Skip to main content

Potilaan tutkimisen prekliininen harjoittelu (2 cr)

Code: 7031506-3003

General information


Enrollment
12.11.2018 - 30.11.2018
Registration for the implementation has ended.
Timing
12.11.2018 - 27.01.2019
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
2 cr
Local portion
2 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Health and Well-being
Teaching languages
Finnish
Seats
10 - 30
Degree programmes
Degree Programme in Nursing
Teachers
Raili Hölttä
Scheduling groups
ryhmä a (Size: 15 . Open UAS : 0.)
ryhmä b (Size: 15 . Open UAS : 0.)
Small groups
ryhmä a
ryhmä b
Course
7031506
No reservations found for realization 7031506-3003!

Evaluation scale

Hyväksytty/Hylätty

Content scheduling

• Terveen ihmisen peruselintoimintojen tunnistaminen ja tutkiminen (verenkierto, hengittäminen, tajunta, aineenvaihdunta/eritys)
• Potilaan haastattelu ja yleistilan kartoittaminen
• Asiakaslähtöinen toiminta potilaan ja hänen omaistensa kohtaamisessa
• Kliinisessä tutkimisessa käytettävä välineistö

Objective

Preclinical Training in Patient Examination 2 crASLUP
Objectives
- Students will know how to interact with patients and their families
- Students will know how to interview patients, carry out observations and document them appropriately.
- Students will know how to observe the patient’s general condition and vital functions.
- Students will become familiar with the principles of the clinical examination of patients’ vital functions.
- Students will master the instruments used in clinical examination.
- Students will know how to draw conclusions from the clinical examination of patients.
- Students will know how to use clinical examination findings to assess patients’ need for care.
- Students will understand the importance of patient safety and will act accordingly.

Content

Contents
- Identification and examination of the vital functions of a healthy individual (circulation, respiration, consciousness, metabolism/excretion)
- Interviewing patients and surveying their general condition
- Customer-driven approach in interacting with patients and their family members
- Instruments used in clinical examination.

Location and time

vko 37-41

Materials

- Alanen, P., Jormakka, J., Kosonen, A. & Saikko, S. 2016. Oireista työdiagnoosiin. Ensihoitopotilaan tutkiminen ja arviointi. SanomaPro.
- Rautava-Nurmi, H., Westergård, A., Henttonen, T., Ojala, M. & Vuorinen, S. Uusin painos. Hoitotyön taidot ja toiminnot. SanomaPro.
- Muu opettajan osoittama materiaalia.

Teaching methods

Ennakkotehtävät harjoitustunneille.
Luokkaharjoittelu pienryhmissä.

Pedagogic approaches and sustainable development

Opiskelijat valmistautuvat harjoitustunteihin tekemällä niihin liittyvät ennakkotehtävät yksilö- ja ryhmätehtävinä.
Harjoitustunneilla toteutetaan tiimioppimisen periaatteita.
Simulaatiot perustuvat potilastapauksiin

Student workload

2 op. = 54 h opiskelijan työtä, mistä luokkaharjoittelua 20 h.

Evaluation methods and criteria

Prekliininen harjoittelu, tilanneharjoitukset ja simulaatiot ovat pakollisia ja ne arvioidaan hyväksytty/hylätty. Mahdollisista poissaoloista opiskelijan tulee keskustella opettajan kanssa. Kaikki poissaolot tulee korvata toisen opettajan tunneilla. Opiskelija selvittää itse korvaavien tuntien aiheet, opettajat ja on heihin itse yhteydessä. Kaikki luokkaharjoittelutunnit tulee olla suoritettu ennen simulaatioon osallistumista. Luokkaharjoittelutunneille tulee olla tehty etukäteistehtävät huolellisesti ja ne tulee näyttää opettajalle (hyv/hyl).
Winhaan merkittävät osat:
1. Ennakkotehtävät (0,5 op) hyv/hyl
2. Harjoitustunnit (1op) hyv/hyl
3. Simulaatio (0,5 op)

Further information

Työpuku, työkengät ja nimineula oltava prekliinisillä harjoittelutunneilla.

Go back to top of page