Skip to main content

Mobile video (5 cr)

Code: KU00BH48-3002

General information


Enrollment
01.03.2020 - 03.03.2020
Registration for the implementation has ended.
Timing
04.05.2020 - 18.06.2020
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
5 cr
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Arts Academy
Teaching languages
Finnish
Seats
12 - 40
Degree programmes
Degree Programme in Media Arts
Teachers
Johanna Ailio
Teacher in charge
Johanna Ailio
Course
KU00BH48
No reservations found for realization KU00BH48-3002!

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Opintojaksolla jokainen opiskelija tekee harjoituksia, joiden lopullisena tavoitteena on pienen julkaisukelpoisen videon toteuttaminen opiskelijan omilla laitteilla. Verkko-opinnoissa Optima-alustalla käydään läpi videokuvaus älypuhelimella, kuvakerronta, kokonaisuuden käsikirjoittaminen, kuvatun materiaalin editointi ja julkaiseminen. Opintojakson ensimmäinen tehtävä (kts. alla) on suoritettava Optiman verkkoalustalla sille määrätyssä ajassa tai opettaja poistaa opiskelijan oppimisympäristöstä.
Opintojakso on osa kesäopintoja ja se ajoittuu välille 4.5. - 18.6.2020
Tehtävien tarkempi ajoitus on näkyvissä Optima-oppimisympäristössä.

Objective

After completing the course, the student has competence in
- presenting the basics of the visual storytelling
- naming different script models for planning the video story
- planning, shooting and editing independently a video story made with a mobile phone
- publishing it in YouTube
- analyzing the videos of the other students and giving feedback to them
- seeking information to develop video expression

Content

The students practice exercises of video storytelling and scriptwriting. Each student plans, produces and publishes a video (max. length of two minutes) as a final assignment. The exercises may be a part of the final production or separate ones. The students give feedback on the exercises to each other in small groups.

Materials

Optima: Mobiilivideo

Teaching methods

Opintojakso koostuu opettajan tuottamasta ohjeistuksesta, esimerkkivideoista, linkeistä lisämateriaaliin internetissä ja lyhyistä opettajan videoluennoista, jotka kukin opiskelija omaksuu itsenäisesti. Opintojakson aikana jokainen toteuttaa kuvausharjoituksia ja oman videon suunnitelman. Opiskelijat jaetaan noin10 hengen ryhmiin, jotka näkevät toistensa harjoitukset. Näistä kaikista opiskelija saa palautetta sekä pienryhmänsä muilta jäseniltä että opettajalta. Opintojakson lopputehtävänä on korkeintaan 2-minuuttinen valmiiksi editoitu ja YouTube- tai Vimeo-kanavalla julkaistu asiavideo, jonka opiskelija linkittää Optimaan sille osoitettuun paikkaan. (Opintojaksolla ei tehdä fiktiokerrontaa.) Myös tästä opiskelija saa henkilökohtaisen palautteen sekä omalta ryhmältään että opettajalta.

Student workload

1. Lyhyt esittely itsestä ja omasta video-osaamisesta (teksti ja Optimaan liitetty kasvokuva)
2. Puhuvan pään harjoitus + pienryhmän videoiden kommentointi
3. Musiikin ja tekstin lisääminen videoon
4. Kuuden toiminnallisen kuvan harjoitus + pienryhmän videoiden kommentointi
5. Oman videon käsikirjoitus
6. Oma alle 2-minuuttinen dokumentaarinen video valmiina + pienryhmän videoiden kommentointi

Evaluation methods and criteria

Arvioinnin kohteena ovat opiskelijan erilliset harjoitukset sekä aktiivisuus verkko-oppimisympäristössä. Lopputehtävä muodostaa puolet kokonaisarvosanasta. Opintojakson suoritukseen vaaditaan kuitenkin kaikkien harjoitusten loppuun saattaminen.

Failed (0)

Tehtäviä on suorittamatta opintojakson loppupäivään mennessä.

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

Opiskelijan harjoitukset osoittavat, että hän hallitsee älypuhelimen kuvausvälineenä. Hän on pystynyt koostamaan sekä harjoitukset että lopputehtävän editoiduiksi kokonaisuuksiksi, julkaisemaan ja linkittämään ne Optimaan vaaditulla tavalla. Opiskelijan suunnitelma oman videon toteuttamiseksi on realistinen. Hän osallistuu palautteen antoon. Opiskelija palauttaa tehtävät ajallaan.

Assessment criteria, good (3-4)

Opiskelijan harjoitukset osoittavat älypuhelimen suvereenia käyttöä kuvausvälineenä. Hän on koostanut mielekkäitä ja visuaalisesti toimivia kokonaisuuksia. Opiskelijan suunnitelma oman videon toteuttamiseksi on kiinnostava ja omaa osaamista haastava. Hän osallistuu aktiivisesti palautteen antoon, on rakentava ja kriittinen. Opiskelija palauttaa kaikki tehtävät ajallaan.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelijan harjoitukset osoittavat luovaa ja taitavaa älypuhelimen käyttöä kuvausvälineenä. Hänen koostamansa kokonaisuudet ovat visuaalisesti ja rytmillisesti erinomaisia ja/tai niissä on ehjä tarina, kokonaisuus ja kiinnostava päähenkilö. Opiskelijan suunnitelma oman videon toteuttamiseksi on erityisen mielenkiintoinen, visuaalinen tai aiheeltaan merkittävä. Hän osallistuu palautteen antoon erittäin rakentavasti ja antaa hyviä vinkkejä oman ryhmänsä jäsenille. Opiskelija palauttaa kaikki tehtävät ajallaan.

Qualifications

The student has to be able to use hers / his mobile phone in filming the video.

Further information

Taidekatemian YAMK-opiskelijoille 5 paikan kiintiö ja on-line-opiskelijoille 5 paikan kiintiö.
Campus Online 30 paikkaa.

Go back to top of page