Pedagogical Competence (15cr)
Code: 3011675-3001
General information
- Enrollment
- 02.09.2020 - 25.10.2020
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 26.10.2020 - 04.03.2021
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 10 - 15
- Local portion
- 10 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Engineering and Business
- Campus
- Kupittaa Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 10 - 30
- Degree programmes
- Degree Programme in Business
- Teachers
- Riikka Kulmala
- Ritva Hyttinen
- Course
- 3011675
Unfortunately, no reservations were found for the realization Pedagogical Competence 3011675-3001. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Opintojakso on suunnattu kirjastoalan polkuopiskelijoille. Opintojakson ajoitus:
Orientoiva tehtävä julkaistaan viikolla 42 (syyslomaviikko)
Pedagogiset teoriat ja oppimiskäsitykset viikot 44-47
Verkkopedagogiikka, moni- ja medialukutaito, sosiokulttuurinen innostaminen ja yhteisöllinen oppiminen viikot 44-51
Kaikille pakollinen työpajat (joko verkossa tai etänä):
27.11, Loimaan kirjasto
3.12 Porin kirjasto
10.12 Työpaja kirjastoammattilaisille, toteutetaan etänä.
Viikot 2-9: Sosiaalipedagogiikka, yksilöiden integrointi osaksi yhteisöjä, aikuisten lukemaan innostaminen.
Objective
Having completed the course, the student is able to
- describe pedagogical theories
- recognize pedagogical methods she/he is employing
- promote social participation
- plan, execute, and evaluate an communal tutoring situation.
Content
Pedagogical theories and methods
Sociocultural inspiration and reading promotion
Communal learning
Multiliteracy skills and media education
Planning, realisation and evaluation of a tutoring situation
Materials
See itslearning course platform.
Teaching methods
s.
Pedagogic approaches and sustainable development
Opintojakson pedagogiikka noudattaa innovaatiopedagogiikan viitekehystä. Opintojaksoon on integroitu Lukemattomat-hankkeesta lukemaan innostamisen toiminnallinen osuus. Myös verkkopedagogiikan osuudessa on mukana kirjastoalan työelämän edustaja. Opiskelijat työskentelevät opintojakson aikana Varsinais- Suomen alueen kirjastoammatillisten sidosryhmien kanssa, tarkemmin Turun kaupungin kirjastoverkoston että Salon ja Porin kirjastojen kanssa sekä lukukeskuksen kanssa.
Student workload
Orientoiva tehtävä 1 op (27h)
Pedagogiset teoriat ja oppimiskäsitykset 3 op (81 h)
Verkkopedagogiikka 2 op (54 h)
Sosiokulttuurinen innostaminen, yhteisöllinen oppiminen, moni- ja medialukutaito ja sen edistäminen 4 op (108 h)
Sosiaalipedagoginen lähestymistapa lukemaan innostamisessa, toiminnallinen osuus 5 op (135 h)
Evaluation methods and criteria
Arviointi kohdistuu oppimistehtäviin sekä aktiiviseen osallistumiseen lähipäivien työskentelyyn.
Tutor-opettaja arvioi oppimistehtävät.s