Skip to main content

Teaching Practice 1 (5 cr)

Code: 2011408-3002

General information


Enrollment
02.07.2019 - 31.10.2019
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.08.2019 - 31.07.2020
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
4 cr
Virtual portion
1 cr
Mode of delivery
Blended learning
Teaching languages
Finnish
Seats
6 - 16
Degree programmes
Degree Programme in Performing Arts
Teachers
Marja Susi
Minna Haapasalo
Course
2011408
No reservations found for realization 2011408-3002!

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Opiskelija suunnittelee ja toteuttaa opetusharjoittelun oman aikataulun mukaisesti lukuvuoden 2019-20 aikana.

Objective

The student plans, teaches and self evaluates study module or theatre cource. S/he has expertise to function as a peer evaluator.

Content

Active attendance and accepted completion of practical work and written reports.

Materials

Ohjaamisen reflektoinnin tukena:
Marttila, N., Pokki, K., Talvitie-Kella, T.: Ammattina ryhmän ohjaaminen: ohjausprosessi ryhmänohjaajien kokemana ja kertomana, Tampereen yliopisto, Kasvatustieteen laitos, 2008.
https://tampub.uta.fi/bitstream/handle/10024/78987/gradu02505.pdf?sequence=1

Teaching methods

Itsenäinen pedagoginen harjoittelu tarkoittaa tutoroitua prosessia, jossa opettaja antaa ohjeet opetusharjoitteluun ja opiskelija toimii itseohjautuvasti. Vertaistutorointi kuuluu harjoitteluun.

Pedagogic approaches and sustainable development

Työelämälähtöinen projektityö.

Completion alternatives

Opetusharjoittelu kuuluu opettajan pedagogisiiin opintoihin. Vaihtoehtoiset toteutustavat on sovittava henkilökohtaisessa keskustelussa tutoropettajan kanssa.

Student workload

Ohjeet löytyvät optimasta: Teatteri-ilmaisun ohjaaja - opetusharjoittelu.
Harjoittelun kulku:
1. Harjoittelupaikan hankkiminen ja sen hyväksyttäminen tutoropettajalla.
2. Työharjoittelusopimuksen ja -suunnitelman tekeminen.
(messin pohja kohdassa opiskelu - harjoittelu, sama kuin muissakin harjoitteluissa).
3. Omat tavoitteenasettelut oppimisen suhteen.
4. Vuosikurssin yhteiseen opetusharjoittelun aloitukseen osallistuminen 20.9. 2019
5. Opetusharjoittelun suunnittelu
(laajempi kaari kokonaisuudesta ennen opetusharjoittelun aloittamisen sekä
jokainen opetuskerta ennen opetuskertaa).
6. Tuntisuunnitelmien ja tuntireflektion palautus optimaan. (ohje ko. kohdassa)
7. Videointi (palautetaan n. 15 min. kooste), valitse jokin toteutustapa:
- Kuvaa itseäsi opettamassa jonain opetuskertana.
Ota huomioon, että jos osallistujat näkyvät kuvassa, heiltä pitää olla lupa kuvaamiseen
ja tallenteen näyttöön opiskelijakollegoille sekä opettajalle, pyydä siis allekirjoitus
kirjalliseen kuvauslupaan. Alaikäisiltä osallistujilta pitää olla huoltajan antama kirjallinen lupa.
Kuvauslupalomakkeen ja ohjeet löydät videointi -kohdasta.
- Vertaispalautteen kuvaaminen, kuvaa keskustelu, jossa saat kollegan vertaispalautteen opettamisestasi.
- Videoitu oppimispäiväkirja: tee videolle oppimispäiväkirjaa, jossa reflektoit tuntisuunnitelmiasi
ja niiden toteutumista, esim. aina ennen ja jälkeen opetuksen.
Vertaispalaute:
-Kollega käy katsomassa opetustasi ja käytte palautekeskustelun.
Sinä käyt katsomassa (saman tai eri) kollegan opetusta ja käytte palautekeskustelun.
- Katso kollegoiden videot ja kommentoi kahta videota, kommentoinnin ohjeet ko. kohdassa.
8. Opettaja käy katsomassa tuntiasi ja käytte palautekeskustelun.
9. Osallistut opetusharjoittelun päätösseminaariin, jossa esittelet harjoittelun yhteisessä keskustelussa.

Assessment criteria, approved/failed

Harjoittelu on hylätty mikäli opiskelija ei ole tehnyt harjoittelua kokonaan tai jokin oppimistehtävä puuttuu. Opiskelija on toiminut harjoittelussa vastoin ohjeita ja/tai ammattietiikan vastaisesti.

Evaluation methods and criteria

Opetusharjoittelun suunnittelu ja toteutus:tehtävät optimassa.
Opetusharjoittelun presentointi ja raportointi.
Vuorovaikutustilanteet vertaisten sekä ohjaajan kanssa.

Failed (0)

Opiskelija ei ole tehnyt harjoittelua kokonaan tai jokin oppimistehtävä puuttuu. Opiskelija on toiminut harjoittelussa vastoin ohjeita ja/tai ammattietiikan vastaisesti.

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

Opiskelija tekee opetusharjoittelun ja siihen liittyvät oppimistehtävät.

Assessment criteria, good (3-4)

Lisäksi opiskelija toimii oma-aloitteisesti, pedagogiseen osaamiseen liittyviä realistisia tavoitteita asettaen ja niihin pyrkien. Lisäksi opiskelija toimii vuorovaikutustilanteissa dialogisesti ja oppimiseen keskittyen. Opiskelija toimii ongelmia ja haasteita ratkoen ja ohjausta hakien.

Assessment criteria, excellent (5)

Lisäksi opiskelija toimii vuorovaikutustilanteissa itseään haastaen ja aktiivisesti kehittäen. Opiskelijan suunnittelu ja toteutus on ammattimaista, eettistä ja osallistujien kokemukselliseen oppimiseen keskittyvää. Opiskelijan pedagoginen ajattelu ja toiminta on innovatiivista tietoja ja taitoja soveltavaa ja uutta luovaa.

Go back to top of page