Skip to main content

Pedagogical Competence (15cr)

Code: 3011675-3001

General information


Enrollment
02.09.2020 - 25.10.2020
Registration for the implementation has ended.
Timing
26.10.2020 - 04.03.2021
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
10 - 15
Local portion
10 cr
Virtual portion
5 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Engineering and Business
Campus
Kupittaa Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
10 - 30
Degree programmes
Degree Programme in Business
Teachers
Riikka Kulmala
Ritva Hyttinen
Course
3011675

Unfortunately, no reservations were found for the realization Pedagogical Competence 3011675-3001. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Opintojakso on suunnattu kirjastoalan polkuopiskelijoille. Opintojakson ajoitus:
Orientoiva tehtävä julkaistaan viikolla 42 (syyslomaviikko)
Pedagogiset teoriat ja oppimiskäsitykset viikot 44-47
Verkkopedagogiikka, moni- ja medialukutaito, sosiokulttuurinen innostaminen ja yhteisöllinen oppiminen viikot 44-51
Kaikille pakollinen työpajat (joko verkossa tai etänä):
27.11, Loimaan kirjasto
3.12 Porin kirjasto
10.12 Työpaja kirjastoammattilaisille, toteutetaan etänä.
Viikot 2-9: Sosiaalipedagogiikka, yksilöiden integrointi osaksi yhteisöjä, aikuisten lukemaan innostaminen.

Objective

Having completed the course, the student is able to
- describe pedagogical theories
- recognize pedagogical methods she/he is employing
- promote social participation
- plan, execute, and evaluate an communal tutoring situation.

Content

Pedagogical theories and methods
Sociocultural inspiration and reading promotion
Communal learning
Multiliteracy skills and media education
Planning, realisation and evaluation of a tutoring situation

Materials

See itslearning course platform.

Teaching methods

s.

Pedagogic approaches and sustainable development

Opintojakson pedagogiikka noudattaa innovaatiopedagogiikan viitekehystä. Opintojaksoon on integroitu Lukemattomat-hankkeesta lukemaan innostamisen toiminnallinen osuus. Myös verkkopedagogiikan osuudessa on mukana kirjastoalan työelämän edustaja. Opiskelijat työskentelevät opintojakson aikana Varsinais- Suomen alueen kirjastoammatillisten sidosryhmien kanssa, tarkemmin Turun kaupungin kirjastoverkoston että Salon ja Porin kirjastojen kanssa sekä lukukeskuksen kanssa.

Student workload

Orientoiva tehtävä 1 op (27h)
Pedagogiset teoriat ja oppimiskäsitykset 3 op (81 h)
Verkkopedagogiikka 2 op (54 h)
Sosiokulttuurinen innostaminen, yhteisöllinen oppiminen, moni- ja medialukutaito ja sen edistäminen 4 op (108 h)
Sosiaalipedagoginen lähestymistapa lukemaan innostamisessa, toiminnallinen osuus 5 op (135 h)

Evaluation methods and criteria

Arviointi kohdistuu oppimistehtäviin sekä aktiiviseen osallistumiseen lähipäivien työskentelyyn.
Tutor-opettaja arvioi oppimistehtävät.s

Go back to top of page