Skip to main content

Research, Development and Innovation Competence (5 cr)

Code: 7031542-3005

General information


Enrollment
01.06.2019 - 15.09.2019
Registration for the implementation has ended.
Timing
02.09.2019 - 13.12.2019
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
4 cr
Virtual portion
1 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Health and Well-being
Campus
Kupittaa Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
15 - 25
Degree programmes
Degree Programme in Nursing
Teachers
Hannele Kuusisto
Liisa Kosonen-Karesto
Course
7031542
No reservations found for realization 7031542-3005!

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Toteutus viikoilla 36-49
vko 36 Orientoituminen opintojaksoon, tutkimus- ja kehittämisprosessi (Liisa)
vko 38 Työpaja: tutkimus- ja kehittämisprosessi (Liisa)
vko 40 Työpaja: tutkimusmenetelmien perusteet - kvantitatiivinen ja kvalitatiivinen tutkimus (Liisa)
vko 40 Kvantitatiivisen tutkimuksen polku ja aineiston analyysimenetelmät (Hannele)
vko 43 Aineiston keruun menetelmät ja aineistojen analysoiminen (Hannele ja Liisa)
vko 45 Työpaja: Tutkimuksen luotettavuuden arviointi ja eettiset kysymykset (Liisa)
vko 46 Kvantitatiiviset analyysimenetelmät jatkuu (Hannele)
vko 48 Kvantitatiivisiin menetelmiin liittyvä tulkinta: raportin analyysi (Hannele)
vko 48 Tietotesti Optimassa (Liisa)
vko 49 Opintojakson yhteenveto ja kertaus, ohjaukset

Objective

Research, Development and Innovation Competence 5 cr KEHI ObjectivesStudents will understand the nature of health care development and the health care research process and know how to use related information seeking, analysis and reporting methods.Students will know how to use research and development methods.Students will learn to interpret basic statistics used in quantitative research.Students will understand the progress/structure of content analysis and specification used in qualitative research.Students will learn to use spreadsheet applications to analyse and report on material.Students will be able to serve as customer and nursing experts in various teams and projects.Students will understand the principles of project work and know how to apply them in working life-oriented and multidisciplinary projects (RDI)

Content

ContentsObjectives of research and development activitiesKey concepts: development work, development, basic research, applied research, investigative development, projectThe ethical and legal premises of investigative developmentStages of a development projectData, evidence and evidence-based developmentResearch methodsCollection, processing and analysis of materialReliable and ethical researchStatistical methods and tools in the processing of nursing and health care material and in development workPlanning and reporting on research and development work

Materials

- Elomaa, L., & Mikkola, H. 2010. Näytön jäljillä. Tiedonhaku näyttöön perustuvassa hoitotyössä. Turun ammattikorkeakoulun oppimateriaaleja 12. http://julkaisut.turkuamk.fi/isbn9789522161611.pdf
- ETENE 2018 Hyvä tieteellinen käytäntö ja sen loukkausepäilyjen käsittely Suomessa
- Hirsjärvi, S., Remes, P. & Sajavaara, P. 2009.Tutki ja kirjoita. Helsinki: Tammi.
- Kankkunen, P. & Vehviläinen-Julkunen, K. 2009. Tutkimus hoitotieteessä. Helsinki: WSOYproOy
- Menetelmäopetuksen tietovaranto https://www.fsd.uta.fi/menetelmaopetus/kvali/index.html
- Näyttöön perustuvasta toiminnasta tietoa: http://www.hotus.fi/hotus-fi/nayttoon-perustuva-toiminta
- Tiedonhankinnan perusteet -verkkokurssi: Tiedonhakijan oppaat http://libguides.turkuamk.fi/etusivu soveltuvin osin
- Vilkka, H. 2005. Tutki ja kehitä. Helsinki: Tammi.

Teaching methods

Ennakkotehtävät, työpajatyöskentely, itsenäinen tiedonhankinta, harjoitukset

Exam schedules

Tietotesti Optimassa

Pedagogic approaches and sustainable development

Menetelmäopintojen integrointi opinnäytetyöprosessiin edellyttää itsenäistä työskentelyä, vastuunottoa opinnäytetyön etenemisestä ja menetelmäopinnoista. Ohjaustarpeen tunnistaminen ja ohjauksen hyödyntäminen on tärkeää. Ryhmätyötaidot korostuvat.

Student workload

5 op = 135 t opiskelijan työtä jakautuen lähiopetukseen ja itsenäisiin/ryhmätehtäviin.

Evaluation methods and criteria

1. Työpajat x 3 HKS/täydennettävä
2. Tiedonhakutehtävä HKS/täydennettävä
3. Tietotesti HKS/HYL
4. Kvantitatiivinen aineistoanalyysi parityönä itsenäisesti HKS/täydennettävä
5. Kvantitatiivinen artikkelianalyysi parityönä tunnilla HKS/täydennettävä
Arvioinnin kriteerit Optimassa.

Go back to top of page