Skip to main content

Teaching Practice 1 (5 cr)

Code: 2011408-3001

General information


Enrollment
05.08.2018 - 03.09.2018
Registration for the implementation has ended.
Timing
04.09.2018 - 03.06.2019
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Arts Academy
Campus
Linnankatu Arts Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Performing Arts
Teachers
Marja Susi
Mervi Rankila-Källström
Course
2011408
No reservations found for realization 2011408-3001!

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Opetusharjoittelu 1 kuuluu opiskelijan pedagogisiin opintoihin. Opetusharjoittelussa opiskelija harjoittelee omia pedagogisia taitojaan ryhmän kanssa. Opiskelija osaa kytkeä teatterilähtöiset menetelmät osaksi pedagogista osaamistaan.

Objective

The student plans, teaches and self evaluates study module or theatre cource. S/he has expertise to function as a peer evaluator.

Content

Active attendance and accepted completion of practical work and written reports.

Location and time

Opintojakso Opetusharjoittelu 1 suoritetaan lukuvuoden 2018-2019 aikana opiskelijan itse hankkimassa yhteisössä (esim. kouluympäristössä, työyhteisössä, vapaa-ajan toiminnassa, yhdistyksen alaisuudessa, harrastajateatterissa jne,)

Materials

Marttila, N., Pokki, K., Talvitie-Kella, T.: Ammattina ryhmän ohjaaminen: ohjausprosessi ryhmänohjaajien kokemana ja kertomana, Tampereen yliopisto, Kasvatustieteen laitos, 2008.
https://tampub.uta.fi/bitstream/handle/10024/78987/gradu02505.pdf?sequence=1

Teaching methods

1.Opetusharjoittelupaikan hankkiminen ja sen hyväksyttäminen tutoropettajalla.
2.Työharjoittelusopimuksen ja -suunnitelman tekeminen.
(Messin pohja kohdassa opiskelu - harjoittelu, sama kuin muissakin harjoitteluissa).
Omat tavoitteenasettelut oppisen suhteen.
3.Vuosikurssin yhteiseen opetusharjoittelun aloitukseen osallistuminen.
4.Opetusharjoittelun suunnittelu
(laajempi kaari kokonaisuudesta ennen opetusharjoittelun aloittamisen sekä
jokainen opetuskerta ennen opetuskertaa).
5.Tuntisuunnitelmien ja tuntireflektion palautus Optimaan. (ohje ko. kohdassa)
6.Videointi (palautetaan n. 15 min. kooste), valitse jokin toteutustapa:
- Kuvaa itseäsi opettamassa jonain opetuskertana.
Ota huomioon, että jos osallistujat näkyvät kuvassa, heiltä pitää olla lupa kuvaamiseen
ja tallenteen näyttöön opiskelijakollegoille sekä opettajalle, pyydä siis allekirjoitus
kirjalliseen kuvauslupaan. Alaikäisiltä osallistujilta pitää olla huoltajan antama kirjallinen lupa.
Kuvauslupalomakkeen ja ohjeet löydät videointi -kohdasta.
- Vertaispalautteen kuvaaminen, kuvaa keskustelu, jossa saat kollegan vertaispalautteen opettamisestasi.
- Videoitu oppimispäiväkirja: tee videolle oppimispäiväkirjaa, jossa reflektoit tuntisuunnitelmiasi
ja niiden toteutumista, esim. aina ennen ja jälkeen opetuksen.
7.Vertaispalaute:
-Kollega käy katsomassa opetustasi ja käytte palautekeskustelun.
Sinä käyt katsomassa (saman tai eri) kollegan opetusta ja käytte palautekeskustelun.
Palautekeskustelun ohje ko. kohdassa.
- Katso kollegoiden videot ja kommentoi vähintään 3:a videota, kommentoinnin ohjeet ko. kohdassa.
8. Opettaja käy katsomassa tuntiasi ja käytte palautekeskustelun.
9. Osallistut opetusharjoittelun päätösseminaariin, jossa esittelet harjoittelun yhteisessä keskustelussa.

Pedagogic approaches and sustainable development

Itsenäinen työ, vertaisoppiminen

Student workload

Ohje raportin kirjoittamiseen:
1. Lue Oppimateriaalit-kohdasta, linkistä löytyvä opinnäytetyö. Kirjaa ylös ajatuksesi opinnäytetyöstä löytyvän ympyrämallin (s.27) teemoista. Miten näet itsesi ohjaajana suhteessa niihin?
2. Kirjoita jakson päätteeksi raportti 3-4 (A4), jossa pohdit tekemääsi ryhmänohjausta suhteessa teemoihin.
3. Tee 3-5 min esittely ryhmän ohjaajan taidoistasi. Muoto vapaa esim. video tai esite. Nämä esitellään presentaatiopäivänä.

Go back to top of page