaisesti, saavuttanut
oppimistavoitteet kiitettävästi ja osoittanut laajaa perehtyneisyyttä viestinnän teemoihin ja lähteisiin. Opiskelija on hyödyntänyt ajankohtaista ja tarkoituksenmukaista tietoa monipuolisesti ja luovasti. Opiskelija on sitoutunut ryhmän työskentelyyn ja edistänyt ryhmän työskentelyä, osallistunut tuntityöskentelyyn aktiivisesti ja osoittanut erinomaisia viestintä- ja vuorovaikutustaitoja opiskelijoiden, sidosryhmien ja opettajan kanssa toimiessaan.
Arvosana 5, kun tehtävien yhteispistemäärä on 80–73, kaikki tehtävät on tehty hyväksytysti ja aikataulun mukaisesti.

Enrollment

01.06.2024 - 22.10.2024

Timing

30.09.2024 - 18.12.2024

Number of ECTS credits allocated

2 op

Virtual portion

1 op

Mode of delivery

50 % Contact teaching, 50 % Distance learning

Unit

Turku University of Applied Sciences

Campus

Kupittaa Campus

Teaching languages
  • English
Seats

30 - 40

Degree programmes
Teachers
  • Sari Loppela-Rauha
  • COS Opettaja
Groups
  • MKEMIK24

Objective

The student can function in English-language situations typically encountered within the field both in speaking and in writing. The student uses a varied range of language structures and communicates with clarity. S/he knows and can use essential field-related terminology and web-based dictionaries and proofreading aids. The student can realistically assess his/her English communication skills and needs for development, and can act accordingly.

Content

Spoken and written English as used by engineering students andengineers for professional purposes.

Materials

No textbooks. Videos, news, articles etc. are used. Study materials are brought in both by the teacher and the students. Terminology study is supported with Quizlet sets created by the teacher. The students find job ads and select relevant topics for pitching.

Teaching methods

Task-based studying supported by contact sessions either in a classroom setting or online

Exam schedules

No exam and therefore also no re-exam. All tasks are to be completed acceptably by due date.
Students may be requested to defend their written work in speaking.

International connections

All topics are related to the students' other ongoing studies and to their field of study. Employment & application procedures are specifically dealt with, and the course material seeks to expand the students' familiarity with career options in the field.
Basic philosophy: language is both a form given to thoughts and a tool for building and maintaining relationships. During the English course, therefore, real issues are discussed while focusing both on what information content is conveyed and what social implications the interaction has. In other words, the aim is to behave in an effective and socially acceptable way in an English-language work environment. A further aim is to be able to discuss matters related to sustainability at work and in business in relevant English.
As regards written work, the use of e-dictionaries and spell checkers is recommended. Machine translation and AI toolsare allowed but are not to do your work for you. Any sign of mechanically generated text will result in a request for the student to explain their work in speaking.

Completion alternatives

None

Student workload

Each week, some face-to-face time in the classroom or online, some independent writing, and some discussion in small groups. The average student contribution should be about 50 h of work.

Assessment criteria, approved/failed

Active attendance and accepted tasks are required.

Content scheduling

Brushing up the students' work-related English communication skills.

The following topics or themes are dealt with:
-education and career options
-job application procedures, workplace communication
-the chemistry lab environment, equipment and safety at work
-spoken delivery, discussing matters within a professional context, pitching; register, politeness
-current developments (news) from the industry, focus on sustainability
-describing material properties
-STEM terminology essentials

Further information

In case online classes need to be arranged: laptop, microphone, webcam required
This is a skills course, and skills need practice. Therefore, attendance in class is compulsory.

Evaluation scale

H-5

Assessment methods and criteria

Task-based assessment, no exam. All tasks must be completed acceptably, and active attendance and contribution are expected. A few small tests along the way on some limited subject or terminology areas (based on homework). Terminology tests need to be passed with a minimum of 40% of available points.

Numerically graded work (0-5):
- spoken tasks (1 grade for both/all tasks)
- terminology tests (1 grade for all tests)
- written homework tasks (+ possibly one task written in class, 1 grade for all tasks)

Active attendance may result in the final grade being rounded up. Inactive attendance may do the opposite.
In addition, some tasks are graded pass/fail, and must be completed in order to pass the course.

Assessment criteria, fail (0)

Missing tasks or tasks not in compliance with instructions and lack of attendance may result in a failed course.
Absence can only be compensated for if a compelling reason is reliably put forward.

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

- deficient mastery of language mechanics, e.g. problems with tenses or sentence formation
- pronunciation issues which hamper understanding
- message often unclear
- limited use of vocabulary
- deficient mastery of register (politeness, appropriate style, choice of words)
- tasks late or only partly completed
- little or no contribution to discussion and/or pair work in class
- for grade 1, the student must be capable of responding when addressed in speaking, and of producing grammatical sentences in writing

Assessment criteria, good (3-4)

The student has a communicative approach to language and is willing to develop as a language user but lacks proficiency in language mechanics. However, the message is always clear and the student is an active contributor in pair/group discussions. All tasks are completed.

Assessment criteria, excellent (5)

- tasks completed in accordance with instructions and by due date
- close to error-free mastery of language mechanics (CEFRB2- C)
- clear pronunciation
- message coherent and clear
- good grasp of text structure
- versatile use of vocabulary
- good grasp of register (politeness, appropriate style)
- active contribution to class discussions and pair work

Enrollment

01.06.2024 - 26.08.2024

Timing

27.08.2024 - 15.12.2024

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Campus

Lemminkäisenkatu

Teaching languages
  • Finnish
Degree programmes
Teachers
  • Babi Lyrintzis
Groups
  • MKEMIK24

Objective

After taking the course:
• The student knows the basics of entrepreneurship and business development.
• The student can perceive the possibilities and challenges of sustainable business.
• The student knows processes, organizations and sources of information that enables carrying out sustainable business.

Content

Content of the course:
• Basics of Entrepreneurship and business economics
• Entrepreneurial attitude and networks for entrepreneurs
• Basics of sustainable and environmental business (including circular economy, resource

Evaluation scale

H-5