Skip to main content

Browser-Side Scripting with JavaScript (5cr)

Code: 3011470-3002

General information


Enrollment
03.08.2019 - 17.09.2019
Registration for the implementation has ended.
Timing
02.09.2019 - 13.12.2019
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Engineering and Business
Campus
Kupittaa Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 50
Teachers
Timo Östman
Tuomo Helo
Course
3011470

Unfortunately, no reservations were found for the realization Browser-Side Scripting with JavaScript 3011470-3002. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Opintojakso sisältää 12-13 ohjattua työskentely ja teoriakertaa, 10 henkilökohtaista harjoitustehtävää ja harjoitustyön. Ei tenttiä.
*
Harjoitustyö tehdään 3-4 hengen ryhmissä ohjauskertojen ulkopuolella. Harjoitustyön aihe tarkennetaan Kurssin React-osuuden alkaessa.
*
Kurssin suunniteltu eteneminen:
*
Luentojen sisältö ja aihepiiri. Etenemme kurssikirjan lukujen mukaisesti.
*
OSA 1: JAVASCRIPTIN PERUSTEET
*
Luentokerrat 1 ja 2 - EJS-kirjan luvut 1 ja 2.Tehtävä 1. Aiheet:Introduction; Values, Types, and Operators; Program Structure
Luentokerrat 2 ja 3 - EJS-kirjan luvut 3 ja 4.Tehtävä 2. Aiheet: Functions; Data Structures: Objects and Arrays
Luentokerta 4 - EJS-kirjan luvut 8 ja 9. Tehtävä 3. Aiheet Regular Expressions; Bugs and Errors
Luentokerta 5 - Puolet luennosta Demot (Tehtävät 1-3). Oltava läsnä.
Luentokerta 5 ja 6 - EJS-kirjan luvut 13 -15. Tehtävä 4. Aiheet: JavaScript and the Browser; The Document Object Model; Handling Events
Luentokerta 7 - EJS-kirjan luku 18. Tehtävä 5. Aiheet HTTP and Forms
Luentokerta 8 - EJS-kirjan luvut 10 ja 11. Tehtävä 6. Aiheet Modules; Asynchronous Programming
Luentokerta 9 - Puolet luennosta Demot (Tehtävät 4-6). Oltava läsnä.
*
OSA 2: REACTIN PERUSTEET
*
Luentokerta 9 - LR-kirjan luku 4.
Luentokerta 10 - LR-kirjan luvut 4 ja 5
Luentokerta 11 - LR-kirjan luvut 5 ja 6
Luentokerta 12 - LR-kirjan luku 7
Luentokerta 13 - Demot (Tehtävät 7-10).
*
Tarpeen vaatiessa kurssin aikana voidaan järjestää 1-2 lisäluentoa tai tukikertaa.
*
Jokainen ryhmän on varattava 15 minuutin aika 16.-20.12 väliselle ajalle harjoitustyön demoamiseen. Henkilökohtaisen ryhmätyöpanos on myös pystyttävä osoittamaan tässä tilaisuudessa.
*
Yllä esitetty suunnitelma voi muuttua kurssin edetessä.

Objective

After completing the course the student:
masters JavaScript and can use some of the most important libraries in developing browser user interfaces
can implement dynamic and responsive browser user interfaces that are usable in variety of devices
masters AJAX technology and JSON data-interchange format
can use efficient tools in browser scripting

Content

JavaScript
jQuery
Doing asynchronous requests with AJAX
JSON data-interchange format
Tools for developing browser interfaces
Implementing a small scale dynamic and responsive browser user interface

Materials

Kurssikirjat:
*
Eloquent JavaScript
Marijn Haverbeke
No Starch Press; 3 edition (December 4, 2018)
Ohjelmoitavissa oleva digikirja on vapaasti käytettävissä osoitteessa http://eloquentjavascript.net
*
Learning React: Functional Web Development with React and Redux
Alex Banks and Eve Porcello
O'Reilly Media; 1 edition (May 18, 2017)
Kirja on luettavissa digimuodossa oppilaitoksemme DawsonEra-kirjastossa.
*
Kirjoja ei lueta kannesta kanteen, vaan lukuja valikoiden

Teaching methods

Luennoille osallistuminen (pakollista vain tehtävien tarkastuskertojen yhteydessä)
Vuorovaikutus ja ohjelmointi luennoilla
Henkilökohtaisten harjoitustehtävien tekeminen
Osallistuminen ryhmätyön tekemiseen

Exam schedules

Ei tenttiä

Pedagogic approaches and sustainable development

Ohjelmointi
Tekemällä oppiminen
Vuorovaikutus opettajan ja kurssikavereiden kanssa
Ryhmätyöprojekti

Student workload

Luennot 26 h
Kirjallisuuteen perehtyminen 32 h
Henkilökohtaiset harjoitustehtävät 34 h
Ryhmätyöhön osallistuminen 40 h

Evaluation methods and criteria

Opintojakso arvostellaan skaalalla 0-5.
*
Saadakseen hyväksytyn suorituksen opiskelijan on saatava hyväksyttävä merkintä sekä 1) henkilökohtaisista harjoitustehtävistä että 2) ryhmätyöstä.
*
Jokaisesta harjoitustehtävästä voi saada korkeintaan 10 pistettä. Kaikista harjoitustehtävistä voi saada niis maksimissaan 100 pistettä.
Henkilökohtaiset harjoitustehtävät: 20 pistettä -> arvosana 0,5; 30 -> 1; 45 -> 1,5; 60 -> 2; 75 - 2,5; 90 -> 3.
Osallistuminen ryhmätyöhön: 0,0 - 2,0.
*
(Molemmissa tapauksissa 0,5 on ensimmäinen hyväksytty arvosana)

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

Opiskelija ymmärtää selainpuolen www-kehityksen tehtäviä ja haasteita
Opiskelija tuntee JavaScript-ohjelmoinnin perusteet
Opiskelija tuntee React.js -kirjaston perusteet
Opiskelija tietää, mitä työkaluja selainpuolen www-kehityksessä voi käyttää
Opiskelija osaa ohjelmoida yksinkertaisia selainpuolen www-sovelluksia
Opiskelijalla on edellytykset työskennellä selainpuolen www-kehitykseen liittyvissä projekteissa

Assessment criteria, good (3-4)

Opiskelija ymmärtää monipuolisesti selainpuolen www-kehityksen tehtäviä ja haasteita
Opiskelija osaa ohjelmoida JavaScriptillä
Opiskelija osaa hyödyntää React.js -kirjastoa selainpuolen ohjelmointitehtävissä
Opiskelija osaa käyttää sopivia työkaluja selainpuolen www-kehityksessä
Opiskelija osaa ohjelmoida selainpuolen www-sovelluksia
Opiskelijalla on hyvät edellytykset työskennellä selainpuolen www-kehitykseen liittyvissä projekteissa

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija ymmärtää monipuolisesti selainpuolen www-kehityksen tehtäviä ja haasteita
Opiskelija osaa ohjelmoida JavaScriptillä
Opiskelija osaa hyödyntää React.js -kirjastoa selainpuolen ohjelmointitehtävissä
Opiskelija osaa käyttää tehokkaasti sopivia työkaluja selainpuolen www-kehityksessä
Opiskelija osaa ohjelmoida eri tyyppisiä selainpuolen www-sovelluksia
Opiskelijalla on vahvat edellytykset työskennellä ja johtaa selainpuolen www-kehitykseen liittyvissä projekteissa

Qualifications

WWW-perusteet (HTML5, CSS)

Go back to top of page