Higher Education Studies and Working Life Skills (1 cr)
Code: 1002354-3123
General information
- Enrollment
- 02.12.2019 - 31.01.2020
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.01.2020 - 09.06.2020
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 1 cr
- Local portion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Health and Well-being
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 45 - 60
- Degree programmes
- Degree Programme in Social Services
- Teachers
- Marja Naatula
- Course
- 1002354
Evaluation scale
Hyväksytty/Hylätty
Content scheduling
Ke 8.1.2020
klo 9.00 – 10 .00 Opettajatuutorien ja vertaistuutoreiden vastaanotto
Tutustuminen omaan ryhmään
Klo 10.00 – 14.00 Talon tavat ja tilat, ryhmäytyminen (vertaistuutorit, opettajatuutorit)
-sitoutuminen opiskeluun
- perehdytys talon tiloihin
- opiskeluun liittyviä käytännön asioita, sähköposti, lukujärjestykset, ruokalistat, Tuudo
Lounas ohjelman lomassa
Klo 14.00 – 14.45 Koulutusjohtajan tervehdys, Anne Isotalo
Klo 14.30 – 15.30 Turvalisuusluento, Janne Sundqvist
To 9.1.2020
klo 8.15 – 11.00 Opiskelu ammattikorkeakoulussa (Kt-päällikkö, koulutusvastaavat, opo ja opettajatuutori)
- AMK- opiskelijaa koskevat säännöt ja ohjeet (mm. tutkintosääntö)
- Opetussuunnitelman lähtökohdat ja pääpiirteet
-Opintojen eteneminen, hyväksiluvut
-Opintojen ohjaus ja opintojen esteettömyys
Tasokas?
klo 12.00 – 14.00 Järjestelmät (vertaistuutorit, opettajatuutorit)
Peppi, Messi, Tulosalueen sivut, Optima… (4 ryhmää)
Tasokas?
Klo 14.15 – 15.45 Opintopsykologin luento
Pe 10.1.2020
klo 8.15 – 9. 45 Terveydenhoitajan info
Tuo esittäytyy
CampusSport
10.00 – 11.30 Kote-ryhmät ?/ nopeuttajien info
Noin klo 12.00 - alkuleiri
Objective
On the course, the student gets to know Turku University of Applied Sciences as an organisation and work community.
- The student gets to know his/her study group and TUAS as a work community.
- The student can tell about Turku University of Applied Sciences as a learning environment.
- The student can tell what is studied and how you study in the field in question.
- The student can tell about issues affecting the ability to study and the related practices
Content
- cooperation skills and working in a team
- Student Union TUO
- getting to know different learning environments and tools premises, SoleOPS, Messi, Optima, WinhaWille, email, course timetables, library
- the special qualities of higher education studies compared to upper secondary/vocational studies: e.g. the importance of planning the use of time, large amount of independent work
- the special qualities of the field of study, the structure of the degree programme, ISP i.e. the individual study plan
- guidance and counselling services, student benefits, health care, insurances
Assessment criteria, approved/failed
Osallistuminen 8.1. - 10.1.2020 lähipäiviin