Skip to main content

Counselling and Support for Adult Clients (5 cr)

Code: 7081241-3007

General information


Enrollment
01.06.2020 - 07.09.2020
Registration for the implementation has ended.
Timing
03.09.2020 - 01.10.2020
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
5 cr
RDI portion
1 cr
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Health and Well-being
Teaching languages
Finnish
Seats
1 - 40
Degree programmes
Degree Programme in Social Services
Teachers
Johanna Strömbäck
Noora Kumpulainen
Meeri Rusi
Course
7081241
No reservations found for realization 7081241-3007!

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Viikot 36 – 40 (torstai)
3.9. 8.15-10 Opintojakson aloitus. Aikuistyön asiakasryhmät ja haasteet. Meeri Rusi
10.9. 8.15-10 Elämäntilanteiden ongelmat, rikosseuraamus ja ohjaaminen. Meeri Rusi
17.9. 8.15-10 Elämänkaaren vaiheet ja kehitystehtävät. Noora Kumpulainen: https://turkuamk.zoom.us/j/64412913164?from=msft
24.9. 8.15-10 Nuoruus ja vanhuus elämänvaiheina – ohjaaminen. Meeri Rusi
1.10 8.15-9.00 Mielenterveys. Noora Kumpulainen: https://turkuamk.zoom.us/j/65809147322?from=msft
9.00-10.00 Optimatentti

Objective

Student
- knows the different phases of the life cycle and the identity development process
- learns different ways to work with the young and adults

Content

Content
- life cycle and identity development
- crisis and mental health work
- social work with substance abusers
- work in the criminal sanctions field
- work with the seniors

Materials

Oppimistehtävän tukena:
Nurmi, J.E. ym. 2014. Ihmisen psykologinen kehitys. Jyväskylä: PS-kustannus. Saatavana myös verkossa.
Dunderfelt, T. 2011. Elämänkaaripsykologia. Helsinki: WSOY.
Saarenheimo, M., Pietilä, M., Maununaho, S., Tiihonen, A. & Pohjolainen, P. 2014. Ikäpolvien taju. Elämänkulku ja ikäpolvet muuttuvassa maailmassa (myös verkossa).
.
Tenttiin:
Näkki, P. & Sayd, T. (toim.). 2015. Asiakastyön menetelmiä sosiaalialalla. Helsinki: Edita sekä
Vilen, M., Leppämäki, P. & Ekström, L. 2008 tai uudempi. Vuorovaikutuksellinen tukeminen. Helsinki: WSOY.

Exam schedules

1.10 9.00-10.00 Optimatentti, pidennetty aika 9.00-10.30
Uusintatentit Optimassa:
3.11.2020 kello 16-17, pidennetty aika 16-17.30
19.1.2020 kello 16-17, pienetty aika 16-17.30

Evaluation methods and criteria

Verkkoluennot ja niitä tukevat ennakkoon tehtävät ryhmätehtävät 1 op, hyväksytty - hylätty
Eri asiakasryhmien ohjaaminen - yksilötehtävä 2 op, hyväksytty - hylätty
Kirjatentti Optimassa 2 op, 1-5, hylätty

Failed (0)

Opiskelija ei hahmota elämänkaaren eri vaiheita niihin liittyviä kehitystehtäviä. Opiskelija ei hallitse kriisin vaiheita ja niihin liittyvää auttamistoimintaa. Opiskelija ei tunne mielenterveyden riskitekijöitä eikä suojaavia tekijöitä. Opiskelija ei tunne päihdetyön menetelmiä. Hän ei tunne rikosseuraamustyön peruskäsitteistöä eikä etiikkaa.

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

Opiskelija tietää joitakin elämänkaaren eri vaiheita niihin liittyviä kehitystehtäviä. Opiskelija osaa nimetä kriisin eri vaiheet. Opiskelija tietää joitakin mielenterveyden riskitekijöitä ja suojaavia tekijöitä. Opiskelija osaa nimetä päihdetyön menetelmiä. Hän tietää rikosseuraamustyön eri muotoja.

Assessment criteria, good (3-4)

Opiskelija tietää elämänkaaren eri vaiheet ja niihin liittyvät kehitystehtävät. Opiskelija ymmärtää kriisin vaiheet ja niihin liittyvän auttamistoimintaa. Opiskelija tietää mielenterveyden keskeiset riskitekijät ja suojaavat tekijät sekä mielenterveyden ensiavun perusteet. Opiskelija tietää päihdetyön menetelmiä ja puheeksi ottamisen käytäntöjä. Hän tietää rikosseuraamustyön peruskäsitteistön, eettisiä kysymyksiä ja vapautumisen jälkeisen arkielämän haasteita.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija tietää elämänkaaren eri vaiheet ja niihin liittyvät kehitystehtävät. Hän osaa arvioida eri työmenetelmien soveltuvuutta eri asiakasryhmille ja eri elämäntilanteisiin. Opiskelija ymmärtää kriisin vaiheet ja niihin liittyvän auttamistoiminnan. Opiskelija tietää mielenterveyden keskeiset riskitekijät ja suojaavat tekijät sekä osaa kuvata mielenterveyden ensiavun käytäntöjä. Opiskelija tietää päihdetyön menetelmiä ja puheeksi ottamisen käytäntöjä. Hän tietää rikosseuraamustyön peruskäsitteistön, eettisiä kysymyksiä ja perheen haasteita.

Go back to top of page