Counselling and Support for Adult Clients (5 cr)
Code: 7081241-3005
General information
- Enrollment
- 01.11.2019 - 13.01.2020
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.01.2020 - 17.02.2020
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Health and Well-being
- Campus
- Kupittaa Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 10 - 65
- Degree programmes
- Degree Programme in Social Services
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
13.1
8.15-11.30 Opintojakson tavoitteet ja toteutus. Simulaatiopienryhmät (mm. kuka pääsee sim. ryhmiin perjantaina 31.1) MR, SK.
Aikuistyön asiakasryhmät. Asiakastyön ja asiakasryhmien haasteet. MR
12.30-15.45. Mielenterveys- ja kriisityö. SK
20.1
8.15-11.30 Rikosseuraamustyö. Simulaatiotehtävien lähtökohta MR
12.30-15.45 Päihdetyö. Opetusharjoittelija.
27.1
8.15-11.30 Simulaatioryhmä 1
12.30-15.45 Simulaatioryhmä 2
31.1. (huom perjantai)
8.15-11.30 Simulaatioryhmä 3
12.30-15.45 Simulaatioryhmä 4
3.2
8.15-11.30 Simulaatioryhmä 5
12.30-15.45 Simulaatioryhmä 6
10.2
8.15-11.30 Simulaatioryhmä 7 MR
12.30-15.45 Seniorityö. Opetusharjoittelija
.
12.2. 9.00-11.00 Kannabiksen käytön puheeksi otto. Ehyt ry. Tila ICT DELTA
.
17.2
8.15- 11.30 Nuorten aikuisten elämäntilanteet ja identiteetti Opetusharjoittelija
12.30-13.30 Jatkuu aihe Nuorten aikuisten elämäntilanteet ja identiteetti Opetusharjoittelija
14.00-15.45 Optimatentti (tehdään koululla) MR
Objective
Student
- knows the different phases of the life cycle and the identity development process
- learns different ways to work with the young and adults
Content
Content
- life cycle and identity development
- crisis and mental health work
- social work with substance abusers
- work in the criminal sanctions field
- work with the seniors
Materials
Oppimistehtävän tukena:
Nurmi, J.E. ym. 2014. Ihmisen psykologinen kehitys. Jyväskylä: PS-kustannus. Saatavana myös verkossa.
Dunderfelt, T. 2011. Elämänkaaripsykologia. Helsinki: WSOY.
Saarenheimo, M., Pietilä, M., Maununaho, S., Tiihonen, A. & Pohjolainen, P. 2014. Ikäpolvien taju. Elämänkulku ja ikäpolvet muuttuvassa maailmassa (myös verkossa).
Tenttiin:
Näkki, P. & Sayd, T. (toim.). 2015. Asiakastyön menetelmiä sosiaalialalla. Helsinki: Edita sekä
Vilen, M., Leppämäki, P. & Ekström, L. 2008 tai uudempi. Vuorovaikutuksellinen tukeminen. Helsinki: WSOY.
Teaching methods
Simulaatioharjoitukset.
Itsenäinen oppimistehtävä.
Kirjallisuuteen perehtyminen ja lähiopiskelu.
Exam schedules
17.2.20 14.00-15.45 Optimatentti kirjallisuudesta ja lähiopiskelussa opitusta (tehdään koululla) MR.
.
Hyväksytyn tenttisuorituksen saa uusia vain kerran.
.
Uusintatentti:(Huom! Muuttunut optimatentiksi uusien ohjeiden mukaan):
Uusintatentti 1. 18.3.2020 kello 16.00-17.00
Uusintatentti 2. 6.5.2020 kello 16.00-17.00.
.
Uusintatentit ovat siis Optimassa eivätkä aikaisemman ohjeen mukaan.
.
Ilmoittautuminen uusintatenttiin sähköpostilla 2 viikkoa ennen Meeri.Rusi@turkuamk.fi
Pedagogic approaches and sustainable development
Yhteistoiminnallinen oppiminen.
Itsenäinen opiskelu.
Simulaatiopedagogiikka.
Student workload
Simulaatiot ja lähiopetus 1 op Hyväksytty / hylätty ja täydennettävä.
Tehtävä 2 op hyväksytty / hylätty.
Tentti kirjallisuudesta ja lähiopiskelussa opitusta 2 op 1-5 / hylätty.
Evaluation methods and criteria
Simulaatiot ja lähiopiskelu 1 op Hyväksytty / hylätty ja täydennettävä.
Tehtävä 2 op hyväksytty / hylätty.
Tentti kirjallisuudesta ja lähiopiskelussa opitusta 2 op 1-5 / hylätty.
Failed (0)
Opiskelija ei hahmota elämänkaaren eri vaiheita niihin liittyviä kehitystehtäviä. Opiskelija ei hallitse kriisin vaiheita ja niihin liittyvää auttamistoimintaa. Opiskelija ei tunne mielenterveyden riskitekijöitä eikä suojaavia tekijöitä. Opiskelija ei tunne päihdetyön menetelmiä. Hän ei tunne rikosseuraamustyön peruskäsitteistöä eikä etiikkaa.
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
Opiskelija tietää joitakin elämänkaaren eri vaiheita niihin liittyviä kehitystehtäviä. Opiskelija osaa nimetä kriisin eri vaiheet. Opiskelija tietää joitakin mielenterveyden riskitekijöitä ja suojaavia tekijöitä. Opiskelija osaa nimetä päihdetyön menetelmiä. Hän tietää rikosseuraamustyön eri muotoja.
Assessment criteria, good (3-4)
Opiskelija tietää elämänkaaren eri vaiheet ja niihin liittyvät kehitystehtävät. Opiskelija ymmärtää kriisin vaiheet ja niihin liittyvän auttamistoimintaa. Opiskelija tietää mielenterveyden keskeiset riskitekijät ja suojaavat tekijät sekä mielenterveyden ensiavun perusteet. Opiskelija tietää päihdetyön menetelmiä ja puheeksi ottamisen käytäntöjä. Hän tietää rikosseuraamustyön peruskäsitteistön, eettisiä kysymyksiä ja vapautumisen jälkeisen arkielämän haasteita.
Assessment criteria, excellent (5)
Englanniksi
Opiskelija tietää elämänkaaren eri vaiheet ja niihin liittyvät kehitystehtävät. Hän osaa arvioida eri työmenetelmien soveltuvuutta eri asiakasryhmille ja eri elämäntilanteisiin. Opiskelija ymmärtää kriisin vaiheet ja niihin liittyvän auttamistoiminnan. Opiskelija tietää mielenterveyden keskeiset riskitekijät ja suojaavat tekijät sekä osaa kuvata mielenterveyden ensiavun käytäntöjä. Opiskelija tietää päihdetyön menetelmiä ja puheeksi ottamisen käytäntöjä. Hän tietää rikosseuraamustyön peruskäsitteistön, eettisiä kysymyksiä ja perheen haasteita.