Skip to main content

Higher Education Studies and Working Life Skills (1cr)

Code: 1002354-3138

General information


Enrollment
02.07.2020 - 30.09.2020
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.08.2020 - 31.12.2020
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
1 cr
Local portion
1 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Health and Well-being
Campus
Kupittaa Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
10 - 30
Degree programmes
Degree Programme in Dental Technology
Teachers
Pasi Alander
Course
1002354

Unfortunately, no reservations were found for the realization Higher Education Studies and Working Life Skills 1002354-3138. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.

Evaluation scale

Hyväksytty/Hylätty

Content scheduling

TAVOITTEET
• Opiskelija tutustuu omaan opiskeluryhmäänsä ja ammattikorkeakouluun työyhteisönä.
• Opiskelija osaa kertoa Turun ammattikorkeakoulusta oppimisympäristönä.
• Opiskelija osaa kertoa, mitä ja miten omalla alalla opiskellaan.
• Opiskelijaa osaa kertoa opiskelukykyyn vaikuttavista asioista ja niihin liittyvistä käytänteistä.

SISÄLTÖ
• yhteistyötaidot ja ryhmässä toimiminen
• opiskelijakunta TUO
• erilaisiin oppimisympäristöihin ja työkaluihin tutustuminen: tilat, Peppi, Messi, Optima, sähköposti,
työjärjestys, kirjasto
• korkeakouluopiskelun erityispiirteet verrattuna toisen asteen opiskeluun: mm. ajankäytön
suunnittelun tärkeys, suuri itsenäisen työskentelyn määrä
• koulutusalan erityispiirteet, oman koulutuksen rakenne, HOPS eli henkilökohtainen
oppimissuunnitelma
• ohjaus- ja neuvontapalvelut, opintososiaaliset asiat, terveydenhuolto, vakuutukset

AJOITUS
Orientoivat päivät viikoilla 35 ja 36.

Objective

On the course, the student gets to know Turku University of Applied Sciences as an organisation and work community.
- The student gets to know his/her study group and TUAS as a work community.

- The student can tell about Turku University of Applied Sciences as a learning environment.

- The student can tell what is studied and how you study in the field in question.

- The student can tell about issues affecting the ability to study and the related practices

Content

- cooperation skills and working in a team

- Student Union TUO

- getting to know different learning environments and tools premises, SoleOPS, Messi, Optima, WinhaWille, email, course timetables, library

- the special qualities of higher education studies compared to upper secondary/vocational studies: e.g. the importance of planning the use of time, large amount of independent work

- the special qualities of the field of study, the structure of the degree programme, ISP i.e. the individual study plan

- guidance and counselling services, student benefits, health care, insurances

Teaching methods

Ryhmäytyminen

Student workload

1 op vastaa 27 h opiskelijan työtä.
Mahdolliset oppimistehtävät ilmoitetaan orientoivien päivien aikana.

Go back to top of page