Skip to main content

Social welfare, everyday life and society (5cr)

Code: 7081272-3005

General information


Enrollment
02.07.2019 - 04.10.2019
Registration for the implementation has ended.
Timing
27.09.2019 - 25.10.2019
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Health and Well-being
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Social Services
Teachers
Heidi Ristseppä
Marika Kouki
Heli Virjonen
Laura Närvi
Teacher in charge
Heidi Ristseppä
Course
7081272

Unfortunately, no reservations were found for the realization Social welfare, everyday life and society 7081272-3005. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Jakson sisältö jakautuu
1. PBL (Problem-based Learning, pienryhmissä tapahtuva ongelmaperustainen oppiminen) -työskentelyyn
2. Lähiopetukseen osallistumiseen
3. Teoreettisen oppimispäiväkirjan työstämiseen (palautus 25.10.2019 tai 25.11.2019)
4. Lasten ohjaamiseen Yrityskylässä (opiskelija osallistuu yhteen päivään)
********************************************************************************************
Luento-opetus ja PBL:
pe 27.9.
klo 8.15 - 10.00 Jakson aloitus; Suomi 102v. tehtävän ohjeistus, yrityskylä ohjeistus(HR, MK)
klo 10.00 - 14 Hyvinvointiyhteiskunnan rakentumisen perusteet, orientoiva luento (HR)
'''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
to 3.10.
klo 8.15-9.45 PBL ryhmät 1-4,
klo 10-14 Luento: Hyvinvointivaltion tehtävät ja hyvinvointi ilmiönä, Terveyserot (LN),
klo 14.00-15.30 PBL ryhmä 5
''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
pe 4.10.
Klo 8.15-12.00 itsenäinen ryhmätyöskentely (Suomi 102v.)
'''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
to 10.10.
PBL-ryhmät 1-4 klo 8.15-9.45, 10-11.30 PBL ryhmä 5,
klo 12.30-14 luento: Köyhyys, syrjäyttäminen ja syrjäytyminen (HR)
klo 14.15-15.45 Meidän tulevaisuuden Suomi (LN)
''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
pe 11.10 klo 8.15-12 itsenäinen ryhmätyöskentely (Suomi 102v.)
''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
24.10. klo 8.15-11.30 PBL esitykset kaikki yhdessä (HR,MK,HV)
'''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
25.10. klo 8.15-14 Suomi 102- esitykset kaikki yhdessä (HR)
******************************************************************************************
•Opiskellaan 8-9 hengen PBL-ryhmissä. Työskennellään samoissa ryhmissä kuin ensimmäisellä jaksolla
•Kaikki ryhmät kokoontuvat kaksi kertaa 1,5 h kerrallaan ja kolmas kerta on ryhmien yhteinen esityskerta 4h. Osallistuminen ryhmiin on pakollista.
Ohjausvastuu: PBL ryhmä 1: HV, ryhmä 2: HR, ryhmä 3: LN, Ryhmät 4-5 MK
******************************************************************************************
Yrityskylän ohjauspäivät:
ke 2.10.
ke 9.10.
ke 16.10.
ke 23.10.

Objective

Student
- understands the functioning and tasks of the welfare society
- understands the range of citizens’ welfare and social problems

Content

Content
- changes in the welfare society, everyday life and societies
- welfare theories
- social problems, deprivation, exclusion

Materials

Oppimistehtävissä käytettävää lähdemateriaalia:
Karisto, A., Takala, P. & Haapola, I.1998. Matkalla nykyaikaan.Helsinki: WSOY
Saari Juho. 2015. Huono-osaiset. Helsinki:Gaudeamus
Vaarama, M. ym. 2014. Suomalaisten hyvinvointi 2014. THL.
Karvonen, S. ym. (toim.) 2017. Terveyssosiologian linjoja. Helsinki: Gaudeamus.
Laaksonen, M. & Silventoinen, K. (toim.) 2011. Sosiaaliepidemiologia. Väestön terveyserot ja terveyteen vaikuttavat sosiaaliset tekijät. Helsinki: Gaudeamus.
Lähiopetusmateriaali ja lähiopetuksessa viitatut lähteet

Teaching methods

PBL-työskentely, ryhmätyöskentely, luento-opetus, Yrityskylän ohjauspäivä

Student workload

Lähiopetus 1 op
PBL-työskentely 1 op
Oppimistehtävät: Suomi 102v. ja Yrityskyläpäivän ohjaus 1 op
Teoreettinen oppimispäiväkirja 2 op

Evaluation methods and criteria

Jakson arvosana tulee teoreettisen oppimispäivän perusteella. Opiskelija saa tehtävästä sekä kirjallisen optima-palautteen että numeerisen arvosanan Täydennettävä / T1-K5
Teoreettisen oppimispäiväkirjan 1.palautuspäivä 25.10.2019 ja 2. palautuspäivä 25.11.2019.
3. palautuspäivä on 31.1.2020 (jos ei palauta tähän mennessä, niin suoritus siirtyy seuraavalle toteutukselle)

Go back to top of page